Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Loki
Vandaag om 11:24:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door RikM
Vandaag om 11:17:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 10:47:13
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 10:36:46
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 10:33:28
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 09:46:18
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:29:21
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
21 October 2025, 15:38:42
  

Auteur Topic: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC  (gelezen 10130 keer)

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
Re: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC
« Reactie #45 Gepost op: 25 July 2017, 22:33:35 »
Volgens mij is een sleper eronder hangen het grootste probleem.

Een kant( de wielen met de rode draad zou ik doen) aan de sleper solderen en misschien de wielen links en rechts met elkaar verbinden, decoder erin en analoog rijden op die c-rails. Die dingen zijn toch digitaal voor bereid? 
en geen oude blauwe trafo gebruiken

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC
« Reactie #46 Gepost op: 26 July 2017, 08:19:19 »
Ze zijn inderdaad digitaal voorbereid, de sleper eronder gaat bij de 1800 nog wel lukken; maar bij de 1100 wordt dat een grotere uitdaging.
Ik heb zelf zo'n witte trafo dus dat zit wel goed.

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC
« Reactie #47 Gepost op: 04 August 2017, 17:30:41 »
Ik heb inmiddels beide locs omgebouwd en alles rijdt naar behoren, iedereen die iets heeft bijgedragen aan dit project hartleijk dank, als ik in de gelegenheid ben zal ik nog wat beeld materiaal verschaffen.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
Re: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC
« Reactie #48 Gepost op: 04 August 2017, 18:02:24 »
Dit vind ik nou fijn, een geslaagde ombouw.
want er werden wat problemen erbij gehaald...

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Roco NS 1118 (62582) en Roco NS 1800 van DC naar AC
« Reactie #49 Gepost op: 18 November 2020, 15:52:59 »
Ughe Ughe Ughe

Hallo allen,

Ik schop dit draadje maar eens onder de flinke laag stof vandaan. Na 3 jaar alleen een märklin baan tot mijn beschikking gehad te hebben (de aanleiding van dit draadje) heb ik inmiddels ook weer ruimte voor mijn fleischmann baan. Aangezien de aangeschafte decoders geschikt zijn voor zowel wissel als gelijkstroom heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de 1842 geschikt gemaakt voor gebruik op beide banen, in feite een multicourante model loc dus.
Dit hield in dat:
- sleper demontabel moest worden (zat eerst gelijmd)
- Schakelaar inbouwen om te kiezen tussen stroom van sleper (fase) en wielen (nul) en wielen ene kant (+) en wielen andere kant (-)

Dat eerste heb ik gerealiseerd met behulp van een plastic plaatje en een klein schroefje (zie eerste foto). Het tweede punt met behulp van een simpel schakelaartje (te vinden in allerhande apparaten) wat ik nog had liggen. Deze paste precies tussen het stalen chassis van de loc (zie tweede foto). Mochten er verder nog vragen zijn hoor ik dit graag.





Groetjes, Tim/damngrazy