Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 12:13:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:48:28
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:38:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:11:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 10:59:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 09:56:09
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
  

Auteur Topic: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90  (gelezen 6116 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #15 Gepost op: 02 December 2016, 14:47:19 »
Een BKD kan natuurlijk een keer manco zijn geweest (wegens defect of zo uit de stam gerangeerd), maar in mijn notities ben ik in de jaren '90 geen trein zonder BKD tegengekomen op de relatie Zandvoort/Haarlem naar Maastricht/Heerlen. Wel enkele in de jaren '00.
Met de komst van ICK, die ook een tijdje gemengd op deze route hebben gereden, kwamen zeer variabele samenstellingen voor.
Nog enkele leuke voorbeelden:

31-12 2002 Haarlem - Maastricht:
1746
50 84 20-77 105-9 ICRm B
50 84 20-70 216-1 ICRm B
50 84 82-37 061-8 ICK BD
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 10-77 303-2 ICRm A
50 84 10-70 373-2 ICRm A
50 84 21-37 516-5 Plan W
50 84 21-37 466-3 Plan W
50 84 82-37 057-6 ICK BD
50 84 22-37 992-7 ICK B
50 84 10-70 665-1 ICR A
50 84 22-37 915-8 ICK B
(notabene twee BD's)

30-03-2003 richting Haarlem:
1740
50 84 22-37 918-2 ICK B
50 84 22-37 926-5 ICK B
50 84 22-37 933-1 ICK B
50 84 20-77 156-2 ICRm B
50 84 22-37 947-1 ICK B
50 84 82-37 065-9 ICK BD
50 84 22-37 932-3 ICK BD
50 84 10-70 677-6 ICR A
50 84 20-77 108-3 ICRm B
(lekker knus in de eerste klas ;D )
(ook hier weer twee BD's)

30-03-2003 richting Maastricht of Heerlen:
1736
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 21-37 467-1 Plan W
50 84 22-37 983-6 ICK B
50 84 21-37 466-3 Plan W
50 84 12-37 018-3 ICK A
50 84 22-37 935-6 ICK B
50 84 82-37 058-4 ICK BD
50 84 10-77 301-6 ICRm A
50 84 12-37 028-2 ICK A
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 21-37 503-3 Plan W
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
(Zowaar twee BKD's en ook nog een BD)

27-07-2003 Haarlem - Maastricht:
1833
50 84 26-37 102-9 DDM Bvk
50 84 26-37 515-2 DDM Bv
50 84 10-77 613-4 ICR A
50 84 10-70 665-1 ICR A
50 84 22-37 988-5 ICK B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 82-70 436-0 ICRm BD
50 84 20-77 126-5 ICRm B
50 84 22-37 937-2 ICK B
50 84 22-37 902-6 ICK B
50 84 10-70 681-8 ICR A
50 84 26-37 506-1 DDM Bvf
(DDM zowel voor als achteraan de stam)

27-07-2003 Maastricht Haarlem:
1766
50 84 92-37 007-9 Df ex-plan E
50 84 20-77 775-9 ICR B
50 84 20-77 139-8 ICRm B
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 20-70 585-9 ICR(m) B
50 84 10-70 675-0 ICR A
50 84 21-37 503-3 Plan W
50 84 22-37 955-4 ICK B
50 84 10-70 676-8 ICR A
50 84 20-77 771-8 ICR B
50 84 22-37 927-3 ICR B
50 84 12-37 024-1 ICK A
(geen enkele BD of BKD)

02-08-2003 richting Haarlem:
1775
50 84 26-37 505-3 DDM Bvf
50 84 22-37 905-9 ICK B
50 84 20-70 584-2 ICK B
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 208-8 ICRm B
50 84 22-37 925-7 ICK B
50 84 12-37 032-4 ICK A
50 84 12-37 031-6 ICK A
50 84 22-37 923-2 ICK B
50 84 22-37 962-0 ICK B
(geen enkele BD of BKD)

29-02-2004 Haarlem - Maastricht:
1766
50 84 10-77 623-3 ICR A
50 84 10-77 611-8 ICR A
50 84 20-77 104-2 ICRm B
50 84 20-77 122-4 ICRm B
50 84 20-70 227-8 ICRm B
50 84 20-77 101-8 ICRm B
50 84 20-77 134-9 ICRm B
50 84 82-70 911-2 ICR BKD
50 84 82-70 952-6 ICR BKD
(zowaar nog een keertje twee BKD's)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Stamhe

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Containertransport
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #16 Gepost op: 03 December 2016, 16:59:30 »
Maar Antal... deze van Niels;

02-08-2003 richting Haarlem:
1775
50 84 26-37 505-3 DDM Bvf
50 84 22-37 905-9 ICK B
50 84 20-70 584-2 ICK B
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 208-8 ICRm B
50 84 22-37 925-7 ICK B
50 84 12-37 032-4 ICK A
50 84 12-37 031-6 ICK A
50 84 22-37 923-2 ICK B
50 84 22-37 962-0 ICK B

Is ook zonder BKD èn hij is gespot, dus is dat niet wat?

Groetjes,
Elbert (Je Kamerikse maatje die ook nog op ICR-jacht is)

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: Ic van Zandvoort naar Maastricht v.v. In de jaren 90
« Reactie #17 Gepost op: 03 December 2016, 22:26:50 »
Ha Elbert, vriend!

Dat is inderdaad een leuke samenstelling maar ik hou mezelf strikt bij de jaren 90.
Wat betekend dat ik volgend jaar hard op jacht ga naar de ICR BKD in tijdperk IV/Va
Vanavond een mooi dvdtje gekregen van de spoorwegen in 1991 en daar hoop ik ook wat beelden uit te halen.

Groetjes,

Antal