Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 10:48:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 394232 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #390 Gepost op: 28 november 2007, 11:24:31 »
Mijn 5 plan E's zijn ook binnen (in huis  ;))

Prachtige dingen! 1300 of 1100 ervoor en klaar ben je  ;D

Vooral het postrijtuig en de restauratie zijn erg mooi.... ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #391 Gepost op: 28 november 2007, 12:30:03 »
Kijk mensen, als je model wil, krijg je ook model! Dit is inclusief de wielen. Waarom dan tosh deze discussie?
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #392 Gepost op: 28 november 2007, 12:35:02 »
Niet iedereen beperkt zich tot de vitrine of heeft een wissellose baan.

Een forum is vooral ook om elkaar te helpen met het oplossen van (technische) problemen....
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #393 Gepost op: 28 november 2007, 12:41:11 »
Kijk mensen, als je model wil, krijg je ook model! Dit is inclusief de wielen. Waarom dan tosh deze discussie?
SK


Vind je dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?  ???
Mensen die Profi rails of iets vergelijkbaars hebben dat keurig aan de normen voldoet, willen ook graag met deze fraaie modellen rijden. Het is een kleine moeite voor Artitec om ook nem-wielen beschikbaar te stellen. LSM en Philotrain hebben wat dat betreft het goede voorbeeld gegeven.

Als je jouw redenering volgt, dan kan Artitec net zo goed functionele modelschroefkoppelingen plaatsen. Die zien er heel veel beter uit dan de lompe dingen die er nu, ook nog eens op de verkeerde plek, zitten. Jammer dat de rijtuigen dan niet door de meest gangbare bogen kunnen, maar ja, "als je model wil dan krijg je model". Toch?
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 14:05:59 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #394 Gepost op: 28 november 2007, 14:22:39 »
Kijk dat laatste heb je goed begrepen.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8807
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #395 Gepost op: 28 november 2007, 14:26:34 »
Jij ook?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #396 Gepost op: 28 november 2007, 14:39:56 »
Kijk dat laatste heb je goed begrepen.
SK

Dus jij pleit voor functionele schroefkoppelingen in plaats van het kk-mechaniek met de nem-schacht? Is wat voor te zeggen, gezien de montage van verende buffers. Dat is eigenlijk vrij zinloos zonder schroefkoppelingen.

Maar ik heb het idee dat er dan wel erg vanuit de eigen belangstelling wordt gedacht.
Mij gaat het er vooral om dat zo veel mogelijk van de modelspoorders van dergelijke fraaie rijtuigen kunnen genieten en in dit geval zonder dat de liefhebbers van fine scale concessies hoeven te doen. Het lijkt mij eigenlijk ook nog bevoorderlijk voor de verkoop als Artitec nem-wielen beschikbaar stelt. Daar hebben we allemaal baat bij.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #397 Gepost op: 28 november 2007, 14:49:33 »
Voor Frank. Ik wel, maak je daar maar geen zorgen over. Alleen wordt ik de laatste tijd een beetje moe van al dat geneuzel over de Artitec Plan E. Eerst is er grote commotie over een niet op schaal zijnde richel op het dak. Sommige hier op het forum vinden het een schande dat Artitec daar mee uit durfde te komen. Een gemiste kans werd het zelfs genoemd!Bladzijde zijn er vol mee geschreven. Een model van die prijs daar hoort alles conform de 1 op 1 te zijn. Maar nu komen de bezitters van deze fraaie modellen er achter dat hun modelbaan niet zo erg model zijn, en gaat men opeens moord en brand schreeuwen dat er schaal wielen onder het rijtuig zitten en zij er op hun "model"baan niet mee uit de voeten kunnen. Dat men dan advies vraag hoe of dat dan wel zou kunnen, cq op te lossen is, daar heb ik alle begrip voor. Maar het geef geen pas om Artitec daarover aan te vallen en hier maar even tussen neus en lippen door te melden dat ZIJ dan maar voor een oplossing moeten komen dmv andere wielstellen. Mijn inziens is het een schitterend model met schitterende wielstellen. En een beetje modelbouwer zoekt (en vindt) zelf wel een oplossing

SK
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 14:55:48 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8807
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #398 Gepost op: 28 november 2007, 15:07:46 »
Wat is er mis met wat discussie over een nieuw model dat uitgebracht is?  Ik kan mij vergissen maar mijn indruk is dat de meeste bezoekers die een bericht achter hebben gelaten erg positief zijn over de plan E van Artitec. Toch is er ook kritiek en dat mag want daar kan Artitec zijn voordeel mee doen. Ik heb ook kritiek: de veelbesproken dakribben maar vind het verder een mooi model. Jij mag het geneuzel vinden, is allemaal prima. Wen er maar aan dat er klanten zijn die zich daar wel aan storen en die desondanks het model toch de moeite waard vinden. Zoek de nuance, er is meer dan alleen wit en zwart. Denk maar niet dat het er elders veel anders aan toe gaat, PC-bladen, de autopers..... Welkom in de grote mensenwereld Sobat.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 15:16:54 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #399 Gepost op: 28 november 2007, 15:21:10 »
Even iets anders. Ik zag op de site van Martijn Haman een foto van een Postrijtuig achter een Mp. Dat is een leuk kort treintje, leuker dan een enkele wagen in de vitrine zetten. Is deze combinatie ook mogelijk met een verbouwde blokkendoos als tractie? Of kan hier geen sprake van zijn? Ik las op voorgenoemde site dat die combinatie wel voorkwam met een Plan C.

Aangezien het alleen in de vitrine zal bivakkeren, zal ik wel modelschroefkoppelingen monteren  ;D (ff wat olie op het vuur ;))
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #400 Gepost op: 28 november 2007, 15:27:29 »
Waar ik Sobat gelijk in geef, is het feit dat bij het minste of het geringste (naadje, streepje, kleurtje van klein onderdeeltje) de fabrikant compleet wordt afgezeken tot dieper dan de grond aan toe. (Hoe durven ze! Wat een misser! Boycotten! etc. etc.)

Natuurlijk mag je kritiek hebben op modellen, en dat is ook een goede zaak. Maar hou het redelijk en overtrek het niet zoals nu gebeurt, dat we met zijn allen elkaar op lopen te fokken.

Ik weet ook wel dat we in Nederlanders over het algemeen zeurders zijn, maar nogmaals: kan het wat minder?

Overigens zie ik geregeld bij "show je nieuwe aanwinsten" dezelfde klagers met modellen verschijnen, die gewoon echt totaal niet kloppen, maar er toch erg blij mee zijn. Dus wat niet weet.....

MfG, Arjan




https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #401 Gepost op: 28 november 2007, 15:34:36 »
@Stig
Jawel, daar heb ik foto's van gezien.

Het was voor mij reden om eindelijk mijn Motorpost af te gaan bouwen. Zo ver was ik al twee jaar geleden.



Ben nu bezig om het Roco onderstel met vijl en zaag passend te maken. Dat past eigenlijk al heel aardig, maar het chassis moet wat dunner worden, omdat zo'n giethars kap van KleiNSpoor nu eenmaal dikkere wanden en dus minder binnenruimte heeft.

@Sobat
Ik vind dat Frank het goed verwoord.
Je moet onderscheid maken tussen het in de grond boren van een model en een gedachtenuitwisseling over de goede en minder goede kanten van een nieuw model. Aan dat in de grond boren heeft niemand wat en dat gebeurt hier ook niet. Aan zo'n gedachtenwisseling heeft iedereen wat. Zeker bij deze modellen. Sommige mensen zullen hier voor het eerst lezen dat ze misschien andere wielstellen zullen moeten scoren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #402 Gepost op: 28 november 2007, 15:41:23 »
Waar ik Sobat gelijk in geef, is het feit dat bij het minste of het geringste (naadje, streepje, kleurtje van klein onderdeeltje) de fabrikant compleet wordt afgezeken tot dieper dan de grond aan toe. (Hoe durven ze! Wat een misser! Boycotten! etc. etc.)


Ik lees hier eigenlijk zelden of nooit dat een fabrikant bij kleine foutjes de grond in wordt geboord. Geef eens een voorbeeld waar dat is gebeurd.

Hier krijgt een fabrikant er flink van langs, maar ja.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #403 Gepost op: 28 november 2007, 16:05:35 »
eh over het hondekop model is heeeel veel gezeurd ;) teveel dan nodig was.
de 1823 is ook over gezeurd, nou was dat ook wel heel duidelijk.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #404 Gepost op: 28 november 2007, 16:10:36 »
Het hangt er ook vanaf wat je gevoel is bij "de grond inboren" de een zal sneller dat gevoel hebben als de ander.
Ik heb wel het gevoel dat sommige mensen de fabrikant de grond inboren.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch