Daarom deel je een grote baan op in bv twee delen die dmv isolatie lassen in beide sporen gescheiden zijn. Elk voed dan een deel. De treinen rijden als het waren van de ene stroombron naar de andere. De digitale signalen lopen gewoon door via beide boosters/centrale zodat je treinen bestuurbaar blijven.
Kijk eens in de Encyclopedie naar dit plaatje. De bezetmelders zorgen voor een spanningsval. De niet gedetecteerde stukken hebben die spanningval niet. Gevolg: trein rijd harder over de niet gedetecteerde stukken dan over de wel gedetecteerde stukken.
Kijk nou gewoon eens naar die plaatjes in de gegeven links naar de Encyclopedie, dat zegt eigenlijk alles .
Niet gedetecteerde stukken in een blok is onzin. Je vraagt om problemen. Heb je melders te kort ga dan werken met 2 of desnoods 1 melder per blok dat is altijd nog beter dan een niet gedetecteerd stuk in een blok.Bij ons op de club hebben we besloten om ieder blok maar 2 melders te geven.Groet,Kees
Maak het voor de TS nou niet moeilijker dan het is. Laat hij eerst de basis maar onder de knie krijgen voordat je specifieke programma "onhebbelijkheden" gaat uitleggen
De term niet gedetecteerd stuk is wat verwarrend. Een blok bestaat uit drie stukken.de inmelder, een gedetecteerd stuk van ca 30cmeen ongedetecteerd stuk, liefst minimaal zo lang als je trein (mag korter, maar ook langer)de uitmelder, een gedetecteerd stuk van ca 30cm
Als ik tijd had, zou ik de tekening van je testbaan even aanpassen, maar die tijd heb ik nu niet.