Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door AB 7216
Vandaag om 15:57:47
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:56:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 15:47:25
Rails roestig verven door spoorijzer
Vandaag om 15:28:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:22:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 15:06:29
US diorama in H0 door Frits C
Vandaag om 14:12:42
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door bask185
Vandaag om 14:09:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:51:07
Frans loodsje et cetera door Theo Mol
Vandaag om 11:26:18
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 11:25:31
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door 1200blauw
Vandaag om 09:46:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 09:36:05
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:40:43
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 07:52:50
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
16 June 2025, 23:34:55
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02
Raadplaatje door Hlv53
16 June 2025, 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
16 June 2025, 22:15:51
Een nieuw begin door dreezy
16 June 2025, 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 June 2025, 19:30:22
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
16 June 2025, 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
16 June 2025, 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:35:09
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
16 June 2025, 16:27:50

Auteur Topic: Modelspoordagen in Rijswijk (incl. aankopen)  (gelezen 19829 keer)

S&TL

• Offline Offline
Re: Modelspoordagen in Rijswijk.
« Reactie #30 Gepost op: 21 January 2017, 16:14:21 »
Van 10:00 tot 14:00 geweest. Incl een lange pauze.

Weinig banen
Er stonden m.i. Maar weinig banen. En dan ook nog vooral kleine baantjes. Veel ervan kende ik al, maar dat kun je MSD niet kwalijk nemen.

Veel handel
Er stond veel handel. In vergelijking tot het aantal banen; te veel

Koffie
Lange rijen voor slechte en prijzige (2.10€) koffie.

Voor mij de eerste keer naar de MSD. Ik denk dat ik voortaan oversla.

Vincenr

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #31 Gepost op: 21 January 2017, 17:39:31 »
Ik vond het tegenvallen. Weer een hoop tweedehands en weinig bijzonders. Hoef er niet meer heen. Houten is stukken interessanter..

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 21 January 2017, 18:22:37 »
Ik heb nog leuk staan babbelen bij Team Mitropa, Beneluxspoor en Modelspoorwijzer. De banen die er stonden waren de moeite waard. Dus zeggen: ik kom niet meer terug, nee. Ik moet ook bekennen dat ik niet op zoek ben naar nieuw materieel op dit moment, vanwege een verhuizing zit alles in dozen.  :(
Met vriendelijke groeten, altijd.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #33 Gepost op: 21 January 2017, 18:53:59 »
Ik ben positiever. Zoals gebruikelijk een kleinere beurs dan de anderen (Eurospoor/Houten/Ontraxs), maar dat levert ook een gemoedelijker sfeer op.

Op één baan na had alles een achtergrond en verlichting, dus... :) Leuk om (één dag na inauguratie van Trump...) de Amerikaanse Burgeroorlog-baan te zien die hier op het forum is besproken. Die stond eerder op Ontraxs, maar da's de enige editie die ik heb gemist. Kijk, daar is zo'n beurs als Rijswijk handig voor: gemiste banen toch nog een keer kunnen zien. En een paar mooie banen een tweede of derde keer. Venhuizer spoortje, Hogskogen, die oostduitse baan, enz. Fransman met een gave Noorse baan. Oh, en de Thaise trein die dwars tussen/over de marktkramen in een nauwe straat rijdt: geweldig :) En de bnls forumbaan, uiteraard.

Later vanavond zal ik mijn traditionele video klussen.

Ook nog wat buitgemaakt. Prima beurs.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Modelspoordagen in Rijswijk (incl. aankopen)
« Reactie #34 Gepost op: 21 January 2017, 18:59:58 »
Als mod: even de twee draadjes samengevoegd, anders dwartelt het twee kanten op.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

joepDE2

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 21 January 2017, 19:04:14 »
Werkzaamheden in spoortunnel Rotterdam zijn een zeer overgewaardeerde hindernis op weg van het zuiden naar Rijswijk. Om de vijf minuten vertrekt een spoorvervangende bus uit Zwijndrecht naar Schiedam, rijtijd ca 25 minuten, als je mazzel hebt zit je zelfs alleen in de bus. Let wel op dat je niet in de bus naar Rotterdam Alexander stapt, want dan ben je iets langer onderweg. Deze week stap je niet bij mij in de bus,want ik heb een weekje vrij,en probeer zelf naar Rijswijk te gaan.
😁
groet, Joep

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 21 January 2017, 19:19:33 »
Die busdienst liep inderdaad gesmeerd. De bussen die ik zag gingen wel steeds vol weg, maar dan stond de volgende er al achter. En steeds (maar dat is ook een beetje mazzel misschien) een perfecte aansluiting op de trein. Alleen moeten sommige chauffeurs eens een beetje meer afstand houden op de snelweg  :-X

Ik vond het een leuke beurs. Meeste banen had ik nog niet gezien, maar ik ga dan ook niet naar alle shows toe. Ik vind Rijswijk qua formaat eigenlijk wel prima.
Reinier

Gerard van de Weijer

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 21 January 2017, 19:59:15 »
Ik ben volgens mij anderhalf uur binnen geweest. Opvallend dat ik ben binnen gekomen zonder mijn ticket te hoeven laten zien. Toch Alberto Stegeman maar eens bellen, want dit kan natuurlijk niet. ;)

Er was redelijk veel handel en heb twee leuke dingen kunnen scoren; de 1627 Gouda voor mijn IC+ rijtuigen die nog moeten uitkomen en een D-GTW van Arriva.
De banen vond ik niet interessant. Velen had ik al gezien op Eurospoor en daar was ik dus snel doorheen. Wel even met Koen staan praten die heeft meegeholpen aan de 2454 en met iemand die huisjes kon maken met een 3D printer. Ondanks mijn bliksembezoek dus toch een waardevolle dag.

Welke Eurospoor bedoel je, volgens mij die van 2020 want veel van deze banen zijn nog niet overakl geweest laat staan Europspoor.

Voor al die anderen kijken jullie ook echt?!!!!!!

Karben

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 21 January 2017, 20:01:25 »
Wat weinig modelbanen en de rommelmarkt kom ik niet voor. De laatste keer dat ik er was is zo'n 6-7 jaar geleden. Het viel me tegen en ik denk dat ik een volgende keer niet ga.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

wimk

• Offline Offline
    • kusee.nl
« Reactie #39 Gepost op: 21 January 2017, 20:09:36 »
Vandaag van 10 tot 13 uur binnen geweest. Ik was best positief. Mooie banen, enkele bekende maar (voor mij) ook veel banen die ik nog nooit had gezien. Het was redelijk druk, maar zodanig, dat je eigenlijk nooit echt je ellebogen nodig had om er goed bij te komen. Eigenlijk gewoon gezellig druk.

En of je de banen mooi vindt of niet, dat is vaak persoonlijk. Zelf heb ik behoorlijk genoten, voor een prijs die net iets meer dan de helft van Eurospoor is,  is het zeker de moeite waard.

Niet veel gekocht, twee kleine personenwagentjes voor 6 euro per stuk.

Ik heb vandaag veel door mijn camera gekeken. Hieronder twee links naar twee filmpjes. Niet alle banen komen erin voor, het is een persoonlijke selectie.

Deel 1: https://youtu.be/ZcO2Q1ih2lM
Deel 2: https://youtu.be/lk_33Fm1Y5Q

Wim K

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #40 Gepost op: 21 January 2017, 20:11:01 »
overgewaardeerde hindernis
Wat, iemand die het op prijs stelde?  ;)

Wat weinig modelbanen en de rommelmarkt kom ik niet voor. De laatste keer dat ik er was is zo'n 6-7 jaar geleden. Het viel me tegen en ik denk dat ik een volgende keer niet ga.
Ah, het was even wachten was op een van de klassiekers. Het is net als met de film of een voetbalwedstrijd, je weet ongeveer wat je kunt verwachten, maar of het heel goed of minder is, dat weet je nooit. Maar goed, het hoeft niet. Iemand nog problemen met "rugzakken" en "buggies"?  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #41 Gepost op: 21 January 2017, 20:25:02 »
ik had nog willen gaan met een mede clubgenoot, maar door het mooie weer toch maar niet gedaan. Gezien de meerderheid van de reacties een verstandige keuze geloof ik....

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #42 Gepost op: 21 January 2017, 20:35:56 »
Een beurs hoeft toch niet altijd alleen maar nieuwe banen te laten zien? Ik vindt een beurs ook een goede gelegenheid om weer eens wat handen te schudden en nieuwe mensen te leren kennen.

Vandaag vond ik het gezellig druk. Veel kinderen gezien bij de baan. Dat kostte mij ook een struikje op mijn baan... :(
Verder was er veel interesse in de baan en in het concept van de modulebaan. Dat enthousiasme blijft leuk om te zien. Ik hoop dan ook van harte een aantal van de mensen die ik gesproken heb terug te zien met een bak! (y)

Ik heb me prima vermaakt vandaag. En het belangrijkste verschil met twee jaar terug? Ik heb mijn portemonnee nog!

Gr.

Edsko

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Miss Stedahult

• TM. GDMB
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 21 January 2017, 21:12:02 »
Ik ben volgens mij anderhalf uur binnen geweest. Opvallend dat ik ben binnen gekomen zonder mijn ticket te hoeven laten zien. Toch Alberto Stegeman maar eens bellen, want dit kan natuurlijk niet. ;)

De banen vond ik niet interessant. Velen had ik al gezien op Eurospoor en daar was ik dus snel doorheen.

Dat er geen kaartcontrole gedaan wordt is heel simpel... Er is geen ander evenement in de Broodfabriek, alle mensen die bij de kassa passeren zijn dus bezoekers voor de NMD.

Verder zou ik nog maar eens de deelnemerslijst van Eurospoor opzoeken op internet en naast die van de NMD leggen... Er is misschien een enkele baan die op Eurospoor stond... Verder geen enkele overeenkomst in het aanbod van deelnemende banen...
En er is veel diversiteit en variatie in de banen knap als daar dan "niks interessants" tussen zit...
Danielle is op 31 juli 2017 overleden

Met een railgroet van Danielle ;-)

Duitse N-spoor module Petrushafen

Jes

• Offline Offline
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
« Reactie #44 Gepost op: 21 January 2017, 21:27:36 »
Ik heb met mijn dochter vandaag een hele leuke dag gehad in Rijswijk.  (y) Het was niet overweldigend groot maar een mooie mix van kleine en grotere banen. Bij de handel een zak ballast, een Wills kitje en wat electronica voor het nieuwe baantje op de kop getikt.
Hoogtepunt voor mijn dochter was een rit in de trein van Stoomgroep West Zuiderpark.

met vriendelijke groet, Jesse