BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Henk Boshuyzen op 17 februari 2017, 19:36:17
-
Nog niet voor bij zien komen, fikse schade in Duitsland.
http://www.fnp.de/bilderstrecken/Millionenschaden-ICE-im-Griesheimer-Bahnhof-verunglueckt;cme68983,1809651?mobileVersion=no
-
Een draufgänger noemen ze dat. 8)
-
dat is een beste klapper.
trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben :o
-
ICE vs stootblok ;D
-
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.
Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
-
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.
Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :
(http://users.skynet.be/LMS/fotos/lier_040603/lier_040603_10.jpg)
Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.
-
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.
Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.
-
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)
-
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.
Mwa, valt wel mee hoor ;D
kijk hier (http://www.hollandluchtfoto.nl/photo/552/Stavoren-Treinontsporing.html)
-
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...
Reinout
-
Ai, sorry :-X
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3491.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3491.jpg)
Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
-
Aparte titel van dit draadje!
Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
-
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden... ::) ;D
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3491.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3491.jpg)
Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.
-
Had het glijden ook niet iets te maken met toiletgebruik tijdens het oponthoud in het station? :'(