Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Harryku
Vandaag
om 11:36:38
Het betere bochtenwerk
door
p-kokkie
Vandaag
om 11:33:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Ric
Vandaag
om 10:50:20
La Fabrique (1:87, 0,16m2)
door
T.Spat
Vandaag
om 10:48:06
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 10:12:38
LS Models 2024
door
Dennis1984
Vandaag
om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
meino
Vandaag
om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
gdh
Vandaag
om 10:02:43
Einde Koemo ballast ???
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:56:39
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:55:32
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:29:39
Haandrecht materieel
door
gdh
Vandaag
om 09:18:23
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
Servé
Vandaag
om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
Corné81
Vandaag
om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting
door
Bert_Apd
Vandaag
om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
NS264
Vandaag
om 00:19:08
EifelBurgenBahn
door
Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo
door
Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0
door
Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
johanw
19 april 2024, 20:31:36
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West
door
MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes)
door
thonis
19 april 2024, 18:36:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
militaire trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: militaire trein (gelezen 2305 keer)
knar46
Offline
Berichten: 782
militaire trein
«
Gepost op:
31 maart 2017, 21:37:54 »
Voor hen die een militaire trein willen samenstellen.
https://www.youtube.com/watch?v=AchAsfv632E&utm_source=Algemene+nieuwsbrief&utm_campaign=194173f73e-EMAIL_CAMPAIGN_2017_03_31&utm_medium=email&utm_term=0_da4896ac97-194173f73e-168960665
Knar46
Gelogd
RICROO
Offline
Berichten: 616
Re: militaire trein
«
Reactie #1 Gepost op:
02 april 2017, 09:43:07 »
Wat een gave film zeg, bedankt voor het delen.
Inderdaad een mooi samen gestelde militaire trein. De DDR voertuigen zijn vandaag de dage goed te krijgen. Leuk projectje voor de liefhebber.
Richard
Gelogd
Shay-fan
Offline
Berichten: 82
Re: militaire trein
«
Reactie #2 Gepost op:
29 juli 2021, 17:37:43 »
Mijn geschiedenis met militaire treinen, van juli 1966 t/m begin maart 1968. Opkomst in Ossendrecht. Miltaire treinen vertrokken vanaf Roosendaal, in ieder geval voor mij, ik moest richting Amsterdam CS. Als oliebol beleef je dat waarschijnlijk nauwelijks bewust, het feit dat je eindelijk (na 4 weken op de lpl) naar huis mocht was alles overheersend. Na Ossendrecht 4 weken in de Elias Beekman kazerne te Ede. Als brildrager mocht ik niet naar de rijopleiding, maar werd ik toch automonteur (in jargon: onderhoudsmonteur wielvoertuigen). Vanaf hier ook weer militaire treinen naar Amsterdam CS. Tot zover ging alles vooral met mat’46 en soms een sleep Plan E en/of blokkendoosrijtuigen . Van dit vervoer herinner ik mij vooral de tochtige balgen tussen de rijtuigbakken. Na Ede, nog steeds ter overbrugging van de rijopleiding overgeplaatst naar de Knoopkazerne in Utrecht. Daar was het voor militaire begrippen een ongedisciplineerde zooi, maar ik vond niet zo erg. Vervoer: uitkijken voor de marechaussee, dan was er nog wel eens wat te smokelen in de vorm van een treintje eerder. Daarna, na weer een verblijf van 4 weken, naar de School Technische Dienst in de Kromhout kazerne, ook in Utrecht. Bij verlof werd je van af daar afgemarcheerd door de stad naar het station, een uitermate onplezierige wandeling. En weer die marechaussee en niets te ritselen!!! Na de Kromhout per auto naar de Generaal spoorkazerne Ermelo (per YA314) en vervolgens met bussen naar Seedorf. Daar moest ik nog 4 weken praktijk doen alvorens ik naar mijn uiteindelijke bestemming vertrok. Vanaf Seedorf, door stoom getrokken en in Duitse coupérijtuigen, naar Osnabrück. Daar vond een locomotiefwissel plaats. Ik denk dat we van daaraf tot Bad Bentheim dieseltractie kregen, maar dat is me ontschoten. In Bad Bentheim kwamen douane en (weer) marechaussee in de trein en een NS 1100 ervoor. Militair paspoort laten zien, bagage gecontroleerd, plafonds gedemonteerd en zo, je zou misschien wel eens een slof sigaretten bij je kunnen hebben, of nog erger sterke drank. Na Hengelo was dat gelukkig achter de rug. Alle maten kleedden zich na Hengelo om in burger, ik niet, ik had geen burger kloffie bij de hand. Tussen de Kromhout en deze trein was ik nog niet thuis geweest, en in Nederland mocht je niet “in burger” reizen. Na dit avontuur, van mijn diensttijd kan alleen de periode in Seedorf een vage glimlach op mijn gezicht brengen, genoten van een hele week verlof om me daarna te melden bij “circus blancoe” oftewel legerplaats “De Wittenberg “ tussen Stroe en Garden, onder intimi ook bekend als de "middle of nowhere". Daar heb ik nog 14 maanden als een gedetineerde gevoeld, de dichtstbijzijnde kroeg was geloof ik 3 km lopen, en daar heb ik mij maar niet aan gewaagd (om 22:00 weer binnen zijn, van kroegbezoek n.b.). Voor de op de Wittenberg gelegerden vertrokken de militaire treinen vanaf een geïmproviseerd perron aan een zijspoortje van de lijn Amersfoort – Apeldoorn, oostelijk net naast de overweg bij Stroe. Het materieel bestond vooral uit de overbekende mat’46 treinstellen. Voor het gevoel zocht de NS de meest deplorabele gevallen daarvoor uit. Voor machinisten moet het een strafmaatregel zijn geweest als ze die dingen moesten rijden. Sorry voor het lange verhaal en dat ik mij niet heb kunnen bepreken tot militaire treinen.
m.vr.gr.
Gerard
Gelogd
Eric B
Offline
Berichten: 6806
NS tijdperk III (a)b/c
Re: militaire trein
«
Reactie #3 Gepost op:
29 juli 2021, 18:24:02 »
Jouw relaas past beter in
dit
draadje Gerard, dat gaat specifiek over verlofgangerstreinen.
Eric (Ook Seedorf, maar stuk later 1982-1988, als TS bij 103 VerkBat)
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
militaire trein