Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
Vandaag
om 14:23:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:22:47
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 14:14:02
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:26
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
Vandaag
om 14:01:55
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
R1954
Vandaag
om 13:54:23
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:50:08
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Alewijn
Vandaag
om 13:45:51
Raadplaatje
door
Charles_
Vandaag
om 13:41:45
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 13:41:40
Stottering Piko 98551BD
door
bellejt
Vandaag
om 13:39:10
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:36:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 13:23:41
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
defender
Vandaag
om 12:57:48
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 12:09:36
Acme nieuwe ICNG
door
virmfan
Vandaag
om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III
door
Peter.D
Vandaag
om 11:35:18
extra terugmeld module viessmann 5217
door
bask185
Vandaag
om 11:34:19
Station Roodeschool
door
cor_b
Vandaag
om 11:28:41
VERPLAATST: extra terugmeld module viessmann 5217
door
Duikeend
Vandaag
om 11:02:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:58:43
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 10:55:16
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:23:50
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorzeven
Vandaag
om 09:26:15
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Gerard
Vandaag
om 09:20:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 09:03:40
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
Bert Senden
Vandaag
om 08:41:16
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Jelmer
Vandaag
om 08:31:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
ca.gorter
Vandaag
om 08:23:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
kortsluiting Engelse wissel Roco
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: kortsluiting Engelse wissel Roco (gelezen 6836 keer)
Bert Snijder
Offline
Berichten: 111
kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Gepost op:
12 November 2007, 12:26:14 »
Hallo,
Ik ben druk bezig een baan aan te leggen. Stap voor stap komen steeds weer nieuwe secties in bedrijf. Helaas ondervind ik nu last van een Roco (dubbele) engelse wissel (Rocoline (zonder bedding)). De wisselomzetters (twee) zijn nog niet in bedrijf, wel zijn de draden tbv polarisering van de hartstukken aangebracht. Zodra er een lok de wissel berijdt, treed er kortsluiting op.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Bert
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #1 Gepost op:
12 November 2007, 12:56:38 »
Bert,
ws de draden van de hartstukken verkeerd aangesloten. Ik ben het schema kwijt maar het zit bij de wissel in de verpakking (is net anders dan een gewone wissel namelijk).
Als iemand hier het schema heeft hou ik me ook aanbevolen.
Kees-Jan
Gelogd
p.heinst
Offline
Berichten: 1192
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #2 Gepost op:
12 November 2007, 13:06:03 »
Hallo Bert.
mogelijkheid.
Heb je wel goed gekeken of de stand van de wissels goed staan, als je een wissel omzet moet je ook de andere omzetten anders geeft het sluiting. Je hebt de omzetters nog niet in bedrijf dus dat gaat dan niet vanzelf.
Groetjes Piet
Gelogd
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl, multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem
ReesCees
Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #3 Gepost op:
12 November 2007, 13:28:55 »
Wel iets voor je gevonden in het archief (wist niet eens meer dat ik de Roco electronica PDF had).
https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif
Dit is voor de 15 graden wissels (zelf zoek ik het nog voor de 10 graden wissel).
Kees-jan
Gelogd
Bert Snijder
Offline
Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #4 Gepost op:
12 November 2007, 15:59:48 »
als ik het schema bekijk, zou het wel eens kunnen zijn, dat ik de draadjes net andersom heb gemonteerd. Volgorde is dan anders dan bij normale wissels. Ik ga vanavond kijken of wisselen het probleem oplost. Ik laat het weten.
Dank,Bert
Gelogd
Bert Snijder
Offline
Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #5 Gepost op:
12 November 2007, 18:07:06 »
Ik heb de hartstukdraadjes verwisselt en het probleem is hiermee opgelost. Bij deze wissels zijn, na verplaatsing van de schroefhoudertjes, zelfs in totaal 4 aansluitschema's mogelijk.
Dank voor het meedenken,
Bert
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #6 Gepost op:
12 November 2007, 18:38:35 »
Bert,
Graag gedaan. Nu nog even naar de oplossing voor de 10 graden wissels.
Kees-Jan
Gelogd
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #7 Gepost op:
12 November 2007, 19:27:53 »
10 graden Engels wissel heeft dezelfde handleiding en dus ook dezelfde aansluitregels. Ik heb ze zelf ook in gebruik maar kan me niet meer herinneren of ik de buitenste 2 aansluitingen voor het polariseren wel of niet moest omdraaien. Dat is makkelijk even te proberen. Mijn aansluitingen liggen al enige tijd bedolven onder de ballast.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26996
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
«
Reactie #8 Gepost op:
12 November 2007, 19:35:43 »
Citaat van: Bert Snijder op 12 November 2007, 15:59:48
Volgorde is dan anders dan bij normale wissels.
Ik denk het niet. Een Engels wissel is eigenlijk twee gewone wissels die in elkaar geschoven zijn. Dus wat is er dan anders volgens jou?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
kortsluiting Engelse wissel Roco