Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
19 Toen
door
Rick
Vandaag
om 11:38:25
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Remunj
Vandaag
om 11:36:53
Ridder Gerco van Beelen
door
Rob Bennis
Vandaag
om 11:31:30
25 jaar geleden
door
1200blauw
Vandaag
om 11:24:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:20:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
Vandaag
om 11:08:54
Motorpost ombouwen ?
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉
door
Huup
Vandaag
om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag``
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:37
US diorama in H0
door
DV modelspoor
Vandaag
om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank103
Vandaag
om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet
door
Ronnor
Vandaag
om 09:49:07
Laag-Baarlo
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:37
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan?
door
HuubvG
Vandaag
om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Caledonian Sleeper anno 2016
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Caledonian Sleeper anno 2016 (gelezen 24923 keer)
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #15 Gepost op:
02 maart 2017, 10:13:15 »
Inmiddels moesten ook de mk2 rijtuigen eraan geloven.
Hier bleek het wat meer werk om de kortkoppelkinematiek een plek te vinden.
Ook hier werd een gat in de bodemplaat gesneden. Maar de constructie van dit rijtuig is anders dan de mk3. Daar kon de kkk aan de wagenbak worden gelijmd, bij deze hornby mk2 rijtuigen heeft de wagenbak echter geen bodem.
Direct boven de bodemplaat zit de interieurplaat. Daar valt de wagenbak omheen. Tussen bodemplaat en interieurplaat zit wel ca2,5mm ruimte.
Daar werd dus een verstevigingsplaatje van styreen gelijmd. Hier kon vervolgens de kkk tegenaan.
De draaistellen zitten behoorlijk ver naar buiten, zodat ze in conflict komen met de kkk. Er werd een hap uit het draaistel geslepen met de slijpschijf op de miniboor.
Ervoor/erna
Hop, weg met die enterhaak, we zijn hier niet bij de Pirates of Penzance!
Draaistel op zijn plek:
In krappe bogen loopt het laatste draaistel toch nog tegen de kkk aan. Lijkt vooralsnog geen probleem.
En wat levert dit nou helemaal op?
Ervoor:
Erna:
En ook hier geldt: het zou zelfs nog dichter op elkaar kunnen. Eerst eens kijken hoe nu rijdt.
Volgende onderwerp:
De interieurs aanpassen voor deze bakken.
slaìnte mhath
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
guest7822
Gast
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #16 Gepost op:
02 maart 2017, 18:33:28 »
Rare jongens, die Britten.... wolkje melk in uw kopje heet water???
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #17 Gepost op:
02 maart 2017, 18:40:28 »
Ik zeg, dit is schokkend!
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
GD
Offline
Berichten: 2075
Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #18 Gepost op:
02 maart 2017, 19:15:11 »
Het ziet er een stuk beter uit, kortgekoppeld.
Gerard
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 3840
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #19 Gepost op:
02 maart 2017, 20:53:24 »
Blimey....
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #20 Gepost op:
03 maart 2017, 21:03:19 »
Nog meer interieurs in mekaar geklooid:
zitrijtuig op basis van een Mk2, standard class. Maar dan met delen uit het interieur van een 1st class:
Het rijtuig is aangepast tot BUO. Dus met een grote bagageafdeling.
En in wat meer detail:
Nog meer bagageruimte in de afdeling zelf. En natuurlijk in de rekken boven de stoelen, maar die kun je van buiten toch niet zien.
De dining car op basis van een mk2, first class. Hier moest vrijwel het hele interieur zelf worden vormgegeven:
De wagen staat ook te boek als lounge car.
Een tweetal diningcars in de vloot hebben vaste zitplaatsen , 1+2, de rest van de wagens staat te boek als lounge car.
Die hebben heerlijke banken aan de zijkant. En in het midden een zestal tafeltjes, met losse stoelen.
Het lounge gedeelte:
Ik heb enkele keren het genoegen mogen smaken in deze comfortabele banken plaats te nemen, het landschap aan me voorbij te zien rollen en te mogen converseren met de overige gasten aan boord. Erg, erg leuk.
Het eetgedeelte:
Deze stoelen staan los. Afhankelijk van je gezelschap kun je dus stoelen bijschuiven of weggeven. Hetgeen voor een ongedwongen sfeer zorgt. Het vriendelijke personeel doet de rest.
Ik zie op deze foto's trouwens nog enkele kleine onvolkomenheden. Een scheve stoel, een scheef tafeltje. Met het blote oog valt dat niet zo op. Maar ik kan er nog wel wat aan doen.
Slaìnte mhath
Hendrik Jan
«
Laatst bewerkt op: 03 maart 2017, 21:05:40 door Hendrik Jan. Reden: onvolledigheid
»
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
T.Spat
Offline
Berichten: 2917
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #21 Gepost op:
03 maart 2017, 23:20:30 »
Gewoon een paar bierviltjes eronder schuiven
Wordt een leuke treinstam zo
Gelogd
********
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #22 Gepost op:
05 maart 2017, 21:02:51 »
De buitenkant van deze rijtuigen moet ook worden aangepast.
De lounge car is eerst aan de beurt.
Het echie:
(Inverness, 10 juni 2016)
Drie ramen zijn dichtgemaakt:
2 coupéramen en 1 pleeraam.
De randen rondom de ramen zijn wel behouden gebleven.
Dat blijkt niet bij alle lounge cars het geval. Ik vind het mooier als de randen zijn vlakgemaakt.
Dus:
alle ramen er uit, 3 raamranden wegvijlen en deze drie ramen er weer in.
Dan is het beeld als volgt:
De ramen liggen net ietsje dieper dan de wanden. Hier moet dus gevuld worden.
Plamuren en schuren!
Ik heb de ramen al wel geschuurd, hopelijk pakt de plamuur dan beter.
Nu vraag ik me nog af, of ik deze wagen straks zomaar kan overspuiten.
Of is het verstandig om eerst de oude lak te verwijderen?
En hoe dan?
Slaìnte mhath
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
St00mboy
Offline
Berichten: 12016
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #23 Gepost op:
05 maart 2017, 22:21:34 »
Citaat van: Hendrik Jan op 05 maart 2017, 21:02:51
En hoe dan?
Hendrik Jan
Ik heb de lak een paar keer met remvloeistof verwijderd.
Airbrushcleaner kan ook.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #24 Gepost op:
06 maart 2017, 15:58:50 »
Heb ook wel eens iets gelezen over ovenreiniger.
Iemand daar ervaringen mee?
Slaìnte mhath
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 3840
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #25 Gepost op:
06 maart 2017, 16:03:44 »
Ervaring ja, positief nee
Als je een metalen kap daarmee wilt ontverven, dan gaat dat prima.
Maar ik heb ook wel eens een kunststof kap geprobeerd. Of het is te agressief, of ik heb het te lang er in laten liggen, maar de kunststof was gummiachtig geworden.
Wees dus voorzichtig daarmee.
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #26 Gepost op:
06 maart 2017, 20:52:53 »
Dusss...
Dan maar ouderwets een beetje schuren met schuurmiddel. Ging destijds bij mijn gepimpte Frankenstein Hondekop ook redelijk.
Slaìnte mhath
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Marc tramt
Offline
Berichten: 10572
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #27 Gepost op:
07 maart 2017, 18:21:57 »
Als de huidige verf goed vast zit en vlak is lekker laten zitten lijkt me. Ontvetten en hooguit lichtjes schuren met een héle fijne korrel en dan hatseflatsen.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7046
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #28 Gepost op:
07 maart 2017, 23:12:48 »
Ja precies.
niet van dat benauwde.
Ondertussen is ook het zitrijtuig onherstelbaar verbeterd.
Deel van de wand uitsnijden
En andersom terugprakken met superlijm.
Beide bakken met een aantal dichtgemaakte ramen, randen ook weggevijld.
Boven de lounge car, ex first class open
Onder het zitrijtuig, ex standard open car
Zelfde karren, andere zijde.
Nu komt het saaiste deel: alles gladschuren en plamuren en weer schuren en plamuren en...
Nou ja.
Ik meld me wel weer als het gelukt is.
Slaìnte mhath
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Marc tramt
Offline
Berichten: 10572
Re: Caledonian Sleeper anno 2016
«
Reactie #29 Gepost op:
08 maart 2017, 07:59:29 »
Je hebt toch wel de OVP bewaard? Anders zijn ze ècht niets meer waard!
Waar plamuur je mee trouwens?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Caledonian Sleeper anno 2016