Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 22:15:31
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:11:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Mijn-bouw Indonesie door Wim1969
Vandaag om 21:22:04
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
  

Auteur Topic: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90  (gelezen 5969 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #15 Gepost op: 02 December 2016, 14:47:19 »
Een BKD kan natuurlijk een keer manco zijn geweest (wegens defect of zo uit de stam gerangeerd), maar in mijn notities ben ik in de jaren '90 geen trein zonder BKD tegengekomen op de relatie Zandvoort/Haarlem naar Maastricht/Heerlen. Wel enkele in de jaren '00.
Met de komst van ICK, die ook een tijdje gemengd op deze route hebben gereden, kwamen zeer variabele samenstellingen voor.
Nog enkele leuke voorbeelden:

31-12 2002 Haarlem - Maastricht:
1746
50 84 20-77 105-9 ICRm B
50 84 20-70 216-1 ICRm B
50 84 82-37 061-8 ICK BD
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 10-77 303-2 ICRm A
50 84 10-70 373-2 ICRm A
50 84 21-37 516-5 Plan W
50 84 21-37 466-3 Plan W
50 84 82-37 057-6 ICK BD
50 84 22-37 992-7 ICK B
50 84 10-70 665-1 ICR A
50 84 22-37 915-8 ICK B
(notabene twee BD's)

30-03-2003 richting Haarlem:
1740
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 22-37 926-5 ICK B
50 84 22-37 933-1 ICK B
50 84 20-77 156-2 ICRm B
50 84 22-37 947-1 ICK B
50 84 82-37 065-9 ICK BD
50 84 22-37 932-3 ICK BD
50 84 10-70 677-6 ICR A
50 84 20-77 108-3 ICRm B
(lekker knus in de eerste klas ;D )
(ook hier weer twee BD's)

30-03-2003 richting Maastricht of Heerlen:
1736
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 21-37 467-1 Plan W
50 84 22-37 983-6 ICK B
50 84 21-37 466-3 Plan W
50 84 12-37 018-3 ICK A
50 84 22-37 935-6 ICK B
50 84 82-37 058-4 ICK BD
50 84 10-77 301-6 ICRm A
50 84 12-37 028-2 ICK A
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 21-37 503-3 Plan W
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
(Zowaar twee BKD's en ook nog een BD)

27-07-2003 Haarlem - Maastricht:
1833
50 84 26-37 102-9 DDM Bvk
50 84 26-37 515-2 DDM Bv
50 84 10-77 613-4 ICR A
50 84 10-70 665-1 ICR A
50 84 22-37 988-5 ICK B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 82-70 436-0 ICRm BD
50 84 20-77 126-5 ICRm B
50 84 22-37 937-2 ICK B
50 84 22-37 902-6 ICK B
50 84 10-70 681-8 ICR A
50 84 26-37 506-1 DDM Bvf
(DDM zowel voor als achteraan de stam)

27-07-2003 Maastricht Haarlem:
1766
50 84 92-37 007-9 Df ex-plan E
50 84 20-77 775-9 ICR B
50 84 20-77 139-8 ICRm B
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 20-70 585-9 ICR(m) B
50 84 10-70 675-0 ICR A
50 84 21-37 503-3 Plan W
50 84 22-37 955-4 ICK B
50 84 10-70 676-8 ICR A
50 84 20-77 771-8 ICR B
50 84 22-37 927-3 ICR B
50 84 12-37 024-1 ICK A
(geen enkele BD of BKD)

02-08-2003 richting Haarlem:
1775
50 84 26-37 505-3 DDM Bvf
50 84 22-37 905-9 ICK B
50 84 20-70 584-2 ICK B
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 208-8 ICRm B
50 84 22-37 925-7 ICK B
50 84 12-37 032-4 ICK A
50 84 12-37 031-6 ICK A
50 84 22-37 923-2 ICK B
50 84 22-37 962-0 ICK B
(geen enkele BD of BKD)

29-02-2004 Haarlem - Maastricht:
1766
50 84 10-77 623-3 ICR A
50 84 10-77 611-8 ICR A
50 84 20-77 104-2 ICRm B
50 84 20-77 122-4 ICRm B
50 84 20-70 227-8 ICRm B
50 84 20-77 101-8 ICRm B
50 84 20-77 134-9 ICRm B
50 84 82-70 911-2 ICR BKD
50 84 82-70 952-6 ICR BKD
(zowaar nog een keertje twee BKD's)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Stamhe

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Containertransport
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #16 Gepost op: 03 December 2016, 16:59:30 »
Maar Antal... deze van Niels;

02-08-2003 richting Haarlem:
1775
50 84 26-37 505-3 DDM Bvf
50 84 22-37 905-9 ICK B
50 84 20-70 584-2 ICK B
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 208-8 ICRm B
50 84 22-37 925-7 ICK B
50 84 12-37 032-4 ICK A
50 84 12-37 031-6 ICK A
50 84 22-37 923-2 ICK B
50 84 22-37 962-0 ICK B

Is ook zonder BKD èn hij is gespot, dus is dat niet wat?

Groetjes,
Elbert (Je Kamerikse maatje die ook nog op ICR-jacht is)

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #17 Gepost op: 03 December 2016, 22:26:50 »
Ha Elbert, vriend!

Dat is inderdaad een leuke samenstelling maar ik hou mezelf strikt bij de jaren 90.
Wat betekend dat ik volgend jaar hard op jacht ga naar de ICR BKD in tijdperk IV/Va
Vanavond een mooi dvdtje gekregen van de spoorwegen in 1991 en daar hoop ik ook wat beelden uit te halen.

Groetjes,

Antal