Bij de mijne had ik destijds om door krappe bogen te kunnen de voorste loopas weggelaten, het was dus een 1C geworden. Je kan een hap uit de bekleding halen maar het stuk bekleding dat je dan mist is veel groter dan het stukje wiel ergens in het donker onder de bekleding dat nu ontbreekt...
Die DB loks hebben één nadeel: dat ze op de tweede drijfas worden aangedreven i.p.v. de eerste zoals in NL gebruikelijk. Afgezien daarvan: in hoeverre is een roco br 17 ook een optie? Ook een 2C lok. Vast wel goedkoop tweedehands te koop en ik gok dat de wielmaat beter past dan zo'n 01/03 mormel. Je blijft wel met die aandrijving op de tweede drijfas zitten.Misschien is er een Engels model bruikbaar als donorlok? Misschien even in het "litter bin" draadje navragen. Omdat er zo'n omgekeerde badkuip overheen gaat maakt het uiterlijk niet veel uit Succes!Reinout
ah, fijn plan om dat lillike ding na te gaan bouwen. Heb de mijne destijds op een liliput br 78-onderstel gezet want dat had ik al en het was goedkoop. De 3700 is een rotding qua onderstel want er is geen enkel ander model lekker voor te gebruiken. Zo'n roco hobby-br17 levert in elk geval wel een redelijk bruikbare set wielen op, frame wordt een eind zelf klussen. Bij de mijne had ik destijds om door krappe bogen te kunnen de voorste loopas weggelaten, het was dus een 1C geworden. Je kan een hap uit de bekleding halen maar het stuk bekleding dat je dan mist is veel groter dan het stukje wiel ergens in het donker onder de bekleding dat nu ontbreekt...
Heb je al bij Artitec geinformeerd of zij misschien je niet op een of andere manier kunnen helpen. Nee heb je, ja kun je krijgen.TedIk kreeg nee, toen ik dat probeerde voor een gelijkend project
Dat de Duitse loks op de tweede as worden aangedreven is inderdaad een nadeel wanneer ik er voor kies om een Duitse lok als basis te nemen.