We rijden digitaal met de Roco Multimaus en Koploper, voor de bezetmelding gebruiken we s88SD16-n modules van Rosoft. Volgens de handleiding is het mogelijk om de brug in drie secties te verdelen, er wordt verwezen naar een externe stroomdetectie module. Het is ons echter niet duidelijk hoe we dit op de rails en de printplaat in de brug moeten aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
2.4.2 2-Leiter FahrerNutzung der internen Rückmelde-Eingänge2-Leiter Fahrer können das Prinzip des Masse-Sensors leider nicht nutzen. Alternativ bietet sich einStromsensor an, wobei hier Prinzip bedingt je nach verwendeter Lok Ungenauigkeiten zu erwarten sind:Das Problem, wenn man die Bühne in 3 Abschnitte unterteilt und diese dann per Stromsensor erfassenwill, sind die Loks! Da kommt z.B. eine 01 auf die Bühne, die hat vorne 2 Laufachsen. Diese nehmenkeinen Strom auf, da hier keine Stromabnahme erfolgt. Also werden die ersten 2 Achsen nicht erkannt,der Stromsensor schlägt erst bei der 3. Achse an. Aber nur, wenn hier eine Stromaufnahme erfolgt.Vielleicht hat die aber hier einen Haftreifen. Dann eben erst die 4. Achse.
Roelco,Volgens de handleiding gaan er 3 draden naar de print, de draden van de rijspanning gaan bij ons direct naar de rails. Bij de rode draad in het schema staat trouwens nog "Fahrspannung (muss nicht digital sein)" wat zou dit betekenen, en moeten we dan ook nog die 3 weerstanden op de achterkant van de print vervangen? (zie p. 47)Groet,Anton en Joeke
Interessante discussie, temeer daar ik ook nog een Fleischmann 9152C heb liggen...Ik ben daarom ook benieuwd naar de oplossing van Wim om dit via stroomdetectie op te lossen, temeer daar juist bij 3 rail via massadetectie elke as geleidend is en juist daardoor fysiek het "begin" en "eind" van een loc gedetecteerd kan worden, wat bij stroomdetectie een probleem is (althans volgens de handleiding op blz 46):Of lees ik dit verkeerd?Groeten,BertPS: Jammer, ik zie dat Wim inmiddels al afgehaakt is...