Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 01:04:45
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw.
door
Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan
door
defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad
door
Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek
door
cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk
door
FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad
door
Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin
door
dreezy
01 August 2025, 15:52:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het vervolg van het project ... team Timaximus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
10
Omlaag
Auteur
Topic: Het vervolg van het project ... team Timaximus (gelezen 44798 keer)
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #15 Gepost op:
25 June 2006, 13:56:27 »
Hallo collegae,
Gisteren geen wekelijkse update, maar vandaag wel.
De treinen rijden, na 30 uur op een houten melkkrukje achter een laptop gezeten te hebben (krijg je wel een houten reet van), vol automatisch.
De treinen rijden, toeteren, wisselstraten worden geschakeld, seinen vliegen op rood, groen, geel, wit en noem maar op.
Een hele ervaring moet ik zeggen.
Het grote voordeel ten op zichten van LISSY vind ik, dat je echt overal op de baan, waar je ook bent, een actie uit kan voeren.
Bij LISSY gebeurt de actie pas en alleen na passeren van de sensoren.
Wat betreft de tijd die ik er in gestoken heb, kom ik in geval van mijn baan ongeveer gelijk uit met de vorige baan met LISSY.
Maar als je eenmaal een beetje met Win-Digipet kan werken dan is deze Software oplossing absoluut nog sneller.
Ik zeg: "NOG SNELLER" (met LISSY heb je immers ook snel resultaat).
Maar voor echt grote banen met veel treinverkeer zou ik vanaf nu kiezen voor een Software oplossing (Win-Digipet, Koploper etc.).
Voordelen softwareoplossing t.o.v. LISSY: nog sneller resultaat, nog flexibeler en uitgebreider qua mogelijkheden en veel goedkoper.
Voorbeeld: je kunt ook een zijbaantje of bergtraject met pendeldienst automatiseren met LISSY en de hoofdbaan met het vele treinverkeer met een Software oplossing.
Wat Win-Digipet betreft: nu is het zaak, om extra ritten toe te voegen aan de dienstregeling, en de rolbrug en parkeer routines toe te voegen voor het onderste schaduwstation.
Maar ook dat zal wel lukken.
En wie weet over een paar jaar proberen we weer wat anders, bijvoorbeeld het radiogestuurde treinherkenningssysteem van DigiTrax.
Zo blijft de hobby, voor mij althans, een leuke bezigheid.
MVG,
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #16 Gepost op:
08 July 2006, 18:51:32 »
Vandaag was het externe en interne klimaat gelukkig weer wat aangenamer om te treinen.
De brug over het stationsplein ligt op zijn plaats.
foto
De rolbrug ligt ook op zijn plaats, is aangesloten op de decoder en functioneert naar behoren.
Morgen staat het programmeren van de rolbrug in Win-Digipet op het programma.
foto
En hij maakt geluid voor een grasmaaier.
Het hek is ook klaar en wacht op een likje verf.
foto
foto
De automatische treinenloop is gereed, dus morgen kan naast de rolbrug ook de rest van de extra en speciale effecten geprogrammeerd worden.
Volgende week staat een aantal spoorwijzigingen op het programma, zoals extra remsecties in de Beneluxbaan voor een natuurgetrouwere afremming van de treinen op het station.
En alle sporen (indien voorradig bij onze leverancier) voor de Duitsland baan worden neergelegd.
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 00:18:27 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Bello
Offline
Berichten: 789
Trains are Toys, Toys are trains
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #17 Gepost op:
08 July 2006, 18:56:21 »
Het ziet er fantastisch uit. Heel mooi zo'n hoge brug en ook de rolbrug is zeer spectaculair. Ik vind de afwerking ook heel mooi.
Het houtwerk is ook om jaloers op te worden.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groeten
Bert
Gelogd
Robbert
Offline
Berichten: 1472
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #18 Gepost op:
08 July 2006, 22:01:06 »
ziet er prima uit
had alleen een vraagje. Welke decoder gebruikje om de rolbrug te digitaliseren? dat met die grasmaaier ben ik helemaal met je eens
robbert
Gelogd
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #19 Gepost op:
08 July 2006, 22:23:05 »
Rolbrug wordt bestuurd met een K84 decoder van Viessmann.
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #20 Gepost op:
14 July 2006, 20:30:48 »
Dit wordt straks het nieuwe uitzicht vanuit de huiskamer.
foto
foto
foto
Doordat dit keer gekozen is voor een wat vlakkere baan (geen hoge en donkere bergen) is het ook een stuk lichter in de kamer en komt het geheel beter over.
Vandaag hebben we alvast wat K-Rails neergelegd en morgen wordt het geheel pasgemaakt met Flexrail en krijgt de draaischijf zijn definitieve nieuwe plek.
Er zal dus een nieuw gat gezaagd moeten worden en het oude gat wordt gedeeltelijk weer dicht gemaakt.
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 00:18:44 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #21 Gepost op:
14 July 2006, 21:14:23 »
Ziet er mooi uit dat uitzicht vanuit de woonkamer
.
Marcel.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #22 Gepost op:
15 July 2006, 17:34:49 »
Op de twee opstelspoortjes na, liggen de sporen van de Duitslandbaan eindelijk op hun plaats (kom een meegebogen wissel te kort).
Achteraf hadden we best alleen Flexrail kunnen toepassen, werkt (na wat oefening) best prettig.
Maar goed, dat weten we dan voor de eerst volgende baan.
foto
foto
foto
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 00:19:00 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #23 Gepost op:
16 July 2006, 11:41:19 »
Waar moeten die opstelspoortjes komen. Bij de locloods?
Marcel.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #24 Gepost op:
16 July 2006, 17:37:58 »
Dit moet het ongeveer worden (het sporenplan wijkt iets af van de werkelijkheid).
afbeelding
De wissel naar de opstelsporen wordt een meegebogen wissel en komt direct achter het voorgaande wissel te liggen.
Hierdoor kunnen de twee opstelsporen iets langer worden.
Bij deze twee opstelspoortjes komt een goederenoverslag.
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 00:19:24 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #25 Gepost op:
16 July 2006, 17:57:24 »
Volgende week resteert ons alleen nog het aansluiten van de wissels en draaischijf op de decoders en het aanbrengen van de LISSY sensoren in de baan.
Daarmee komt er een eind aan de eerste fase (de treintafel met berijdbare sporen).
De tweede fase wordt het aankleden van de tafel met de scenery.
Wat de scenery betreft, houd ik mij alleen bezig met de bovenleiding en de seinen.
Daarna zal ik mij vooral bezig houden met de verdere automatisering van beide banen en het "proef" rijden met de treinen.
De automatisering betreft overigens NIET ALLEEN de treinen.
Zodra we toe zijn aan de aanleg van de busbaan (FALLER CARSYSTEM) zal ik weer assisteren bij de bouwwerkzaamheden.
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2006, 18:24:24 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #26 Gepost op:
16 July 2006, 18:35:20 »
Ik zal niet ontkennen dat het software rijden ook fantastisch is, nu de Beneluxbaan met Win-Digipet geautomatiseerd is.
Maar ik ben blij dat deze er ook weer staan en we ook weer aan de gang kunnen met het automatiseren van de treinen met de hardware methode.
foto
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2006, 00:20:00 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #27 Gepost op:
16 July 2006, 18:38:14 »
Waar haal je de tijd vandaan?
Maar het ziet er weer strak uit.
Met vriendelijke groet,
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #28 Gepost op:
16 July 2006, 18:51:14 »
Waar haal je de tijd vandaan?
Prioriteiten stellen
Nee gekheid, omdat we de sporen en overige materiaal toch in huis hadden, hebben we vandaag een dag extra aan de baan gewerkt.
De meeste tijd is verloren gegaan aan een gevecht met een kruiswissel.
Maar we hebben gewonnen en hij werkt nu als een ....... uhhh kruiswissel.
MvG,
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #29 Gepost op:
18 July 2006, 20:45:32 »
Wel heel veel knopjes. Raak je nooit in de war
.
Marcel.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het vervolg van het project ... team Timaximus