Protocol converter vertaalt het DCC, Loconet of wat dan ook signaal naar iets wat de wissels/seinen iets mee kunnen, meestal een gewone AC/DC signaal.
@Ronald, Het ABC verhaal van Lenz is mij niet onbekend, maar in het magazin “ Digital mit Karl” wordt niet specifiek gewezen op de modules van Lenz.
Overigens weet ik niet ofdat deze modules samenwerken met de Ecos.
Temeer daar je met Itrain heel veel kunt en de combinatie met BiDiB nog meer leuke dingen mogelijk maakt.
Begrijp ik het verder goed dat het aansturen van wissels met servo’s mogelijk minder storingsgevoelig kan zijn dan met spoelmotoren of is dat te kort door de bocht ?
BIDIB levert gewoon een DCC signaal af.
Ik gebruik zowel spoelen (Fleischmann) als schakeldecoders (MTB) voor het aansturen van de wissels. Heb niet zo'n goede ervaring met die spoelen en ben daarom op die MTB dingen overgestapt. Die gaan tot nu toe altijd goed. Spoelen moet ik nog wel eens uitwisselen, dus heb ik ze even strategisch gekozen waar ik ze plaats. Van servos hoor ik ook veel positieve berichten.
1: Dat ik bang ben dat het USB gedeelte overbelast raakt van een USB enkelvoudige bus.
Als PC gebruik ik op het moment een Mac mini. Vraag me niet om de details, maar het ding is 3 jaar oud, en neemt op het moment 20% CPU in beslag als alles max draait. Heb een andere PC als vervanging klaarstaan, omdat ik dus verwacht dat die 20% zeker nog wel zal groeien met de uitbreidingen. Die PC heeft 16GB aan geheugen, een i7 die heel snel is (1 van de laatste versies) etc. Een video kaart moet er nog in zodat ik 3 monitoren kan aansluiten. Dus dat moet goedkomen. Zoals Martin al aangeeft, met name de omvang van de baan gaat daar parten spelen, ik denk met wat voor interface je ook gebruikt.
En ach, een keer zelf een PC in elkaar knutselen is ook wel weer leuk, en vond de Mac Pro van $3000 net wat te duur, alhoewel dat voor mij de ultimate oplossing zou zijn ;-)
Welke leuke dingen kan je dan in die combinatie maken ten opzichte van "normale" terugmelding? Dat stukje mis ik iedere keer in de verhalen. Op basis van "bezetmelding" en "acties" kan je van alles laten doen op je baan. Dit omdat de computer precies weet welke trein zich waar bevindt. Ook zonder Railcom.
Nog een vraag. Is bij een dergelijke bouwsteen van Tams nog sprake van een DCC-signaal?https://tams-online.de/epages/642f1858-c39b-4b7d-af86-f6a1feaca0e4.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/642f1858-c39b-4b7d-af86-f6a1feaca0e4/Products/46-1135x
Nog een vraag. Is bij een dergelijke bouwsteen van Tams nog sprake van een DCC-signaal?
BiDiBus uses the following wiring diagram:BiDiBus, Pinout at RJ451 White/Orange VCC2 Orange reserved3 White/Green GND4 Blue DATA_RS485+5 White/Blue DATA_RS485-6 Green ACK7 White/Brown DCC_RS485+8 Brown DCC_RS485-
Ronald,Een van de "leuke" dingen is QoS. De decoder rapporteert, mits de decoder dit ondersteunt, vervuiling. Rapporteren alle decoders in hetzelfde baanvak/blok vervuiling dan baanvak/blok reinigen. Rapporteert een decoder in alle blokken/baanvakken vervuiling, wielen loc reinigen. Dit onderdeel wordt door de Ecos, nog, niet ondersteunt.
hoi,Ja, altijd. Zit gewoon op pin 7 en 8. Zie de tabel bij BidibusOf dit signaal gebruikt wordt door de decoder is de vraag. In de specificaties staat dat deze eigenlijk alleen gebruikt wordt voor de versterkers. De twee data_RS485 zullen gebruikt worden voor de signalen van / naar de decoders.Groet Ronald.