Nadat ik laatst een kortsluiting had op de baan, heb ik enkele treinen die afwijkend reageren.Bij het inschakelen van de spanning op de baan geven enkele treinen met geluidsmodule een geluidsignaal (bijvoorbeeld de HC fluit, of typhoon). Dit gebeurt elke keer wanneer de spanning op de rails komt.
Eens! Vooral ook omdat je schrijft dat enkele treinen dit gedrag vertonen. Dat vertaal ik als niet allemaal!
Nog vervelender vind ik mijn Beneluxtrein met reeks 25.5. Ik heb in Koploper twee blokken ingevoerd waar deze loc zijn motorgeluid moet inschakelen. De trein rijdt normaalgesproken door in dat blok. Na de opgetreden kortsluiting stopt de 25.5 in de twee vlokken waar hij zijn motorgeluid had moeten inschakelen, schakelt de loc om en rijdt de trein in de verkeerde richting weer terug.
... AC met als centrale een Intellibox IR ...
Mss een bezet melder in het betreffende blok die nog maar in een richting doorlaat?
Ik rijd AC met als centrale een Intellibox IR en bestuurd door Koploper.
Dus kan het maar zo zijn dat Jeroen ook MM protocol gebruikt. In tegenstelling tot een zuiver DCC signaal, bevat MM wel een gelijkspanningscomponent van een paar volt.
In de 25.5 zit een ESU decoder, dus geen Lenz die een ABC reactie kan geven.
Niet helemaal, Peter: Dus kan het maar zo zijn dat Jeroen ook MM protocol gebruikt. In tegenstelling tot een zuiver DCC signaal, bevat MM wel een gelijkspanningscomponent van een paar volt. Hier kan alleen Jeroen het verlossende antwoord op geven, maar het is niet gebruikelijk bij 3rail om de stroomvoorziening van een sectie via de bezetmelder te laten lopen.Aangezien het probleem niet alle treinen betreft, ben ik het met Henk eens. Probeer eerst eens een reset van de decoder van een van deze treinen.
OK Jeroen ,Ik snap het ,jij hebt het Marklin 3 rail systeem ,dan loopt de rijstroom niet door de bezet melders,dus daar zit je probleem ook niet in. Sukses verdert. Peter