Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 04:37:58
Ontraxs 2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 04:08:04
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 02:43:24
Modelwensen 2026
door
Harander
Vandaag
om 00:07:39
Roco 42616
door
johan george
Vandaag
om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois
door
Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood
door
Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd? (gelezen 4836 keer)
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2993
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #15 Gepost op:
19 November 2007, 22:59:24 »
Citaat van: Mispoes op 19 November 2007, 21:16:11
Waar zit hem dat verschil nu in?
Het verschil in keertijden heeft weinig met de materieel inzet te maken in dit geval in Utrecht. 15 bakken ICM is ook in 3min te keren als je maar van machinist wisselt. De machinist die met die trein binnenkomt bouwt hem af en de machinist die er mee vertrekt staat klaar en bouwt hem aan het andere eind gelijk daarna weer op, gaat prima hoor in 3min. Dat word in Arnhem met de 3000 Den Helder-Nijmegen ook zo gedaan en daardoor kan die ook met 12 bakken in korte tijd keren.
Rangeren is het punt wat het meeste tijd kost bij het keren, op en afbouwen is zo gedaan.
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #16 Gepost op:
20 November 2007, 00:03:05 »
In de tijd van de ambtenarentrein werd nauwelijks meer van lok gewisseld. De ambtenarentrein was toen een uitzondering op het stroomlijn materiaal.
>> Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de
>> huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen >> om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de
>> vooruitgang.
> Waar zit hem dat verschil nu in?
Het grote verschil zit hen in de inzet van personeel. Bij het kop maken wemelde het van personeel. Twee machinisten, twee rangeerders, een perronopzichter, een wagenmeester, een stuk of drie conducteurs.
Daarnaast zijn treinen veel en veel langer in de stations gaan staan. De getrokken treinen van de Randstad naar Groningen stopten kort in Amersfoort en Zwolle. Vergelijk het nu met de IC tijd. De treinen staan overal ellendig lang om het risico op vertragingen te verkleinen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?