Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Cc72000
Vandaag
om 20:48:54
C12c rijtuig
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:39:21
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:25:38
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits
door
Pauldg
Vandaag
om 19:41:05
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
verst107
Vandaag
om 19:19:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:11:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:05:14
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:05:11
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 18:40:14
Show je werkplek
door
Sven
Vandaag
om 18:38:09
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013
door
prutser
Vandaag
om 18:16:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:33:41
Een leuke vrachtwagen
door
barry1972
Vandaag
om 17:27:36
Modelbaan Beltheim.
door
Paul1969
Vandaag
om 17:01:07
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Camickaeze
Vandaag
om 16:32:55
NS-1000 in spoor-1
door
Edwin2121992
Vandaag
om 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
Vandaag
om 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:47:37
Tsjechische Sikken
door
maartenvdb
Vandaag
om 15:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E
door
klusser
Vandaag
om 15:07:35
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 14:39:38
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 13:59:16
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 13:54:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:40:07
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Dennis.
Vandaag
om 13:34:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 11:34:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
militaire trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: militaire trein (gelezen 2503 keer)
knar46
Offline
Berichten: 799
militaire trein
«
Gepost op:
31 March 2017, 21:37:54 »
Voor hen die een militaire trein willen samenstellen.
https://www.youtube.com/watch?v=AchAsfv632E&utm_source=Algemene+nieuwsbrief&utm_campaign=194173f73e-EMAIL_CAMPAIGN_2017_03_31&utm_medium=email&utm_term=0_da4896ac97-194173f73e-168960665
Knar46
Gelogd
RICROO
Offline
Berichten: 622
Re: militaire trein
«
Reactie #1 Gepost op:
02 April 2017, 09:43:07 »
Wat een gave film zeg, bedankt voor het delen.
Inderdaad een mooi samen gestelde militaire trein. De DDR voertuigen zijn vandaag de dage goed te krijgen. Leuk projectje voor de liefhebber.
Richard
Gelogd
Shay-fan
Offline
Berichten: 89
Re: militaire trein
«
Reactie #2 Gepost op:
29 July 2021, 17:37:43 »
Mijn geschiedenis met militaire treinen, van juli 1966 t/m begin maart 1968. Opkomst in Ossendrecht. Miltaire treinen vertrokken vanaf Roosendaal, in ieder geval voor mij, ik moest richting Amsterdam CS. Als oliebol beleef je dat waarschijnlijk nauwelijks bewust, het feit dat je eindelijk (na 4 weken op de lpl) naar huis mocht was alles overheersend. Na Ossendrecht 4 weken in de Elias Beekman kazerne te Ede. Als brildrager mocht ik niet naar de rijopleiding, maar werd ik toch automonteur (in jargon: onderhoudsmonteur wielvoertuigen). Vanaf hier ook weer militaire treinen naar Amsterdam CS. Tot zover ging alles vooral met mat’46 en soms een sleep Plan E en/of blokkendoosrijtuigen . Van dit vervoer herinner ik mij vooral de tochtige balgen tussen de rijtuigbakken. Na Ede, nog steeds ter overbrugging van de rijopleiding overgeplaatst naar de Knoopkazerne in Utrecht. Daar was het voor militaire begrippen een ongedisciplineerde zooi, maar ik vond niet zo erg. Vervoer: uitkijken voor de marechaussee, dan was er nog wel eens wat te smokelen in de vorm van een treintje eerder. Daarna, na weer een verblijf van 4 weken, naar de School Technische Dienst in de Kromhout kazerne, ook in Utrecht. Bij verlof werd je van af daar afgemarcheerd door de stad naar het station, een uitermate onplezierige wandeling. En weer die marechaussee en niets te ritselen!!! Na de Kromhout per auto naar de Generaal spoorkazerne Ermelo (per YA314) en vervolgens met bussen naar Seedorf. Daar moest ik nog 4 weken praktijk doen alvorens ik naar mijn uiteindelijke bestemming vertrok. Vanaf Seedorf, door stoom getrokken en in Duitse coupérijtuigen, naar Osnabrück. Daar vond een locomotiefwissel plaats. Ik denk dat we van daaraf tot Bad Bentheim dieseltractie kregen, maar dat is me ontschoten. In Bad Bentheim kwamen douane en (weer) marechaussee in de trein en een NS 1100 ervoor. Militair paspoort laten zien, bagage gecontroleerd, plafonds gedemonteerd en zo, je zou misschien wel eens een slof sigaretten bij je kunnen hebben, of nog erger sterke drank. Na Hengelo was dat gelukkig achter de rug. Alle maten kleedden zich na Hengelo om in burger, ik niet, ik had geen burger kloffie bij de hand. Tussen de Kromhout en deze trein was ik nog niet thuis geweest, en in Nederland mocht je niet “in burger” reizen. Na dit avontuur, van mijn diensttijd kan alleen de periode in Seedorf een vage glimlach op mijn gezicht brengen, genoten van een hele week verlof om me daarna te melden bij “circus blancoe” oftewel legerplaats “De Wittenberg “ tussen Stroe en Garden, onder intimi ook bekend als de "middle of nowhere". Daar heb ik nog 14 maanden als een gedetineerde gevoeld, de dichtstbijzijnde kroeg was geloof ik 3 km lopen, en daar heb ik mij maar niet aan gewaagd (om 22:00 weer binnen zijn, van kroegbezoek n.b.). Voor de op de Wittenberg gelegerden vertrokken de militaire treinen vanaf een geïmproviseerd perron aan een zijspoortje van de lijn Amersfoort – Apeldoorn, oostelijk net naast de overweg bij Stroe. Het materieel bestond vooral uit de overbekende mat’46 treinstellen. Voor het gevoel zocht de NS de meest deplorabele gevallen daarvoor uit. Voor machinisten moet het een strafmaatregel zijn geweest als ze die dingen moesten rijden. Sorry voor het lange verhaal en dat ik mij niet heb kunnen bepreken tot militaire treinen.
m.vr.gr.
Gerard
Gelogd
Eric B
Online
Berichten: 7640
NS tijdperk II(c)/III
Re: militaire trein
«
Reactie #3 Gepost op:
29 July 2021, 18:24:02 »
Jouw relaas past beter in
dit
draadje Gerard, dat gaat specifiek over verlofgangerstreinen.
Eric (Ook Seedorf, maar stuk later 1982-1988, als TS bij 103 VerkBat)
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
militaire trein