Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oersik in schaal 1 door FritsT
Vandaag om 14:25:07
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Hugo Baart
Vandaag om 14:20:17
Roco 1600 HUSA: ledverlichting aanpassen door Fritsprt
Vandaag om 14:14:47
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Wim Hesselink
Vandaag om 14:09:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Almar
Vandaag om 14:08:58
NS modelbaan Hoekdam H0 door Juroen
Vandaag om 14:05:53
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door IJsselsteyn
Vandaag om 13:57:56
Martin's geknoei met groen.. door tijgernootje
Vandaag om 13:43:08
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door WeKra
Vandaag om 13:05:41
TT-baan Heinenoord door Almar
Vandaag om 13:03:35
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door MartinH0
Vandaag om 12:51:31
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Rinus H0
Vandaag om 12:47:14
Projekt 083-338 door Deetrein
Vandaag om 12:41:25
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:37:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:36:17
Piko RRF 102 Driepuntsverlichting door Fritsprt
Vandaag om 12:19:25
Cranicher Altbahn door Hans Grasmaijer
Vandaag om 12:10:46
MB-module: "Bahnübergang Burgstraße" door Tjalling
Vandaag om 11:29:41
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC door Frans Peeters
Vandaag om 11:07:37
Mara Harbor door Patrick1975
Vandaag om 10:11:51
Welke centrale voor Marklin HO, C-rails, 40 wissels, etc? door Ronald Koerts
Vandaag om 10:02:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 09:57:48
VERPLAATST: BNLS-Module "Bahnübergang Burgstraße" door Reinout van Rees
Vandaag om 09:55:17
Klein Duits kopstationnetje door Reeks77
Vandaag om 09:32:02
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 09:12:22
Secties in een Klimspiraal wel of niet? door nico99
Vandaag om 09:07:04
  

Auteur Topic: Wiking MB econic brandweer hoogwerker demontage?  (gelezen 1378 keer)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Wiking MB econic brandweer hoogwerker demontage?
« Gepost op: 21 november 2016, 13:02:26 »
Voor het inbouwen van led's in de zwaailichten moet de cabine worden gedemonteerd.
Probleem is dat Wiking in tegenstelling tot andere fabrikanten veel onderdelen gelijmd heeft. Heb inmiddels het dak van de cabine weten los te krijgen ( zat ook gelijmd maar niet te goed🤗) Tussen dak en cabine zit helaas geen ruimte. Dus de cabine zelf moet toch echt los. Heeft iemand ervaring met dit model of andere econic van Wiking.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1296.jpeg 
« Laatst bewerkt op: 21 november 2016, 13:09:36 door RikM »
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Dirk knutsel

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Wiking MB econic brandweer hoogwerker demontage?
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2016, 19:04:20 »
Hoi Rik.
Leen ff de haarfoun van je vriendin of je vrouw en  verwarm daar mee de aansluiting tussen de cabine de raam partij voorzichtig en draai dan met een tangetje voorzichtig het bovendeel los ,doe dit daarna met het carrosserie gedeelte en het chassis .
Zo heb ik het al diverse keren gedaan bij bepaalde modellen.
Veel succes Dirk.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: Wiking MB econic brandweer hoogwerker demontage?
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2016, 08:43:31 »
Beste Dirk, bedankt voor je tip. Heb het geprobeerd maar zoals een goed brandweer auto betaamd gaf de Wiking ondanks de hitte geen krimp.
Heb uiteindelijk de standaard overredingskracht kracht op de Wiking uitgeoefend.... Volhardend loswrikken totdat ergens een lijmverbinding de geest geeft. Is altijd spannend ....
In dit geval was het vermoeden dat de lijmverbinding midden onder de cabine zit juist. Door plaatsing van een sateprikker en daarmee steeds verder wrikken kwam het los.
Zie foto:
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery