Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 10:03:09
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:58
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 09:55:24
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
  

Auteur Topic: Roco of Fleischmann  (gelezen 17546 keer)

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #30 Gepost op: 08 december 2007, 13:47:17 »
Ik heb mijn profirails ook gewoon voorzien van extra ballast aan beide kanten van de rails. Het verschil tussen de kleur van de rails bedding en ballast maakt mij niet zoveel uit aangezien ik uiteindelijk met asoa de hele boel nog ga weatheren.

Gripen

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #31 Gepost op: 08 december 2007, 14:13:49 »
@ Reinier: Je noemt jezelf een Pietje Precies in een eerdere post in dit topic. Als dat werkelijk zo is ga dan voor de Peco, Tillig Elite of Roco Line zonder bedding. Dit zijn alle drie uiterst realistische rails in code 83 railprofiel waarbij de Tillig het grote voordeel heeft van wissels zonder scharnierpunten maar met een tong uit verenstaal. Hier moet je dan wel een aandrijving (Tillog of Conrad) voor gebruiken want handmatig zijn ze wel om te zetten maar houden ze de positie niet vast.
Met de juiste bedding ernaast kun je het niet beter krijgen. Het is wat meer werk om dit te leggen maar levert uiteindelijk het mooiste resultaat op.
H0 - Multimaus - Tillig Elite - TP I-V

Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #32 Gepost op: 08 december 2007, 15:48:56 »
Veel werk is niet erg. Dat is juist leuk. Al die moeite doen om aan de afloop vol trots een baan te hebben die real life zoveel mogelijk benaderd.

Tillig elite spreekt me wel aan en de prijs is ook redelijk.

Bedankt voor je reply

Groeten

Reinier T

Kor

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #33 Gepost op: 08 december 2007, 16:24:56 »
Reinier Fleischmann heeft zelf ballast voor Profigleis in de zelfde kleur als de ballast tussen de profigleis .Ik heb dit zelf op mijn baan en zie geen kleur verschil . Je kunt als je dat wilt de hele zaak ook makkelijk weatheren als je wilt . Ik ben zelf erg tevreden over de profigleis .
Groetsels Kor

Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #34 Gepost op: 08 december 2007, 16:45:30 »
Heb je daar misschien een foto van Kor?

Ik heb nu ik op dit forum ben zoveel verschillende meningen gehoord. Dat is niet erg bevorderend voor mij keus.  :)


Sjaak spoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #35 Gepost op: 08 december 2007, 20:50:01 »

Hoewel het meeste materieel op mijn baan uit Roco bestaat,
geef ik toch de voorkeur aan Fleischmann. Hoewel Fleischmann minder
nieuwe modellen dan Roco uitbrengt, en soms iets duurder is, doen de
Fleischmann modellen mij vaak toch iets degelijker en meer gedetaileerder
aan. Het verschil in details is o.a. goed te zien bij (rijdende) stoomlocs, of houd maar eens een ICE van FL. of R. naast elkaar. Naar mijn mening komt
FL. dan het beste uit de 'test'.

Bovendien vind ik de profi koppelingen en de syboolschakeling van
FL. erg goed. Maar ja, dit alles is natuurlijk ook een kwestie van smaak...

Rails met zelfgemaakte bedding ziet er vaak realistischer uit dan de FL. profi of R. geoline rails, maar persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met
de betrouwbaarheid van de profi wissels.

succes met je keuze  :D
Alleen kalmte kan u redden

genincr

  • Gast
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #36 Gepost op: 14 december 2007, 04:57:56 »
Ik heb nu zo'n 45 jaar Fleischmann en ben daar zeer tevreden over. Daarnaast heb ik enkele modellen van Roco, Hamo, Piko, DKM om een Nederlands tintje te krijgen want helaas heeft Fleischmann de Nederlandse markt in het verleden niet zo goed bediend.

Railmateriaal: er zijn verschillende goede merken en systemen. Je moet er aandacht aan besteden en niet ff-inklikken-en-klaar.

De hobby betaal houden ? De winkelier niet overslaan maar ook rondkijken op beurzen en internet.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #37 Gepost op: 18 december 2007, 15:38:41 »
Ik wil ook nog wel wat toevoegen in deze topic.
Allereerst de loks, Ik rij met Fleischmann en Roco loks door elkaar. Ten eerste omdat Fleischmann niet alles maakt, denk bijvoorbeeld aan NS/RN 1600 en ÖBB Taurus loks.
In het geval dat beide merken de lok maken, in mijn geval kwam dat voor bij de VR DB Br 111, ga ik de loks gewoon beide in de winkel bekijken en maak ik een afweging. Bij de Br 111 waren de doorslaggevende punten om voor de Roco te kiezen, de aanwezigheid van sluitseinen (voor trek-duw bedrijf) en de aanwezigheid van een 8-polige NEM stekkerdoos.

Wat betreft de rails, persoonlijk begin ik problemen te ondervinden met de FL modellgleis wissels. Vooral de motoren, maar ook de wissels zelf beginnen problemen te geven.
Ook ik ben dus op zoek naar een ander railsysteem en ook bij mij staan Roco Geoline en Tillig Elite bovenaan de lijst.
Met Roco Geoline ben ik nu ervaring aan het opdoen omdat ik sinds kort ook een TEE DE-IV startset heb aangeschaft. Hoewel ik die eigenlijk gekocht heb voor de multimaus en de DE-IV.

Tot slot heb ik de multimaus nu af en toe al op mijn oude modelbaan en voor de aansluiting doe ik gewoon de aansluitdraden die normaal aan de FL-Trafo zitten los in de stekkerdozen van de versterker. Je moet er alleen even op letten dat je ze er weer uit kunt krijgen, maar het werkt prima en geheel storingsvrij.

Groet Petertrein81,

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #38 Gepost op: 18 december 2007, 16:03:40 »
Als ik nu het gewone standaard spoor gebruik van flm en dan dat netjes ga ballasten is er toch ook geen probleem?

Behalve dan dat het de verkeerde kleur heeft en de naam heeft om te oxideren of anderszins vuil te worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #39 Gepost op: 19 december 2007, 21:16:38 »
Ik bedoelde het gewone normale spoor dat Fleischmann al jaren heeft. Ik weet er de naam niet van.


Dirk Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
  • De mooiste initialen!
    • Locofilia
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #40 Gepost op: 19 december 2007, 21:30:49 »
Bij alle (persoonlijke) voorkeuren wil ik ook mijn steentje bijdragen.
Een reden om te kiezen voor bijv. ROCO rails zou kunnen zijn, dat deze geprofileerd is (ronde kop) terwijl de Flm een platte bovenkant heeft. Hierdoor kan (ik zeg met nadruk kan) vuil vastgereden worden, wat bij een bole bovenkant minder het geval is.
Daar echter al jaren vele kilometers rails van beide fabrikanten hun weg hebben gevonden naar diverse klanten over de gehele wereld, zullen de meeste argumenten, die hier te berde zijn gebracht enigszins gekleurd zijn.
Kijk dus naar wat j wilt en kijk naar je portemonnaie (oude spelling). Ze zijn beide zeer goed.

Geniet dus.

Gr.

Dirk
Met vriendelijke groet,
Dirk Baas
(Ik ben een DCC volgeling, Tijdperk III, midden Duitsland, lokaalbaan en een MultiMauser)

Jupie

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #41 Gepost op: 19 december 2007, 22:43:16 »
Ik heb destijds gekozen voor de Profi rails van Fl* Ik begin de laatste tijd echter af te knappen op de Engelse wissels hiervan. Vooral in stand afbuigend blijven de meeste loks (ook Fl*) hierop haperen en zeker bij sound loks is dit irritant want dan start elke keer het geluid weer opnieuw op.  :P Ik ben dan ook van plan om mijn stationsemplacement te vervangen door Roco Line zonder bedding en de Profi's te gebruiken voor mijn nog te bouwen schaduwstation, maar dan zonder die Engelse wissels. Tenzij iemand een oplossing weet, want dat is een hele onderneming. De loks die haperen zijn niet bepaald kleine lokjes, want dat had ik al eens gelezen, dat deze blijven steken vanwege de stroomloze puntstukjes.

Willem.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #42 Gepost op: 21 december 2007, 10:42:33 »
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al: zorg dat op die stroom ( spanning) loze stukjes wel de juiste spanning komt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2008, 19:56:09 door Peter Korsten. Reden: Citaat van voorgaande bericht verwijderd. »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #43 Gepost op: 30 december 2007, 17:35:28 »
Ok ik ken dat probleem ben tijdje terug overgestapt van gelijkstroom roco naar marklin c-rails, maar heel stiekem sluipt er een beetje spijt in, het stoppen met roco was niet moeilijk vanwege dat geoline inderdaad niet realistisch is maar dat is c-rails ook niet. en fleischmann profi is eigenlijk ook uniek vanwege dat elke merk zoals roco, piko enz een bochten graad kent van 30° en fl. profi als enige 36° bochten heeft.

dit is voor vele een lastig probleem, helemaal als je ook wisselstroom naast wilt doen.

Reinier T.

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Roco of Fleischmann
« Reactie #44 Gepost op: 01 januari 2008, 15:33:05 »
Hallo,

Tot op de dag van vandaag is mijn beslissing nog niet definitief. Wel ga ik de roco startset kopen met de Ram DE IV, maar dat is omdat ik de trein zo mooi vind. Qua spoor zit ik te denken aan tillig elite. Maar ik heb het nog niet in real life gezien.

De bouw begint ook nog niet. Ben bezig met schetsen op papier op een kamer van 3 bij 2,5 meter. Het huis moet nog komen haha. Dat zal rond augustus 2008 zijn denk ik. Daarna ga ik over op definitief ontwerp met autocad. De bouw zal daarna beginnen.

Tot die tijd zal ik bezig zijn met bouwen van oa stations en een stad. Ben reeds al begonnen met een klein station voor in de te bouwen berg.
En ook met het sparen van rails en locs met wagons.

Groeten

Reinier T