Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 08:02:23
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
  

Auteur Topic: Roco of Fleischmann  (gelezen 17544 keer)

Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Roco of Fleischmann
« Gepost op: 02 december 2007, 17:44:45 »
Hallo,

Omdat ik nog begginend ben zoek ik een startset om rond de kerst te gaan kopen.

Ik ben van het weekend bij Brekelmans geweest in Den Bosch.
In eerste instantie had ik een Fleischmann set in gedachte omdat ik de profirail er mooi uit vind zien. Maar meneer Brekelmans vroeg meteen toen ik het vertelde: "Waarom Fleischmann?"
Ik kwam erachter dat ik dus nog niet eruit was wat ik nu precies wilde. Roco werd me aangeboden, en ik moet zeggen dat de prijzen toch wel goedkoper zijn. En heeft ook een heel breed gamma aan rollend materiaal.

Maar mijn vraag is dan aan jullie natuurlijk. Is Roco omdat het goedkoper is dan ook meteen slechter qua kwaliteit?



Groeten

Reinier T

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2007, 17:49:39 »
Nee. Ligt er natuurlijk wel aan welke locomotieven. Maar over het algemeen scheelt het niet zo heel veel.
Voor grootspoorfoto's zie site

WillemNS

  • Gast
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2007, 17:55:28 »
Ikzelf vind Roco over het algemeen beter, meer nieuwe dingen enzo.
Ook een digitale instap bij Roco is goedkoper, een startset is er al vanaf rond de 130 euro, met rails, een loc (mooie), 2 wagons(DB) en een multimaus (erg mooi digitaal systeem)
Voor een digitale startset van Fleischmann betaal je toch 700 euro.

Willem

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2007, 18:03:35 »
Fleischmann is van oudsher een kwaliteitsmerk: daar heb je over 30 jaar nog plezier van. Maar Roco heeft in de loop der jaren aardig ingelopen.
Wat betreft prijs-kwaliteit verhouding, kan je volgens mij het beste een startset van Roco kopen. Zeker de digitale startsets zijn zeer mooi en voor wat je krijgt zeer schappelijk geprijsd. Bijvoorbeeld de startset met een VT11.5 TEE treinstel.

Ton

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2007, 18:11:45 »
Als ik tussen de startsets van Roco of Fleischmann zou moeten kiezen, ga ik absoluut voor Roco. Naja iedereen heeft het eigenlijk al gezegd, Roco heeft een prima prijs kwaliteits verhouding en heeft een heel makkelijk en goedkoop digitaal systeem. Fleischmann staat wel bekend om de kwaliteit maar ik vind het niet echt een groot verschil.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2007, 18:26:52 »
Ik ben "ooit" begonnen met een Fleischmann startset van 325 gulden. Uit m'n hoofd was dat in 98/99 maar het kan ook nog wel eens 97 zijn geweest. Inmiddels heb ik twee Roco startsets. Eén daarvan was puur voor het digitale en de lok, de tweede was puur voor het treinstel (VT 11.5).

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Roco startset. Dump dan wel de rails op Marktplaats en koop profirails. Dat Roco spul ziet er vrij nep uit en is meer iets voor de tapijt rijder (sneller uit elkaar te halen en vrij stevig). Profi is ook niet echt realistisch (bedding) maar van de rails die ik heb gezien toch wel m'n favoriet.


Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2007, 18:28:03 »
Fleischmann is van oudsher een kwaliteitsmerk: daar heb je over 30 jaar nog plezier van. Maar Roco heeft in de loop der jaren aardig ingelopen.
Wat betreft prijs-kwaliteit verhouding, kan je volgens mij het beste een startset van Roco kopen. Zeker de digitale startsets zijn zeer mooi en voor wat je krijgt zeer schappelijk geprijsd. Bijvoorbeeld de startset met een VT11.5 TEE treinstel.

Ton

Ja dat klopt zeker. Die trein kost los meer dan de totale startset. Ik vond het model heel erg mooi.

Ik denk dat het Roco gaat worden Die fleischmann treinen die ik mooi vind rijden er dan toch wel op.

Weten jullie toevallig ook meer over dat multimaus systeem, of een website met uitleg.

Groeten en bedankt voor jullie replies

Reinier T

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #7 Gepost op: 02 december 2007, 18:30:50 »
Kijk hier is rond op het forum. Daar staat heel veel informatie al gegeven. Ook zijn er heel veel van dit soort vragen in het verleden al gesteld.
Voor grootspoorfoto's zie site

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #8 Gepost op: 02 december 2007, 22:29:36 »
Reinier,

de startset heb je al bepaald, denk ik  :D  Geen verkeerde keuze.
V.w.b. rails, zou ik ogenblikkelijk die Geoline railtjes die erbij zitten, zoals al gesuggereerd, op marktplaats dumpen of wat dan ook. Kies i.p.v. Geoline het oudere Rocoline, of Flm. profi zo je wilt. Waarom? Geoline zit vast aan rasterafstanden die niet realistisch meer zijn. Speelgoed in mijn ogen. Flm profi of Rocoline biedt meer realisme. Parallelsporen op 76 mm terwijl je met Rocoline op 61 kunt komen. Wissels met hoeken van 22.5 graad, terwijl de standaardwissel bij Rocoline 15 graden is en de lange wissel je op 10 graden zet. Maak maar eens een overloopje met 22.5 graden wissels, ga er met 60 km/u op schaal doorheen en je weet wat ik bedoel. NU kun je nog kiezen, die paar rotrailtjes Geoline uit het startsetje moet je dan maar op de koop toenemen, maar ik adviseer je direkt op iets anders over te gaan. En Rocoline is nog zat te krijgen.....

Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Rijssensvosje

  • Gast
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2007, 18:48:53 »
Ik ga even in opstand...Ik heb ook roco, en rijdt WEL met Geoline.

Ik vindt dat het hier wel erg wordt afgekraakt allemaal door de gebruikers.
Inderdaad het is niet echt realistisch misschien, maar om nou zo ver te gaan dat het niks is.
Het rijdt prima.

Ik heb al een baanontwerp gemaakt met Geoline, het is mij prima naar het zin.
En dat het allemaal een beetje afwijkt met graden enzo, so be it. Hoe nauwkeurig wil je alles maken is dan de vraag/dilemma. Als je echt alles na wilt bootsen zul je ook de wissels bij de Rocoline of welk ander merk dan ook moeten aanpassen met signalen, en allerlei stroomkasten.

Daar komt nog bij dat er alleen maar over Roco Geoline wordt gepraat hier, Marklin C is dan ook nep.

Ik ga ook gewoon verder met het aankleden van mijn Geoline baan, ook met ballasten.
Ben zeker niet van plan om nog meer te gaan investeren in de zin van andere rails aanschaffen.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2007, 19:08:24 »
Mijn keuze is toen der tijd gevallen op de Fleischmann profi rails, waarom?

Die was toen de tijd voor mij de mooiste.

Wat betreft het rijdend materiaal is mijn voorkeur Roco.

Een startset van Roco is zeker een aanrader, je krijgt voor je geld een nette set. Zelf heb ik een jaar of 2 ook een startset van Roco gekocht, de rails, loc en rijtuigen verkocht en de multimaus gehouden.

Of de rails van Roco nu nep is of niet, dan kunnen we meerdere rails soorten gaan afschieten.

Kijk en vergelijk en maak je keuze.

Dion

groetjes Dion

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2007, 19:18:02 »
Ik heb ook ooit een set van roco gehad, maar die rails is wel bijna geluidloos ;) Ik geef toe dat ik de rails opzich niet mooi vind, maar wel leuk om op te beginnen bijvoorbeeld. Ik rij nu Fleischmann profi omdat ik dat mooier vind ;D Het nadel daar van is dat je dempend spul omder je rails moet leggen als je geluidloos om het zo even te noemenwilt gaan rijden.

Peter

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #12 Gepost op: 03 december 2007, 19:23:50 »
Hoi,

ik wil niet zozeer afschieten, maar het zou wel jammer zijn als Reinier zo'n set koopt, vervolgens met rail gaat uitbouwen en over een of twee jaar denkt: sh*t had ik maar Rocoline gekocht, daar kan ik beter mee uit de voeten. Bij aanschaf van spoormateriaal kijken veel mensen dus NIET naar de rail, wel naar de loks en rijdend spul. Ruimere keuze, in jouw ogen realistischer aanblik, van alles kan je argument zijn. En als je dan voor lekker weinig een heel aardige startset kunt kopen ga je al heel snel door met het spoor wat daar bij zit. Da's de reden dat ik roep: er is meer op de markt, en orienteer je ff op de huidige mogelijkheden die er ook zijn. En als Reinier denkt "ik vind die Geoline die erbij zit prima" dan gaat ie toch gewoon lekker door daarmee?
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #13 Gepost op: 03 december 2007, 19:25:23 »
Het lijk wel of dat je alleen maar met Roco of Fleischmann kan en mag rijden! Wat is er mis met het railsystem van Lima, Peco, en al die anderen?
Ik heb code 100, 70 en 55.  Rij met pizasnijders en RP25 over wissels van Lima, Peco en Shinohara. Alles naar volle tevredenheid. Maar ik rij wel met aangepaste snelheid en ga niet vierkant door de bocht.
Zo zie je maar, er is GEEN vaste standaard voor "wat is het beste"

SK
« Laatst bewerkt op: 03 december 2007, 19:27:01 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #14 Gepost op: 03 december 2007, 19:28:38 »
Wil je echt realistisch, koop dan rails zonder bedding en ballast de zaak zelf. Rails uit een startset kun je altijd op marktplaats zetten inderdaad, dus dat is op zich het probleem niet. Meestal is het zo dat je bij Roco meer trein voor je geld hebt en dat ze hun modellen meer up-to-date houden (heel veel locs hebben een vliegwiel en middenmotor met cardanaandrijving terwijl fleischmann nog heel wat verkoopt met zo'n pannekoekmotor op het draaistel. Geen slecht ding hoor, daar gaat het niet om, maar het rijdt net wat minder gladjes.)