Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
Vandaag om 17:05:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 16:49:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:39:23
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 15:43:59
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 15:33:29
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:30:13
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Overstap naar HTM door Jelmer
Vandaag om 15:12:10
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:43:10
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:39:13
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:54:21
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:09:35
The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:08:09
  

Auteur Topic: Een NS 2000 voor de SGB!  (gelezen 196372 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #405 Gepost op: 19 October 2017, 11:35:52 »
 ;D ;D  (y)
RETROBAHN A.G.

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 479
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #406 Gepost op: 19 October 2017, 12:33:31 »
Nou, een beetje transporteur zet ze dan boven de schotel hoor!
Mvrgr
Koopmans

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #407 Gepost op: 19 October 2017, 12:47:06 »
In het schip moet ook maar ruimte zijn. Maar Spliethoff komt vaker in Milwaukee, dus die draaistellen gaan misschien op een andere reis mee.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #408 Gepost op: 19 October 2017, 14:08:30 »
Er is een gezegde over een gegeven paard. Spliethoff doet het allemaal gratis.

Dirk

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #409 Gepost op: 19 October 2017, 17:01:54 »
Er wordt gekeken naar de beste oplossing voor originele draaistellen en het zou kunnen dat de exemplaren die bij de cementfabriek liggen, niet de best haalbare oplossing zijn. Zonde om er dan al mee te gaan sjouwen terwijl ze misschien niet nodig zijn.
Reinier

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5418
  • Modelspoor is emotie...
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #410 Gepost op: 19 October 2017, 17:48:20 »
Aan de andere kant: beter méé - dan óm verlegen...
Tbinnebarretije…

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #411 Gepost op: 19 October 2017, 19:24:19 »
Al je er méé verlegen zit, in de zin dat je tegen hoge kosten iets meezeult naar Europa waar het vervolgens alleen goed blijkt te zijn voor de schroothoop, is dat toch best vervelend.
Reinier

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7496
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #412 Gepost op: 19 October 2017, 20:22:14 »
Ik vermoed dat de alternatieven die jullie overwegen zijn a) de originelen van de cementfabriek of b) nieuwbouw in eigen beheer. De kans dat je tegen betere draaistellen aanloopt uit dezelfde serie (en leeftijd) waar toevallig geen locomotief op staat is niet zo gek groot en de draaistellen zijn van een eenvoudig ontwerp. Komt bij dat de SGB niet zo bang is voor zelf knutselen  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2022
  • A-C
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #413 Gepost op: 19 October 2017, 20:25:42 »
Te lui om terug te lezen  :P
Maar de originele draaistellen zijn volgens mij ook gevonden en komen ook naar Nederland.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #414 Gepost op: 19 October 2017, 20:45:41 »
Zucht. Nee. Daar gaat het nou net over. Misschien iets minder lui zijn en maar liefst 1 pagina teruglezen.
Reinier

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #415 Gepost op: 19 October 2017, 22:12:10 »
Ergens op facebook kwam ik het volgende tegen over de draaistellen. Gepost door Hans Altena, dus dan zal het wel kloppen.

Etienne

Er is een gerede kans om toch Italiaanse, en dus voor het Nederlandse spoor geschikte, draaistellen te verkrijgen. Die hebben tot voor kort (2014) nog gedraaid en hebben het goede Europese wielprofiel. De Amerikaanse draaistellen staan al meer dan 25 jaar ter zijde en hebben een Amerikaans wielprofiel, ergo die draaistellen vergen een grote revisie + veel kosten. Mocht het niet lukken in Italie dan kunnen alsnog de bewuste Amerikaanse draaistellen overkomen.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
    • Biesje.nl
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #416 Gepost op: 19 October 2017, 22:21:55 »
Ik dacht altijd dat een 'railprofiel' aanpassen gewoon een kwestie was van de wielband iets afdraaien naar het juiste profiel. Maar Italiaanse draaistellen regelen die een paar jaar geleden nog werkten is natuurlijk best wel heel erg veel leukerder.  (y)

De loc ziet er toch een beetje uit als een olifant op hoge hakken die 2 maatjes te klein zijn met deze andere draaistellen :)

Grappig detail: de NS 2000 van Wim Mesu die ik aan het maken ben heeft draaistellen van... ACME... een Italiaanse fabrikant :D

Mvg,

Robert

RvdHoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #417 Gepost op: 19 October 2017, 22:36:17 »


Hij is aan boord!! Proefhijs rond 14.58; daadwerkelijke vlucht 15.02-15.14.

Behouden vaart, Floragracht!!

Groet, Raymond v/d Hoven
« Laatst bewerkt op: 25 October 2017, 18:51:34 door RvdHoven »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #418 Gepost op: 19 October 2017, 22:46:07 »
Ik dacht altijd dat een 'railprofiel' aanpassen gewoon een kwestie was van de wielband iets afdraaien naar het juiste profiel. Maar Italiaanse draaistellen regelen die een paar jaar geleden nog werkten is natuurlijk best wel heel erg veel leukerder.  (y)
Het kán ook zijn dat het type wielstel problematisch is, dat de wielband te breed of te smal is, en natuurlijk is afdraaien ook weer werk (en het kost je weer banddikte). Maar tractiemotoren die al 25 jaar in de regen liggen, zijn waarschijnlijk erger en véél duuurder... dat zal belangrijker zijn dan het profiel vermoed ik.

Wat lijkt dat locje klein boven die boot :)

gsoonius

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #419 Gepost op: 19 October 2017, 22:50:38 »
@RvdHoven mooie foto !  (y)
Tis een best schip met die loc erboven hangend....die valt bijna in het niet !

groetjes Gerard