Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 14:23:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:22:47
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 14:14:02
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:01:55
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door R1954
Vandaag om 13:54:23
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 13:50:08
De spoorhaven van Zuidbarge. door Alewijn
Vandaag om 13:45:51
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 13:41:45
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 13:41:40
Stottering Piko 98551BD door bellejt
Vandaag om 13:39:10
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 13:36:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:23:41
Le Bassin uit logeren bij Bentink door defender
Vandaag om 12:57:48
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 12:09:36
Acme nieuwe ICNG door virmfan
Vandaag om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 11:35:18
extra terugmeld module viessmann 5217 door bask185
Vandaag om 11:34:19
Station Roodeschool door cor_b
Vandaag om 11:28:41
VERPLAATST: extra terugmeld module viessmann 5217 door Duikeend
Vandaag om 11:02:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 10:58:43
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 10:55:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:23:50
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 09:26:15
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 09:20:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Bert Senden
Vandaag om 08:41:16
Nieuw huis, nieuwe baan door Jelmer
Vandaag om 08:31:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door ca.gorter
Vandaag om 08:23:38
  

Auteur Topic: kortsluiting Engelse wissel Roco  (gelezen 6836 keer)

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
kortsluiting Engelse wissel Roco
« Gepost op: 12 November 2007, 12:26:14 »
Hallo,

Ik ben druk bezig een baan aan te leggen. Stap voor stap komen steeds weer nieuwe secties in bedrijf. Helaas ondervind ik nu last van een Roco (dubbele) engelse wissel (Rocoline (zonder bedding)). De wisselomzetters (twee) zijn nog niet in bedrijf, wel zijn de draden tbv polarisering van de hartstukken aangebracht. Zodra er een lok de wissel berijdt, treed er kortsluiting op.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #1 Gepost op: 12 November 2007, 12:56:38 »
Bert,

ws de draden van de hartstukken verkeerd aangesloten. Ik ben het schema kwijt maar het zit bij de wissel in de verpakking (is net anders dan een gewone wissel namelijk).

Als iemand hier het schema heeft hou ik me ook aanbevolen.

Kees-Jan

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #2 Gepost op: 12 November 2007, 13:06:03 »
Hallo Bert.

mogelijkheid.
Heb je wel goed gekeken of de stand van de wissels goed staan, als je een wissel omzet moet je ook de andere omzetten anders geeft het sluiting. Je hebt de omzetters nog niet in bedrijf dus dat gaat dan niet vanzelf.

Groetjes Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #3 Gepost op: 12 November 2007, 13:28:55 »
Wel iets voor je gevonden in het archief (wist niet eens meer dat ik de Roco electronica PDF had).


https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif

Dit is voor de 15 graden wissels (zelf zoek ik het nog voor de 10 graden wissel).

Kees-jan

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #4 Gepost op: 12 November 2007, 15:59:48 »
als ik het schema bekijk, zou het wel eens kunnen zijn, dat ik de draadjes net andersom heb gemonteerd. Volgorde is dan anders dan bij normale wissels. Ik ga vanavond kijken of wisselen het probleem oplost. Ik laat het weten.
Dank,Bert

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #5 Gepost op: 12 November 2007, 18:07:06 »
Ik heb de hartstukdraadjes verwisselt en het probleem is hiermee opgelost. Bij deze wissels zijn, na verplaatsing van de schroefhoudertjes, zelfs in totaal 4 aansluitschema's mogelijk.
Dank voor het meedenken,
Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #6 Gepost op: 12 November 2007, 18:38:35 »
Bert,

Graag gedaan. Nu nog even naar de oplossing voor de 10 graden wissels.

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #7 Gepost op: 12 November 2007, 19:27:53 »
10 graden Engels wissel heeft dezelfde handleiding en dus ook dezelfde aansluitregels. Ik heb ze zelf ook in gebruik maar kan me niet meer herinneren of ik de buitenste 2 aansluitingen voor het polariseren wel of niet  moest omdraaien. Dat is makkelijk even te proberen. Mijn aansluitingen liggen al enige tijd bedolven onder de ballast.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26996
    • Pagina van klaas
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #8 Gepost op: 12 November 2007, 19:35:43 »
Volgorde is dan anders dan bij normale wissels.

Ik denk het niet. Een Engels wissel is eigenlijk twee gewone wissels die in elkaar geschoven zijn. Dus wat is er dan anders volgens jou?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.