Je vliegt zeker nooit?
Dit jaar maar genoegen genomen met een extra overstap in Dusseldorf.Ben benieuwd of het product met de exploitatie door de OBB veel afwijkt, eind januari weten we het.
Het materieel zal niet heel anders zijn, de ÖBB neemt enkeldeks CNL-slaapwagens over en die zijn ook voorzien voor deze trein. De service in de ÖBB-EN is wel anders, zo biedt men een uitgebreider en individueel samen te stellen ontbijt.
Om de nachttrein in Düsseldorf te halen, moet je wel eerst in Düsseldorf kunnen komen. ICE 221 is daar een prima kandidaat voor, maar.....dan moet die wel rijden, en min of meer op tijd zijn. En dat ging afgelopen vrijdag dus geweldig mis! Door een ongeval reden er geen treinen tussen Emmerich en Oberhausen, en werd de ICE omgeleid via Eindhoven-Venlo om pas bij Keulen en met pakweg +45 weer op zijn oorspronkelijke route te komen. Weg aansluiting op de nachttrein...(De desbetreffend reizigers mochten/moesten per ICE door naar Frankfurt Flughafen om daar rond middernacht alsnog over te stappen, maar heel veel nachtrust krijg je dan dus niet)