Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 3561 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 February 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 February 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 February 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 February 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 February 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 February 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 February 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 February 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 February 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 February 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7761
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 February 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 February 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 February 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4767
    • Filmpjes op YouTube
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 February 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 February 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 February 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.