Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door spoorijzer
Vandaag om 15:22:43
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 15:00:30
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:50:16
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 14:33:57
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 13:22:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 13:14:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Pauldg
Vandaag om 13:08:50
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:08:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Luit
Vandaag om 12:17:09
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Martijnstein
Vandaag om 12:06:03
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 11:54:42
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 11:26:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:47:27
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 09:51:11
13 december modelspoorbeurs Houten door maartenvdb
Vandaag om 09:50:27
Rail away door henk
Vandaag om 09:49:23
Surava in modules door Boertje
Vandaag om 09:28:39
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 08:34:25
3 januari NVBS oliebollenrit door FreekH
Vandaag om 00:51:31
NS 8100 in 0 door roadster36
12 December 2025, 23:18:52
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
12 December 2025, 22:51:15
Pfarrerwinkel bahn door DJV
12 December 2025, 22:06:32
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door moonlicht
12 December 2025, 21:29:32
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
12 December 2025, 21:25:41
Kersttrein door 008200
12 December 2025, 19:12:13
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Rico [momfer]
12 December 2025, 18:44:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
12 December 2025, 16:45:42
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
12 December 2025, 15:46:17
blablabla door Duikeend
12 December 2025, 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
12 December 2025, 15:14:11
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 459336 keer)

Lukas de Vries

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
  • althans, nog niet
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #795 Gepost op: 16 July 2008, 21:17:30 »
Artitec geeft toe iets te veel 2de klas Plan E gemaakt te hebben tov 1e klas, postrijtuig en restauratierijtuig.

Dit staat op de site van Artitec:

MEDEDELING PLAN E: Eind 2008/begin 2009 komt er nog een extra serie postrijtuigen en een aantal extra restauratierijtuigen.
Groeten, Lukas

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #796 Gepost op: 20 July 2008, 10:31:59 »
Zie ook: nalevering.

Groet,

Huibert
« Laatst bewerkt op: 20 July 2008, 15:18:36 door Huibert van Noord »

Aspelix

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #797 Gepost op: 24 August 2008, 01:57:03 »
Een vraagje: Is het gebruikelijk om een stel Plan E's achter een 1200 te hangen? Zo ja, dan moet ik mn vader er ff op attenderen, want die heeft nog een 1200 liggen zonder rijtuigen en/of wagons...

Ja, nou en of!
Tussen  Zandvoort en Maastricht waren ca. 10 bakken gesteld met meestal een 1200 of 1300, een enkele keer een 1100.

Groet, Ruurd

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #798 Gepost op: 24 August 2008, 02:29:44 »
Yep, Zandvoort wil ik ivm de ic's ook bouwen. Wacht dus ook op de reclamebanen. En de W's.

Gerard.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #799 Gepost op: 24 August 2008, 11:39:05 »
Tussen  Zandvoort en Maastricht waren ca. 10 bakken gesteld met meestal een 1200 of 1300, een enkele keer een 1100.

Mwah, 10 bakken is misschien iets van de laatste jaren met plan E. In de jaren '80 reden op deze verbinding eerder meestal ca. 5 tot 7 bakken. Natuurlijk heel vaak in combinatie met ICR en/of plan W.

Verder zou je er nog een 1600 voor kunnen hangen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #800 Gepost op: 24 August 2008, 14:03:34 »
Waaronder het eerste Roco model met het nummer in het midden (alleen lage 1600-en).
« Laatst bewerkt op: 24 August 2008, 14:50:43 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9148
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #801 Gepost op: 24 August 2008, 16:52:25 »
Mwah, 10 bakken is misschien iets van de laatste jaren met plan E. In de jaren '80 reden op deze verbinding eerder meestal ca. 5 tot 7 bakken. Natuurlijk heel vaak in combinatie met ICR en/of plan W.

Maak daar maar tot begin jaren tachtig van. In de jaren tachtig fungeerde plan E meer en meer als versterkingsmaterieel. ICR vormde de hoofdmoot.

jantrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #802 Gepost op: 30 August 2008, 08:14:05 »
Hallo mede hobbyisten,

Ik heb in Houten een nieuw Artitec postrijtuig gekocht. Nu heb ik gezien dat er een hoekje mist in het gaas achter enkele raampjes. Hoort dat zo of is dit een unieke productiemisser? :-)

Mvrg,
Jantrein
Samen maken we er wat moois van ;-) Kijk maar op www.miniatuura.nl

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2627
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #803 Gepost op: 30 August 2008, 11:34:29 »
Als je deze hoekjes bedoelt, dan hoort het zo.



Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

jantrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #804 Gepost op: 30 August 2008, 21:59:11 »
@ Ton

Ja precies die bedoel ik. Ok, da's dan weer een geruststelling.
Bedankt Ton.

Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Mvrg,
jantrein
Samen maken we er wat moois van ;-) Kijk maar op www.miniatuura.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #805 Gepost op: 30 August 2008, 22:00:19 »
[offtopic]

Zodat de postmeneer naar buiten kan kijken ?

[/offtopic]

Nee serieus geen idee, wel apart zeg.


TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2627
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #806 Gepost op: 30 August 2008, 22:54:40 »
Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Volgens mij was dat gewoon de vorm van de sorteerkasten.

Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #807 Gepost op: 30 August 2008, 23:32:07 »


Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Mvrg,
jantrein

De vorm van de sorteerkasten. De roosters tegen de achterwand van de kasten voorkwamen dat poststukken tussen kast en rijtuigwand/raam vielen en dus niet vlug, veilig en voordelig werden bezorgd door het Staatsbedrijf der P.T.T.  ;)


Trouwens de horziontale draaisteldempers moeten er toch af bij de tijdperk 3-uitvoering?

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2627
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #808 Gepost op: 30 August 2008, 23:49:44 »
Trouwens de horziontale draaisteldempers moeten er toch af bij de tijdperk 3-uitvoering?

Waarom?

Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #809 Gepost op: 30 August 2008, 23:58:51 »
Die dempers zijn pas aan het eind jaren zestig/ begin zeventig geplaatst om te voorkomen dat onrustige draaistelbewegingen de bak en daarmee het comfort van de reizigers beïnvloeden. Ter demping van de  slingerbeweging van de draaistellen (vetergang) werden deze Koni-schokdempers aangebracht.

Ze horen dus wel degelijk op het tijdperk 4 model maar niet op de 'oeruitvoering'.

Het Spoorwegmuseum heeft ze overigens rustig laten zitten op hun C6703 die weer in de uitvoering van 1955 is gebracht  >:( ...

groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie