Fake?
Verder denk ik dat het bericht op deze manier voor de rest van niet-trein-bekend-Nederland duidelijker is.
Neem maar van mij aan dat als er 2 DDz's 4 door wat voor een oorzaak dan ook ontkoppelen dat de boel binnen een 10 tal meters tot stilstand komt simpelweg omdat de hoofdreservoir leiding dan ook loslaat en alle lucht in 1 keer wegloopt en de remmen vastslaan. Grt, Ronald.(Hc te Zl)
Tegenwoordig is een stuurreservoir veel in gebruik maar niet altijd aanwezig.
Bijna, maar niet helemaal Een triplekklep maakt en verbreekt verbindingen.Wanneer de treinleiding (5 bar) leegloopt overwint het stuurreservoir ( of veer)Hierdoor kan er lucht uit de remcilinder waardoor deze remt.Wanneer je de druk in de treinleiding terugbrengt naar 5 bar, zijn de drukken tussen treinleiding, stuurreservoir en remreservoir gelijk ( dus de trioleklep)waardoor er druk op de remcilinders staat en de remmen dus lossen. Een tripleklep verbind niet een remreservoir met een remcilinder.
De tripleklep heet zo doordat hij werkt met de drukken in de treinleiding, het remreservoir en in de remcilinder.
Ik dacht dat triple voor drie staat?? Kan het fout hebben.
Hoi Thom Ik hoef m'n gelijk niet te halen hoor