humm, doorgaans vind ik dat er heel weinig licht van zulke ledstrips afkomt. Zodra zo'n baan op een tentoonstelling staat, overheerst vaak het (koud) witte licht van de hal.
humm, doorgaans vind ik dat er heel weinig licht van zulke ledstrips afkomt.
Ledstrips hebben nog een nadeel: hoe langer de ledstrip, hoe minder fel de laatste leds branden.
Tevens zijn ze spanningsgestuurd en leds horen stroomgestuurd te worden.
Meest ideale zou 1 groot lichtpunt moeten zijn, zoals we ook in het dagelijkse leven aantreffen in de vorm van die grote gele bol aan de hemel.
humm, doorgaans vind ik dat er heel weinig licht van zulke ledstrips afkomt. Zodra zo'n baan op een tentoonstelling staat, overheerst vaak het (koud) witte licht van de hal. Ik zat daar voor onze modulaire clubbaan ook enige tijd over na te denken.
Maar goed, even weer on topic, en terug naar de originele vraag: er zijn dus meerdere mogelijkheden om je baan te verlichting middels een (software)besturing. Echter koploper kan volgens mij maar met 1 digitaal systeem (centrale) tegelijkertijd werken. Je zou inderdaad iets kunnen proberen met DCC wisselcommando's en een aparte decoder die de verlichting schakelt of regelt. Een mooi voorbeeld zou bijvoorbeeld de opendmx controller kunnen zijn van Wolfgang Kufer (http://opendcc.de/elektronik/opendecoder/opendecoder_sw_dmx.html), dan kan je de zaak zo inregelen, dat je met 1 DCC wisselcommando een dag-nacht cyclus kan nabootsen.
Ook bij Ronald H zijn nieuwe baan staat het vermogen maar op maximaal 50%.
Nee, dat weet ik Achteraf gezien hadden ze mogelijk iets bij gedraaid moeten worden of wat dieper in de bak.
Sorry, maar dat is alleen onzin Ja, een ledje moet je met stroom sturen maar op een ledstrip gebeurd dat ook. Dan wel met simpele weerstanden maar daar is niets mis mee.Timo