Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Deetrein
Vandaag
om 00:07:24
Rondom Charlois
door
Alewijn
06 November 2025, 23:39:15
Station Roodeschool
door
hervé
06 November 2025, 23:29:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
SvenW
06 November 2025, 23:09:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
06 November 2025, 23:04:24
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
06 November 2025, 22:55:41
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
sncf231e
06 November 2025, 22:37:00
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
06 November 2025, 22:34:34
Verkoper beurs Houten
door
Wies
06 November 2025, 22:22:43
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
wimk
06 November 2025, 22:20:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
06 November 2025, 21:50:55
Waarschuwing: scam-websites zoals Modellbahnenshop.com
door
Reinout van Rees
06 November 2025, 21:27:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Dave.......
06 November 2025, 21:24:12
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
06 November 2025, 21:21:27
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
06 November 2025, 21:16:36
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
06 November 2025, 20:44:55
Lodewickshaven
door
Frank 123
06 November 2025, 20:34:11
Da's Daz 2
door
Huup
06 November 2025, 20:29:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
06 November 2025, 20:17:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
06 November 2025, 19:35:12
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
06 November 2025, 19:18:29
Roco 21026 werkt niet goed
door
N-Sven
06 November 2025, 19:14:29
US diorama in H0
door
puntenglijder
06 November 2025, 19:04:28
Acme nieuwe ICNG
door
Edwin2121992
06 November 2025, 18:49:17
Pendelbetrieb
door
Ronvgs
06 November 2025, 18:47:07
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
R1954
06 November 2025, 17:59:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Ronald Halma
06 November 2025, 16:32:36
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
06 November 2025, 16:07:39
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Teun
06 November 2025, 15:53:08
Update: baan in de tropen
door
Jelmer
06 November 2025, 15:38:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd? (gelezen 4785 keer)
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2927
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #15 Gepost op:
19 November 2007, 22:59:24 »
Citaat van: Mispoes op 19 November 2007, 21:16:11
Waar zit hem dat verschil nu in?
Het verschil in keertijden heeft weinig met de materieel inzet te maken in dit geval in Utrecht. 15 bakken ICM is ook in 3min te keren als je maar van machinist wisselt. De machinist die met die trein binnenkomt bouwt hem af en de machinist die er mee vertrekt staat klaar en bouwt hem aan het andere eind gelijk daarna weer op, gaat prima hoor in 3min. Dat word in Arnhem met de 3000 Den Helder-Nijmegen ook zo gedaan en daardoor kan die ook met 12 bakken in korte tijd keren.
Rangeren is het punt wat het meeste tijd kost bij het keren, op en afbouwen is zo gedaan.
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Moddemeijer
Offline
Berichten: 164
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
«
Reactie #16 Gepost op:
20 November 2007, 00:03:05 »
In de tijd van de ambtenarentrein werd nauwelijks meer van lok gewisseld. De ambtenarentrein was toen een uitzondering op het stroomlijn materiaal.
>> Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de
>> huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen >> om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de
>> vooruitgang.
> Waar zit hem dat verschil nu in?
Het grote verschil zit hen in de inzet van personeel. Bij het kop maken wemelde het van personeel. Twee machinisten, twee rangeerders, een perronopzichter, een wagenmeester, een stuk of drie conducteurs.
Daarnaast zijn treinen veel en veel langer in de stations gaan staan. De getrokken treinen van de Randstad naar Groningen stopten kort in Amersfoort en Zwolle. Vergelijk het nu met de IC tijd. De treinen staan overal ellendig lang om het risico op vertragingen te verkleinen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?