Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 04:37:58
Ontraxs 2026 door Miniature Holland
Vandaag om 04:08:04
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
  

Auteur Topic: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?  (gelezen 4836 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« Reactie #15 Gepost op: 19 November 2007, 22:59:24 »
Waar zit hem dat verschil nu in?
Het verschil in keertijden heeft weinig  met de materieel inzet te maken in dit geval in Utrecht. 15 bakken ICM is ook in 3min te keren als je maar van machinist wisselt. De machinist die met die trein binnenkomt bouwt hem af en de machinist die er mee vertrekt staat klaar en bouwt hem aan het andere eind gelijk daarna weer op, gaat prima hoor in 3min. Dat word in Arnhem met de 3000 Den Helder-Nijmegen ook zo gedaan en daardoor kan die ook met 12 bakken in korte tijd keren.

Rangeren is het punt wat het meeste tijd kost bij het keren, op en afbouwen is zo gedaan.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Een E-loc opbouwen of locwisselen, wat kost meer tijd?
« Reactie #16 Gepost op: 20 November 2007, 00:03:05 »
In de tijd van de ambtenarentrein werd nauwelijks meer van lok gewisseld. De ambtenarentrein was toen een uitzondering op het stroomlijn materiaal.

>> Die getrokken treinen konden aanzienlijk sneller kop maken dan de
>> huidige koplopers. Kan je nagaan, dure hogesnelheidstrajecten aanleggen >> om vervolgens de treinen in de stations te laten staan. Leve de
>> vooruitgang.
> Waar zit hem dat verschil nu in?

Het grote verschil zit hen in de inzet van personeel. Bij het kop maken wemelde het van personeel. Twee machinisten, twee rangeerders, een perronopzichter, een wagenmeester, een stuk of drie conducteurs.
Daarnaast zijn treinen veel en veel langer in de stations gaan staan. De getrokken treinen van de Randstad naar Groningen stopten kort in Amersfoort en Zwolle. Vergelijk het nu met de IC tijd. De treinen staan overal ellendig lang om het risico op vertragingen te verkleinen.