Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 06:11:20
Puttense treinkelder door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:55:42
De laatste stoomlocomotief door Gerard Rozeveld
Vandaag om 01:17:35
Modulebaan.nl, module Militaire laad- en losplaats 't Harde ( N ) door Hoontje
Vandaag om 00:55:12
Treinen in Polen door Zalwiryn
Vandaag om 00:29:49
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door könings
Vandaag om 00:12:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door NS264
Vandaag om 00:05:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 augustus 2018, 23:49:38
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
21 augustus 2018, 23:48:21
Het grote klein gekregen... door Besselspoor
21 augustus 2018, 23:31:21
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
21 augustus 2018, 23:25:34
Montage bouwkit Weinert BR 93 door Ivo tB
21 augustus 2018, 22:34:23
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC door Wim Hesselink
21 augustus 2018, 22:32:53
Midsommar på Högskogen door nighttrain1
21 augustus 2018, 22:32:14
Van Swarzach naar Swarzburg door MOVisser
21 augustus 2018, 22:25:10
Experimenten met scenery door meino
21 augustus 2018, 22:22:39
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door henk
21 augustus 2018, 22:18:39
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Simone88
21 augustus 2018, 22:17:19
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
21 augustus 2018, 22:16:58
19 Toen door NS8714
21 augustus 2018, 21:44:20
Westlandbaan door Tulpendaal
21 augustus 2018, 21:41:58
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door martijn v m
21 augustus 2018, 21:36:52
Hoe verwijder je de kap van een Roco TEE VT 11.5 04183A? door waldberg
21 augustus 2018, 21:36:01
Projekt 083-338 door 44
21 augustus 2018, 21:23:08
ProRail: het spoor begint vol te raken door mDDM
21 augustus 2018, 21:10:25

Poll

Zou je (ver)nieuw(d)e modellen van de Sik en de 2200 kopen?

Nee
23 (16.9%)
Alleen een Sik
17 (12.5%)
Alleen een 2200
14 (10.3%)
Beide modellen
82 (60.3%)

Totaal aantal stemmen: 136

Poll gesloten: 24 november 2016, 10:18:18

  

Auteur Topic: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200  (gelezen 14460 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 658
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #45 Gepost op: 01 september 2017, 00:26:34 »
Verlichting voor de vernieuwde Sik moet geen groot probleem zijn.
De Köf2 van Trix heeft ook vrijstaande werkende lantaarns.
Zelf ben ik bezig met verlichting voor de Roco Sik met voorbedraadde smd leds.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1213
    • Biesje.nl
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #46 Gepost op: 01 september 2017, 00:45:02 »
De Roco had ook geen verlichting. Een paar kunststof lantaarns en we plakken er gewoon zelf een LED van de LED Baron in. Dit soort details vragen nu juist een grotere investering en maakt het model duurder.Ik zou zeggen: welke fabrikant er meeleest: pak een aandrijving uit uw assortiment die binnen de 1:87 omtrek van een Sik past en maak er een kunststof kapje omheen en blaas ze in alle kleuren die we kennen van de sikjes (y) .

Ik zie twee mogelijkheden om er een succes van te maken: een super simpel basis model. Zodat iedereen er een paar kan kopen en mensen niet te bang zijn om ze zelf verder te pimpen. Of een superluxe uitvoering zoals de verschillende Köfjes doe ik gezien heb van verschillende merken zoals Brawa en Trix. Prijs moet voor de mooie versie wel ruim onder de 200 euro komen, en dat wordt lastig denk ik. Maar ik hoop dat het gaat lukken :D

Mvg,

Robert

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 658
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #47 Gepost op: 01 september 2017, 10:52:00 »
De 2200 van Piko is maar € 116.99 dus een basic uitvoering van de Sik kan daar ruim onder blijven. Of iets meer met een decodertje er al in.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2824
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #48 Gepost op: 01 september 2017, 12:26:00 »
omdat de sik kleiner is, kan ie goedkoper? ik denk niet dat je snapt wat de bepalende kosten zijn om een model te maken ::)
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 3955
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #49 Gepost op: 01 september 2017, 13:03:20 »
Als je een nieuw model ontwikkelt ben je niet geloofwaardig als je niet de laatste stand van techniek hanteert. Dan moet je dus een gecompenseerde aandrijving hebben, digitaal voorbereid en ledlicht, waarmee het model echt niet goedkoper  te produceren wordt dan bv de 2200.
Bovendien is de radstand van de sik anders dan bij de Duitse rangeerloks, 'even' een ander kapje er op verzinnen is geen optie.
Anders had ik mn Roco KöF3 wel geslacht als Sik-basis want die is digitaal voorbereid, motortje met vliegwiel en heeft compensatie. Geen werkend licht overigens.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2017, 13:05:23 door Besselspoor »
Morgen ben ik klaar

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 658
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #50 Gepost op: 01 september 2017, 16:36:45 »
@Falkenberg
Ik denk dat jij niet snapt wat ik bedoel.
Aandrijving is bijv. eenvoudiger dan van de 2200.
't Hoeft ook niet voor de helft van die prijs.
Om een idee te geven: de Trix KöF2 heb ik gekocht nieuw met verlichting met decoder voor € 143.
Zit je zelf in de handel of zo? :)

@Besselspoor
Onderstel Roco KöF3 gebruiken? En als dat wel had gepast, hoe kom je dan aan een kap?
Dat is juist het probleem; de verhoudingen.
De aandrijving van de Roco Sik is wel ok. Het gaat om de verhoudingen van de opbouw.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2017, 16:48:42 door NS1220 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2824
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #51 Gepost op: 01 september 2017, 16:55:39 »
materiaal is geen bepalende factor voor de prijs (centenkwestie, een kleine motor kost soms zelfs meer als een grote motor), het gaat om de assemblage en ontwikkelingskosten. Vergeet niet, dat de inkoopsprijs van een lok slechts een klein deel is van de prijs die je ervoor betaalt in de winkel (iedereen ertussen moet er wat aan verdienen). Dus als je 5% goedkoper kan bouwen zal de prijs misschien 1% goedkoper worden.  En een sik vergelijken met een Köf lukt niet, de verkoopvolumes in beide markten staan niet in verhouding, dus de ontwikkelingskosten per Köf zijn veeel lager als bij een Sik.

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 9672
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #52 Gepost op: 01 september 2017, 17:04:02 »
Citaat
Zit je zelf in de handel of zo?

Lol.
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 658
Re: Vernieuwde modellen NS Sik en NS 2200
« Reactie #53 Gepost op: 01 september 2017, 17:04:22 »
@Falkenberg
Gedeeltelijk mee eens (het verschil in marktaandeel) maar ik denk wel dat een vernieuwde Sik voor nederlandse begrippen een verkoopsucces gaat worden.

Ik vind die van Roco ook nog steeds leuk overigens en 1 van mijn 2 gaat nog verlichting krijgen.
« Laatst bewerkt op: 01 september 2017, 17:25:43 door NS1220 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.