De hoogspanningskabel van de 103 kon de relatief hoge spanning niet aan.
Een locwissel kost zo'n 10 minuten meende ik, hoe lang het opbouwen van een e-loc duurt weet ik niet.
loc kan achterop in opzending mee
Overigens: zoals ik me herinner reed de 103 niet mee in Nederland omdat deze de spanning voor de verwarming van de rijtuigen niet kon doorgeven. De hoogspanningskabel van de 103 kon de relatief hoge spanning niet aan.
Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de vooruitgang.
Jouw voorbeeld is kunstmatig. Ik ken in Nederland geen enkel voorbeeld waar een getrokken elektrische trein onder de draad vandaan gaat. De enige uitzondering was aan de grensplaatsen. Wegens het ontbreken van krachtige dieselloks voor reizigerstreinen was het zelf bij omleidingen niet mogelijk dat een diesellok een getrokken elektrische trein verder hielp.