Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Deetrein
Vandaag om 00:07:24
Rondom Charlois door Alewijn
06 November 2025, 23:39:15
Station Roodeschool door hervé
06 November 2025, 23:29:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
06 November 2025, 23:09:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
06 November 2025, 23:04:24
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
06 November 2025, 22:55:41
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door sncf231e
06 November 2025, 22:37:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 November 2025, 22:34:34
Verkoper beurs Houten door Wies
06 November 2025, 22:22:43
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door wimk
06 November 2025, 22:20:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
06 November 2025, 21:50:55
Waarschuwing: scam-websites zoals Modellbahnenshop.com door Reinout van Rees
06 November 2025, 21:27:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
06 November 2025, 21:24:12
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
06 November 2025, 21:21:27
Cranicher Altbahn door Arjen52
06 November 2025, 21:16:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 November 2025, 20:44:55
Lodewickshaven door Frank 123
06 November 2025, 20:34:11
Da's Daz 2 door Huup
06 November 2025, 20:29:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
06 November 2025, 20:17:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
06 November 2025, 19:35:12
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
06 November 2025, 19:18:29
Roco 21026 werkt niet goed door N-Sven
06 November 2025, 19:14:29
US diorama in H0 door puntenglijder
06 November 2025, 19:04:28
Acme nieuwe ICNG door Edwin2121992
06 November 2025, 18:49:17
Pendelbetrieb door Ronvgs
06 November 2025, 18:47:07
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door R1954
06 November 2025, 17:59:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Ronald Halma
06 November 2025, 16:32:36
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
06 November 2025, 16:07:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
06 November 2025, 15:53:08
Update: baan in de tropen door Jelmer
06 November 2025, 15:38:16
  

Auteur Topic: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?  (gelezen 4785 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2927
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« Reactie #15 Gepost op: 19 November 2007, 22:59:24 »
Waar zit hem dat verschil nu in?
Het verschil in keertijden heeft weinig  met de materieel inzet te maken in dit geval in Utrecht. 15 bakken ICM is ook in 3min te keren als je maar van machinist wisselt. De machinist die met die trein binnenkomt bouwt hem af en de machinist die er mee vertrekt staat klaar en bouwt hem aan het andere eind gelijk daarna weer op, gaat prima hoor in 3min. Dat word in Arnhem met de 3000 Den Helder-Nijmegen ook zo gedaan en daardoor kan die ook met 12 bakken in korte tijd keren.

Rangeren is het punt wat het meeste tijd kost bij het keren, op en afbouwen is zo gedaan.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« Reactie #16 Gepost op: 20 November 2007, 00:03:05 »
In de tijd van de ambtenarentrein werd nauwelijks meer van lok gewisseld. De ambtenarentrein was toen een uitzondering op het stroomlijn materiaal.

>> Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de
>> huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen >> om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de
>> vooruitgang.
> Waar zit hem dat verschil nu in?

Het grote verschil zit hen in de inzet van personeel. Bij het kop maken wemelde het van personeel. Twee machinisten, twee rangeerders, een perronopzichter, een wagenmeester, een stuk of drie conducteurs.
Daarnaast zijn treinen veel en veel langer in de stations gaan staan. De getrokken treinen van de Randstad naar Groningen stopten kort in Amersfoort en Zwolle. Vergelijk het nu met de IC tijd. De treinen staan overal ellendig lang om het risico op vertragingen te verkleinen.