Dus ik begrijp van jou dat het alleen kan werken als je de hele software opnieuw schrijft.
Ik heb eerst het volgende gewijzigd:#include <DueFlashStorage.h>DueFlashStorage dueFlashStorage;De tweede regel had ik er nog niet bij.Nu gebeurt er weer iets anders, want blijkbaar pikt hij dit en hij lijkt nu verder te gaan.Ik heb na het compileren op "foutmeldingen kopiëren" geklikt rechtsonderin de Arduino IDE en dat naar Word gekopieerd.Dan krijg ik nu 21 pagina's met van alles. Bij pagina 13 beginnen de errors.Het zijn er nu nog 27, maar wel andere, allemaal van de XpressNet. h en XpressNet.cpp files uit de XpressNet library, die door de sketch gebruikt moet worden.Vreemd hoor, want met de Mega gaat dat allemaal zonder errors. De meldingen zijn structureel allemaal gelijk: error: "NAAM van IETS" was not declared in this scopeDe eerste error komt uit XpressNet.cpp: 'cli' was not declared in this scope. "cli" staat in XpressNet.cpp in de tweede regel hieronder, maar dezelfde error krijg ik bij alle onderstreepte woorden: //Set up on 62500 Baud cli(); //disable interrupts while initializing the USART #ifdef __AVR_ATmega8__ UBRRH = 0; UBRRL = 0x0F; UCSRA = 0; UCSRB = (1<<RXEN) | (1<<TXEN) | (1<<RXCIE) | (1<<UCSZ2); UCSRC = (1<<UCSZ1) | (1<<UCSZ0); #else #ifdef SERIAL_PORT_0 UBRR0H = 0; UBRR0L = 0x0F; UCSR0A = 0; UCSR0B = (1<<RXEN0) | (1<<TXEN0) | (1<<RXCIE0) | (1<<UCSZ02); UCSR0C = (1<<UCSZ01) | (1<<UCSZ00); #else UBRR1H = 0; UBRR1L = 0x0F; UCSR1A = 0; UCSR1B = (1<<RXEN1) | (1<<TXEN1) | (1<<RXCIE1) | (1<<UCSZ12); UCSR1C = (1<<UCSZ11) | (1<<UCSZ10); #endif #endif sei(); // Enable the Global Interrupt Enable flag so that interrupts can be processed Sommige meldingen zijn dubbel.Ik begrijp nu dat deze objecten niet bestaan in mijn code, maar met de Mega2560 upload ik hetzelfde zonder deze errors.Met de overige (UBRRH, UBRRL etc.) schijnen er geen problemen te zijn. Hoe komt dat en wat kan ik doen om ermee verder te kunnen.Heeft het soms te maken met de regel: #ifdef __AVR_ATmega8__Volgens mij klopt die niet, maar wat zou het dan moeten zijn?Ik geloof dat als ik weet hoe ik deze errors op kan lossen het grootste leed geleden is.De hardware aansluiten lijkt me niet zo'n probleem.Wie heeft de inspiratie om mij hiermee weer verder te helpen?Alvast (weer) bedankt. Leen.
Wat de code probeert is een interrupt aan zetten voor het ontvangen van seriële data..
Never give up......Zojuist heb ik nog even rondgekeken en ik zag de Arduino Due, die veel krachtiger schijnt te zijn dan de andere Arduino's.Hij heeft een clock frequency van 84 MHz tegen de Mega 16 MHz. Verder weet ik het natuurlijk allemaal weer niet. Maar voor rond €10,00 heb ik er een op internet gezien, dat zou het proberen waard kunnen zijn.Heeft er iemand enig idee of de Arduino Mega 2560 die ik in dit project gebruikt heb, 1 op 1 vervangen zou kunnen worden door de Arduino Due?..........Wat zou er mis kunnen gaan?en iets later:Ik heb de Arduino DUE besteld voor €10,32, want dat geld is me de pret van een nieuwe ontdekkingstocht wel waard.Leen.
Een WAM met een Multimuis werkt wel. Dan doen ze het allebei.