SO836 heeft hier helemaal niets mee te maken...
Dus is het wel degelijk een "uitleesprobleem".
Jammer dat forumleden die het juiste antwoord geven hier weer (onnodig) worden bekritiseerd....
...niet het adres uitlezen. Optie zit er niet in mijn 650.... ....Optie zou moeten zitten in mode 'programmeren' na Uhlenbrock, DCC en Selectrix.
9.7 Zoeken van loc-adressen Met het menu zoek dec.-adr. stelt de Intellibox een mogelijkheid ter beschikking om het onbekende locadres van een decoder te bepalen. Alleen het decoder type moet worden aangegeven. Er is keuze uit Motorola en DCC. En zo wordt het gedaan: • De [mode] toets zo vaak indrukken totdat in het display "Programmeermode" verschijnt • [menu] toets drukken • Met de [pijl naar beneden] toets naar de invoer "zoek dec.-adr." bladeren • Verder met de [pijl naar rechts] toets • Met de [pijl naar beneden] toets naar de gewenste invoer bladeren • Met de [carriage return] toets de zoekopdracht starten Het gezochte adres wordt in het display getoond • Met de [menu] toets terug naar het rijbedrijfAanwijzing De zoekopdracht is alleen bij elektronisch leesbare decoders succesvol.
Vraag voor Wim en Timo: Hoe lees je een motorola adres met een IB?
om te zien wat daar geschreven wordt over methodes om het locadres van een decoder te vinden.
Ik zou niet weten wat Ronald nog meer had kunnen doen om het zelf op te lossen: RTFM en DWEIS heeft hij in mijn ogen allemaal gedaan... En PEBCAK was het dus ook niet...
Wat terughoudender reacties zou het forum een stuk vriendelijker maken....
Simpel, niet. Je kan hem wel proberen te bepalen....
Sonderoption 836 op 1 zetten.
De vraag was : Hoe?, niet wat?