Dus Bert, zoals de draden op mijn foto zitten is het goed?
Ik heb een proef opstelling gemaakt en daar gaat het goed op.
Maar op de baan gaat het goed als de loc rechtdoor gaat. Maar als hij in dit geval naar links afbuigt heb ik kortsluiting. Draden al gewisseld maar dan geeft hij kortsluiting op rechtdoor.
Ik heb zoals Bert voorstelde een lampje aangesloten. Die brand wel, maar kan ik niet schakelen....Gelukkig doen de servo's het wel.
De actieve preset is wel te controleren:1. Reageert de DR4024 op acht achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 0 of Preset 22. Reageert de DR4024 op vier achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 13. Reageert de DR4024 op twee achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 3Het reageren op DCC-adressen is te zien aan het kort oplichten (aan/uit) van de rode led tijdens het schakelen van de reeks achtereenvolgende adressen. Om dit te controleren hoef je helemaal geen servo of DR4102 aangesloten te hebben.
Ik heb een proef opstelling gemaakt en daar gaat het goed op. Maar op de baan gaat het goed als de loc rechtdoor gaat. Maar als hij in dit geval naar links afbuigt heb ik kortsluiting. Draden al gewisseld maar dan geeft hij kortsluiting op.
Klopt het dat je de wissels niet meer open kan rijden. Dat er dan alsnog kortsluiting optreed.?
Decoder incl uitgangen werken gelukkig weer prima, instellingen stonden toch niet goed. Ik had, dacht ik, wel geprogrammeerd, maar het programeer knopje niet ingedrukt.(dom) . Inmiddels servodecoder weer onder de tafel en 1 wissel gepolariseerd.
Inderdaad, je komt dan vanaf het spoor waarvoor de polariteit van het puntstuk verkeerd staat, dus kortsluiting.Wissels nooit open rijden, dat mag in het grootbedrijf ook niet.
Mijn polarisatie schakelt namelijk ook niet mee