Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Kees-Jan
Vandaag om 05:45:27
Baanplan Belkamp H0 door Gerrit H
Vandaag om 04:52:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door ArjanB
Vandaag om 02:47:08
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door roadster36
Vandaag om 02:03:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:31:58
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door thijs
Vandaag om 00:16:53
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
31 October 2025, 23:57:52
Nederlands-materieel in Spoor-1 door KNed
31 October 2025, 23:54:08
Stationsplein Baden Baden door Thai-Bundesbahn
31 October 2025, 23:53:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
31 October 2025, 23:26:09
Raadplaatje door Lars Smelter
31 October 2025, 22:55:51
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:47:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:42:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
31 October 2025, 22:35:13
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:32:55
Bauarbeiten im gange door 741230
31 October 2025, 22:30:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
31 October 2025, 22:05:06
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
31 October 2025, 21:39:36
Rondom Charlois door Alewijn
31 October 2025, 21:36:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
31 October 2025, 21:13:12
Station Roodeschool door Benelux795
31 October 2025, 20:47:39
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door jerrytrein
31 October 2025, 20:35:15
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
31 October 2025, 20:34:07
Mijn minitrix 2051 hobbelt door VictorPM
31 October 2025, 20:29:03
Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ? door 3Dbuildr
31 October 2025, 19:55:58
Wat spoor 1 brouwsels door Wies
31 October 2025, 19:48:20
Eisenbahn-Romantik muss bleiben door RikM
31 October 2025, 19:45:29
Rangeren met een pec door barry1972
31 October 2025, 19:32:41
Lodewickshaven door Ronald Halma
31 October 2025, 17:06:43
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
31 October 2025, 16:36:50
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 3564 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 February 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 February 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 February 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 February 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 February 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 February 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 February 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 February 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 February 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 February 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7761
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 February 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 February 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 February 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4768
    • Filmpjes op YouTube
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 February 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 February 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 February 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.