Ik moet wel dubbelpolig, immers 1 van beide DCC pins kunnen aan de frog hangen...
Oh ja grafentheorie... ook nog gehad op de HTS vroeger kan ik me vaag nog iets van herinneren...
Ik ben trouwens bang dat pin13 niet gaat werken voor het master relais. Bij rebooten/uit/aan zetten knippert het onboard ledje eerst een paar keer... dat zou betekenen dat het relais een paar keer staat te klapperen...
Ik zou wel willen maar de autorouter heeft zo zijn eigen wil...
Het pakket nodigt helaas niet echt uit. Zit er regelmatig op te vloeken.
Inderdaad alleen de relais via een shiftregister, de servo's direct op de arduino. Zo moet 10 servo's met 10 relais + 1 master relais mogelijk zijn als ik ff hardop denk. Ligt als ik het goed heb een beetje aan of er voor het shiftregister nog special pinnen nodig zijn of dat daarvoor a0 -a5 ook gebruikt kunnen worden.
De uitgangen van het shiftregister moeten wel een schakeltransistor krijgen want veel stroom/vermogen kunnen ze niet schakelen, dat houdt bij 25 mA wel op.
Vraagje; als ik hier nog een ledje wil bijbouwen die aan moet gaan als het relais actief is, waar doe ik dat het beste?Gewoon een 1K weerstand + LED parallel over de relais spoel?
Ben nu aan het ontwerpen voor een 10x10+1 ontwerp
Kan dit gewoon een servo eigenschap zijn? Is er uberhaupt wel iets aan te doen?Duurdere servo's nemen?
Overigens, als je de Arduino en de servo's tegelijk aan zet via een stekkerblok krijgen de servo's NIET gelijk signaal. Hier gaat natuurlijk even overheen tot de Arduino netjes de code uit voert.En het niet niet nodig dat elke servo een transistor krijgt. Na de servo.attach() krijgen ALLE servo's gewoon een signaal. Hoeft geen write() aan pas te komen. Alle 8 kunnen dus gewoon tegelijk een signaal krijgen. Het signaal is pas weer weg na een detach(). Dus het "daadwerkelijk een commando geven" is gewoon automatisch en continue na de attach().
Kan het iets te maken hebben dat je via USB ook 5 Volt op de Arduino zet?
Dit kan ik min of meer onder controle houden door de 5V pas op de servo te zetten vlak voordat ik het eerste stuursignaal zend.
Wat voor transistor gebruik je? Heb je de transistor wel van een pull up weerstand voorzien?
En heb je de servo al los getest? Dus ZONDER de Arduino, gewoon 5V erin met een dupond draadje ofzo. Zwiepen ze dan ook?
Waar in het land woon je? Misschien is een real life samenwerking een keer mogelijk en neem ik mijn SG92 mee.
Waarom doe je dit ook iet gewoon andersom? Signaal en dan pas 5V.
Zit je boven op een radarstation ofzo