Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Een NS 2000 voor de SGB!  (gelezen 182651 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5017
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #405 Gepost op: 19 oktober 2017, 11:35:52 »
 ;D ;D  (y)
RETROBAHN A.G.

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #406 Gepost op: 19 oktober 2017, 12:33:31 »
Nou, een beetje transporteur zet ze dan boven de schotel hoor!
Mvrgr
Koopmans

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #407 Gepost op: 19 oktober 2017, 12:47:06 »
In het schip moet ook maar ruimte zijn. Maar Spliethoff komt vaker in Milwaukee, dus die draaistellen gaan misschien op een andere reis mee.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #408 Gepost op: 19 oktober 2017, 14:08:30 »
Er is een gezegde over een gegeven paard. Spliethoff doet het allemaal gratis.

Dirk

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #409 Gepost op: 19 oktober 2017, 17:01:54 »
Er wordt gekeken naar de beste oplossing voor originele draaistellen en het zou kunnen dat de exemplaren die bij de cementfabriek liggen, niet de best haalbare oplossing zijn. Zonde om er dan al mee te gaan sjouwen terwijl ze misschien niet nodig zijn.
Reinier

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #410 Gepost op: 19 oktober 2017, 17:48:20 »
Aan de andere kant: beter méé - dan óm verlegen...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #411 Gepost op: 19 oktober 2017, 19:24:19 »
Al je er méé verlegen zit, in de zin dat je tegen hoge kosten iets meezeult naar Europa waar het vervolgens alleen goed blijkt te zijn voor de schroothoop, is dat toch best vervelend.
Reinier

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6489
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #412 Gepost op: 19 oktober 2017, 20:22:14 »
Ik vermoed dat de alternatieven die jullie overwegen zijn a) de originelen van de cementfabriek of b) nieuwbouw in eigen beheer. De kans dat je tegen betere draaistellen aanloopt uit dezelfde serie (en leeftijd) waar toevallig geen locomotief op staat is niet zo gek groot en de draaistellen zijn van een eenvoudig ontwerp. Komt bij dat de SGB niet zo bang is voor zelf knutselen  ;)
Boomshanka!

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1958
  • A-C
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #413 Gepost op: 19 oktober 2017, 20:25:42 »
Te lui om terug te lezen  :P
Maar de originele draaistellen zijn volgens mij ook gevonden en komen ook naar Nederland.
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #414 Gepost op: 19 oktober 2017, 20:45:41 »
Zucht. Nee. Daar gaat het nou net over. Misschien iets minder lui zijn en maar liefst 1 pagina teruglezen.
Reinier

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #415 Gepost op: 19 oktober 2017, 22:12:10 »
Ergens op facebook kwam ik het volgende tegen over de draaistellen. Gepost door Hans Altena, dus dan zal het wel kloppen.

Etienne

Er is een gerede kans om toch Italiaanse, en dus voor het Nederlandse spoor geschikte, draaistellen te verkrijgen. Die hebben tot voor kort (2014) nog gedraaid en hebben het goede Europese wielprofiel. De Amerikaanse draaistellen staan al meer dan 25 jaar ter zijde en hebben een Amerikaans wielprofiel, ergo die draaistellen vergen een grote revisie + veel kosten. Mocht het niet lukken in Italie dan kunnen alsnog de bewuste Amerikaanse draaistellen overkomen.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #416 Gepost op: 19 oktober 2017, 22:21:55 »
Ik dacht altijd dat een 'railprofiel' aanpassen gewoon een kwestie was van de wielband iets afdraaien naar het juiste profiel. Maar Italiaanse draaistellen regelen die een paar jaar geleden nog werkten is natuurlijk best wel heel erg veel leukerder.  (y)

De loc ziet er toch een beetje uit als een olifant op hoge hakken die 2 maatjes te klein zijn met deze andere draaistellen :)

Grappig detail: de NS 2000 van Wim Mesu die ik aan het maken ben heeft draaistellen van... ACME... een Italiaanse fabrikant :D

Mvg,

Robert

RvdHoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #417 Gepost op: 19 oktober 2017, 22:36:17 »


Hij is aan boord!! Proefhijs rond 14.58; daadwerkelijke vlucht 15.02-15.14.

Behouden vaart, Floragracht!!

Groet, Raymond v/d Hoven
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2017, 18:51:34 door RvdHoven »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #418 Gepost op: 19 oktober 2017, 22:46:07 »
Ik dacht altijd dat een 'railprofiel' aanpassen gewoon een kwestie was van de wielband iets afdraaien naar het juiste profiel. Maar Italiaanse draaistellen regelen die een paar jaar geleden nog werkten is natuurlijk best wel heel erg veel leukerder.  (y)
Het kán ook zijn dat het type wielstel problematisch is, dat de wielband te breed of te smal is, en natuurlijk is afdraaien ook weer werk (en het kost je weer banddikte). Maar tractiemotoren die al 25 jaar in de regen liggen, zijn waarschijnlijk erger en véél duuurder... dat zal belangrijker zijn dan het profiel vermoed ik.

Wat lijkt dat locje klein boven die boot :)

gsoonius

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #419 Gepost op: 19 oktober 2017, 22:50:38 »
@RvdHoven mooie foto !  (y)
Tis een best schip met die loc erboven hangend....die valt bijna in het niet !

groetjes Gerard