Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 01:06:00
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
28 July 2025, 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
28 July 2025, 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
28 July 2025, 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
28 July 2025, 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
28 July 2025, 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
28 July 2025, 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
28 July 2025, 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
28 July 2025, 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: kortsluiting Engelse wissel Roco  (gelezen 6740 keer)

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
kortsluiting Engelse wissel Roco
« Gepost op: 12 November 2007, 12:26:14 »
Hallo,

Ik ben druk bezig een baan aan te leggen. Stap voor stap komen steeds weer nieuwe secties in bedrijf. Helaas ondervind ik nu last van een Roco (dubbele) engelse wissel (Rocoline (zonder bedding)). De wisselomzetters (twee) zijn nog niet in bedrijf, wel zijn de draden tbv polarisering van de hartstukken aangebracht. Zodra er een lok de wissel berijdt, treed er kortsluiting op.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #1 Gepost op: 12 November 2007, 12:56:38 »
Bert,

ws de draden van de hartstukken verkeerd aangesloten. Ik ben het schema kwijt maar het zit bij de wissel in de verpakking (is net anders dan een gewone wissel namelijk).

Als iemand hier het schema heeft hou ik me ook aanbevolen.

Kees-Jan

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #2 Gepost op: 12 November 2007, 13:06:03 »
Hallo Bert.

mogelijkheid.
Heb je wel goed gekeken of de stand van de wissels goed staan, als je een wissel omzet moet je ook de andere omzetten anders geeft het sluiting. Je hebt de omzetters nog niet in bedrijf dus dat gaat dan niet vanzelf.

Groetjes Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #3 Gepost op: 12 November 2007, 13:28:55 »
Wel iets voor je gevonden in het archief (wist niet eens meer dat ik de Roco electronica PDF had).


https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif

Dit is voor de 15 graden wissels (zelf zoek ik het nog voor de 10 graden wissel).

Kees-jan

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #4 Gepost op: 12 November 2007, 15:59:48 »
als ik het schema bekijk, zou het wel eens kunnen zijn, dat ik de draadjes net andersom heb gemonteerd. Volgorde is dan anders dan bij normale wissels. Ik ga vanavond kijken of wisselen het probleem oplost. Ik laat het weten.
Dank,Bert

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #5 Gepost op: 12 November 2007, 18:07:06 »
Ik heb de hartstukdraadjes verwisselt en het probleem is hiermee opgelost. Bij deze wissels zijn, na verplaatsing van de schroefhoudertjes, zelfs in totaal 4 aansluitschema's mogelijk.
Dank voor het meedenken,
Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #6 Gepost op: 12 November 2007, 18:38:35 »
Bert,

Graag gedaan. Nu nog even naar de oplossing voor de 10 graden wissels.

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #7 Gepost op: 12 November 2007, 19:27:53 »
10 graden Engels wissel heeft dezelfde handleiding en dus ook dezelfde aansluitregels. Ik heb ze zelf ook in gebruik maar kan me niet meer herinneren of ik de buitenste 2 aansluitingen voor het polariseren wel of niet  moest omdraaien. Dat is makkelijk even te proberen. Mijn aansluitingen liggen al enige tijd bedolven onder de ballast.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26660
    • Pagina van klaas
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #8 Gepost op: 12 November 2007, 19:35:43 »
Volgorde is dan anders dan bij normale wissels.

Ik denk het niet. Een Engels wissel is eigenlijk twee gewone wissels die in elkaar geschoven zijn. Dus wat is er dan anders volgens jou?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.