Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Rody v. G.
Vandaag om 16:24:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Bisonkit verdunner door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:33:46
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door MathynK
Vandaag om 15:28:02
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Stationsplein Baden Baden door Dave.......
Vandaag om 15:03:18
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 15:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
  

Auteur Topic: Eurospoor 2016  (gelezen 76548 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7181
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #210 Gepost op: 30 oktober 2016, 21:27:35 »
Zolang het koper nog heet is, is het makkelijker solderen.  ;D
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #211 Gepost op: 31 oktober 2016, 08:47:26 »
Zo.... Nu een beetje aanspreekbaar na twee dagen Eurospoor. Twee dagen gependeld tussen de baan van Ronald H als "manusje van alles en helpdesk" en de BNLS-stand waar ik hetzelfde een beetje was. Vermoeiend maar wel tevreden teruggekeken op deze editie.

De promotie van de modelspoorhobby in de landelijke media zoals het NOS-journaal is gewoon positief te noemen. Ik hoorde ook dat de telegraaf gehaald is. Goed veel is al voorbij gekomen in de diverse draadjes. We mogen als hobby blij zijn met deze promotie. Niet iedere hobby krijgt zoveel aandacht in de landelijke media.

In de BNLS-stand was veel aanwezig. Veel demogevers en met voor iedereen wat wils. Van de lokdokters, die het hartstikke druk hadden, via huisjes plakken van Steef (heeft hij nog wel wat kunnen doen?) en Ed, via het messing bakken van Thom en Ivo, het landschapsbouw van Gert-Jan en Marc tot de 3D-printer van Wesley. Ook de banen van Daniel en Marco trokken best wel wat aandacht. En niet vergeten de BNLS-forumbaan. Dit jaar weer een aantal nieuwe modules. Modules die uitgebreid zijn en meer en meer af zijn. Voor mij was het de eerste kennismaking met het resultaat van wat werk voor Hendrik Jan. Dat viel niet tegen!  (y) En ook dat de gele Artitec Plan U voor het eerst een tijdje op de BNLS-forumbaan zijn rondjes reed was een mooi gezicht. Zeker op de "nederlandse" bakken van Edsko en Bas.

Veel mensen gesproken en kennis gemaakt. Dat is een goede bijkomstigheid van de beurs. Even bijpraten, kennis maken. Soms wat korter andere keer wat langer. In ieder geval goed om mensen te spreken. Het is altijd goed om mensen van het forum in levende lijve te zien. Dan kan je de reacties van mensen hier op het forum beter plaatsen.

De rest van de beurs: Wel gezien en er zaten ook weer mooie banen tussen. Sommige bekender dan anderen. Ook de aanwezigheid van de grotere "race"-banen. Het blijft zeker geschikt voor een bepaald publiek zoals de jongere mens. Ze genieten meestal gewoon van het rijden van de treinen. Dat zag je ook bij de vele speelmogelijkheden op de beurs. De echte plaatjes zoals de industriebaan van otto scrap design en een aantal diorama's bij de dioramawedstrijd georganiseerd door Jeffrey Onrust. Een goede afwisseling van de diverse banen. Over de kwaliteit van het koopgedeelte kan niet niet oordelen. Daar ben ik deze keer niet geweest.

In ieder geval wil ik de heren en dames van de BNLS-stand bedanken voor de gezellige dagen. Ook Ronald Halma bedankt voor de gezellige dagen.  Het is altijd spannend om de eerste keer met een baan op een beurs te staan. Nu kunnen de schoonheidsfoutjes eruit gehaald worden :) En Leo Hendriksen en zijn team bedankt voor weer een editie van Eurospoor. Voor mij persoonlijk mag Leo en team gewoon weer beginnen aan een nieuwe editie in 2017, de 25ste! Dat moet een feestje worden!

Iedereen bedankt!  (y)

Groeten Ronald.

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2016, 09:05:09 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7181
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #212 Gepost op: 31 oktober 2016, 08:57:02 »
Om even op Ronald in te haken.

Ook Wim was lekker met gipswandjes aan het klieren op zaterdag.
Bij de demo's was het sowieso lekker druk. Van jong tot oud werden
er vragen gesteld, en vrijwel alles beantwoord of door verwezen. Onze
twee locdoktoren hebben het wel heel erg druk. Dat is elk jaar wel
hetzelfde. Zij zijn ook de harde werkers binnen de stand. Dus Hans en
Jan Peter,  (y)  (y)  (y) Bedankt voor jullie inzet!

Voor volgend jaar hebben we inmiddels 18 demogevers, verspreid over
de drie dagen. Dus nog meer bouwaktiviteit in onze stand. Tot 2017!
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2016, 10:28:43 door Stedahult »
Mvh Steef

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15370
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #213 Gepost op: 31 oktober 2016, 09:48:23 »
Ik sluit mij bij voorgaande spreker aan :) Het was gezellig al stond ik natuurlijk niet in de BNLS stand. Had best gekund want ruimte was er meer dan genoeg. Wel heb ik van het aanbod gebruik gemaakt om koffie te halen die elke keer lekker vers gezet werd.

Speciale dank voor Ronald Koerts die inderdaad mijn helpdesk was deze dagen. Na 2 dagen probleemloos gedraaid te hebben met de baan was dag 3 wat moeizamer doordat enkele keren de verbinding met de Lenz usb/lan interface weg viel. Een telefoontje naar Ronald en het was snel weer opgelost en daar ben ik hem dan ook dank voor verschuldigd. Net als voor het helpen bij het afbreken want ook dat is telkens weer een hele klus.

Als laatste dank aan Leo voor de plek op Eurospoor. Ik heb het met heel veel plezier gedaan  :)

Tot volgend jaar? Wie weet ;)


bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #214 Gepost op: 31 oktober 2016, 10:45:24 »
Hoi Modelspoor liefhebbers,

Wat mij hier op valt is dat ik geen een model spoorliefhebber hoort wat zij van deze beurs vonden. Was het een slechte beurs of een zeer goede beurs. qua modelspoorbanen

Na mijn ervaringen uit het verleden heb ik deze beurs dit jaar wederom overgeslagen aangezien 2014 het aantal banen wat stond van slechte kwaliteit vond.

Bovendien vind in november Keulen plaats en ga ik daar eigenlijk alleen naar toe omdat daar bijna alle fabrikanten aanwezig zijn. En misschien nog wel nieuwe dingen laten zien voor 2017

gr bernard

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #215 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:20:46 »
Hallo Bernhard.
Wat mij hier op valt is dat ik geen een model spoorliefhebber hoort wat zij van deze beurs vonden. Was het een slechte beurs of een zeer goede beurs. qua modelspoorbanen

Geen modelspoorliefhebbers aan het woord hier? Wat ben ik dan? Wat is Ronald Halma dan? Wat zijn de rest van de reageerders hier in dit draadje en op het forum? Heb je mijn bericht wel gelezen of staan er teveel regels tekst in?

Geen modelspoorliefhebber...   >:(  >:(

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2016, 11:37:28 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7181
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #216 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:23:58 »
Lees even vanaf pagina 11 terug Bernard. Er staan geen negative reacties.
Leo heeft samen met alle deelnemers weer een mooie beurs neergezet. Voor
elk wat wils. Dus volgend jaar misschien zelf maar weer eens gaan?
Mvh Steef

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15370
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #217 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:28:34 »
Dus volgend jaar misschien zelf maar weer eens gaan?

Dat is denk ik wel het beste advies ;)

Voor elk wat wils.

Precies :)

Alewijn

  • Sporen rond Charlois 1956 - H0
  • Offline Offline
  • Berichten: 2386
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #218 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:29:41 »
Dag bernard,

Vorige jaren is er misschien wel eens iets teveel doorgediscussieerd over de kwaliteit van de banen op Rail of Eurospoor. Het zou zo maar kunnen dat sommige mensen daar geen zin meer in hebben.

In dit draadje hebben sommigen waaronder ikzelf wel degelijk verteld wat ze ervan vonden.
Ik vond het echt een goede beurs. Er waren zeker 20 banen waar ik met meer dan gewone interesse naar heb gekeken. Ik zou zeggen: kijk naar de foto's.

Tenslotte wil ik er ook nog dit van zeggen. Hoe je een beurs ervaart ligt toch voor een groot deel aan jezelf. Mijn ervaring is: als je met interesse en een beetje nieuwsgierigheid rondkijkt, zul je ook veel meer moois ontdekken.

Met vr gr, Alewijn

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #219 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:33:06 »
Tenslotte wil ik er ook nog dit van zeggen. Hoe je een beurs ervaart ligt toch voor een groot deel aan jezelf. Mijn ervaring is: als je met interesse en een beetje nieuwsgierigheid rondkijkt, zul je ook veel meer moois ontdekken.

Inderdaad er was genoeg moois te ontdekken....

En wat Steef al aangaf:

Voor elk wat wils.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25269
    • Pagina van klaas
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #220 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:41:49 »
Ik vond het in het algemeen een goede beurs. Met banen van redelijke tot goede kwaliteit. Het enige minpuntje wat ik heb te melden is dat die kwaliteit niet altijd even goed te zien was. Sommige banen waren maar matig verlicht en andere zelfs helemaal niet. Het ergste vond ik een baan waar de verlichting bestond uit klemspotjes op het skyboard die recht in je gezicht schenen.
Op dit punt is er nog een inhaalslag te maken. Exposanten moeten zich realiseren dat je op een beurs niet alleen voor jezelf staat, maar in de eerste plaats voor het publiek. Zorg dan ook dat het publiek waar voor z'n geld krijgt door een behoorlijke eigen verlichting aan te brengen.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #221 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:43:35 »
Eigenlijk is dit ook mijn enige kritiek op €-spoor.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

pixon

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #222 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:45:59 »
Het waren 3 heerlijke dagen leuke en mooie banen  (y)
filmpje 1
https://www.youtube.com/watch?v=bf3RqsRqh4U
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #223 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:57:29 »
Nou, dan ik ook maar eens een reactie. :)

We hebben een top beurs gehad! Werkelijk top! Ik permiteer mezelf de vrijheid om de donaties als graadmeter te nemen. Uit de potten kwam een bedrag van €127,96. En een postcodeloterijmuntje.  ;D Ik wil alle mensen die een donatie gedaan hebben erg bedanken hiervoor! Kunnen we goed gebruiken.

Dan de beurs zelf. Vrijdag was duidelijk de mindere dag qua bezoekers aantallen. Toen vroeg ik me wel af of dit een voorbode voor het weekend was. Op zaterdag vond ik al dat er meer bezoekers waren en de zondag was de drukste dag. Dit werd aan het einde van de beurs ook bevestigd door de organisatie.
De demo's trokken veel belangstelling. Vooral de 3D printer van Wesley was in trek.  (y) Menig portaal is daar geprint, inclusief zes stuks voor op Grasland. :)
Heel erg leuk was ook de drukte bij de treinendoktoren, al werden ze soms wel gek van alle vragen en onwillige locs.  ;D Maar ik weet ook dat Jan-Peter en Hans er weer met enorm veel plezier gezeten hebben. Mannen: Dank dat jullie er weer bij waren!

De demo's van Ivo en Ed trokken ook veel belangstelling. Leuk zijn de volhouders dat de Werps sik van Ivo een Roco is.  ::) ;D Ze hebben weer vele vragen beantwoord en tips en trucs gedeeld. Steef heeft zich ook van zijn beste kant laten zien, ondanks dat hij tegen een griep aanzit. Top dat je doorgegaan bent!
Zondag kwam daar nog onverwachts Tom bij zitten! Erg leuk om zijn enthousiasme zo te zien! Op zaterdag natuurlijk Wim met zijn gipsen huisjes en portalen, trok ook veel belangstelling. Ten slotten nog Marc en Gert-Jan, de bomendraaier en diorama bouwer. Trokken ook veel toeschouwers. Ik zag Gert-Jan met enige regelmaat naar Grasland lopen om zijn manier van watermaken te demonstreren. Leuk! Ik denk dat beide heren nog wel een paar dagen knetter high zullen rondlopen van alle dampen die ze mochten opsnuiven van de spuitlijm van Marc.  ;D Mannen: allemaal dank voor jullie bijdrage! Ik vind het een genot om jullie zo bezig te zien en te zien genieten! Wie heeft overigens dat diorama meegenomen GJ?

Als koffiedame  :P ;D hadden we op zaterag een speciale gast uit Denemarken: Moderator Eelco. Hij heeft zich goed aan zijn taak gehouden en koffie gezet etc... Volgend jaar weer Eelco? Maar dan met demo's! Leuk dat je de moeite hebt genomen om langs te komen om dit mee te maken.

Daarnaast de banen die Daniel, Marco en John hadden meegenomen. Ik vond vooral het N-baantje (Gump stump?) leuk en de Om baan. Gaaf om te zien en te horen. Mannen en bijbehorende crew: ook jullie ontzettend bedankt dat jullie er weer waren.

Verder trokken de twee kinderbaantjes ook veel bekijks. Ik zeg wel kinderbaantjes, maar menig volwassene kon het niet laten om ook te gaan rijden! Het concept van de opvouwbare baan deed bij veel ouders en grootouders de ogen openen. Zo is een baantje redelijk low budget te maken en het opbergen ervan is in een mum van tijd gedaan. Kan zo naast de kast of onder het bed. Ronald: bedankt dat je je baantje ter beschikking hebt gesteld. Lag mooi naast de mijne. Veel vragen over beide baantjes gehad over de verschillen die er in zaten.

Mannen van de BNLS forum baan: Ontzettend veel dank dat jullie er weer waren  met z'n allen! Volgend jaar hopelijk meer modulebakken erbij!

Ik weet dat ze meelezen, maar ik wil ook graag Artitec bedanken dat ze hun gele plan U op de BNLS forum baan hebben laten rijden.  (y) (y) Daar hebben we ontzettend veel leuke reacties op gehad.

Ik vond de sfeer op de stand geweldig! Iedereen had het reuze naar zijn zin en de roze koeken waren in no time op. ;) Veel gelachen, veel geleerd, weer nieuwe gezichten bij nicknames mogen toevoegen. Veel leuke en positieve gesprekken mogen voeren. Ik was wel helemaal op gisteravond, maar ben wel met een goed gevoel gaan slapen!

Leo en Chitra: dank dat jullie ons weer hebben willen ontvangen en een knots van een stand toebedeeld hebben. Hij was goed gevuld met banen en demo's en we hebben veel aanloop gehad. Ik hoop dat jullie een goede beurs gedraaid hebben en met een tevreden gevoel terugkijken op Eurospoor 2016. We komen graag terug volgend jaar voor de 25e editie!

Nu opruimen....

Gr.

Edsko

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2076
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Eurospoor 2016
« Reactie #224 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:59:12 »
Mijn jongste zoon en ik heb het gisteren prima naar onze zin gehad. Mooie banen gezien, inspiratie opgedaan en leuke en gezellige mensen gesproken. Wat ons betreft een geslaagde beurs.

Groeten,
Gerard