Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:46:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 10:24:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:19:00
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 431930 keer)

Lukas de Vries

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
  • althans, nog niet
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #795 Gepost op: 16 July 2008, 21:17:30 »
Artitec geeft toe iets te veel 2de klas Plan E gemaakt te hebben tov 1e klas, postrijtuig en restauratierijtuig.

Dit staat op de site van Artitec:

MEDEDELING PLAN E: Eind 2008/begin 2009 komt er nog een extra serie postrijtuigen en een aantal extra restauratierijtuigen.
Groeten, Lukas

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #796 Gepost op: 20 July 2008, 10:31:59 »
Zie ook: nalevering.

Groet,

Huibert
« Laatst bewerkt op: 20 July 2008, 15:18:36 door Huibert van Noord »

Aspelix

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #797 Gepost op: 24 August 2008, 01:57:03 »
Een vraagje: Is het gebruikelijk om een stel Plan E's achter een 1200 te hangen? Zo ja, dan moet ik mn vader er ff op attenderen, want die heeft nog een 1200 liggen zonder rijtuigen en/of wagons...

Ja, nou en of!
Tussen  Zandvoort en Maastricht waren ca. 10 bakken gesteld met meestal een 1200 of 1300, een enkele keer een 1100.

Groet, Ruurd

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #798 Gepost op: 24 August 2008, 02:29:44 »
Yep, Zandvoort wil ik ivm de ic's ook bouwen. Wacht dus ook op de reclamebanen. En de W's.

Gerard.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #799 Gepost op: 24 August 2008, 11:39:05 »
Tussen  Zandvoort en Maastricht waren ca. 10 bakken gesteld met meestal een 1200 of 1300, een enkele keer een 1100.

Mwah, 10 bakken is misschien iets van de laatste jaren met plan E. In de jaren '80 reden op deze verbinding eerder meestal ca. 5 tot 7 bakken. Natuurlijk heel vaak in combinatie met ICR en/of plan W.

Verder zou je er nog een 1600 voor kunnen hangen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #800 Gepost op: 24 August 2008, 14:03:34 »
Waaronder het eerste Roco model met het nummer in het midden (alleen lage 1600-en).
« Laatst bewerkt op: 24 August 2008, 14:50:43 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8529
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #801 Gepost op: 24 August 2008, 16:52:25 »
Mwah, 10 bakken is misschien iets van de laatste jaren met plan E. In de jaren '80 reden op deze verbinding eerder meestal ca. 5 tot 7 bakken. Natuurlijk heel vaak in combinatie met ICR en/of plan W.

Maak daar maar tot begin jaren tachtig van. In de jaren tachtig fungeerde plan E meer en meer als versterkingsmaterieel. ICR vormde de hoofdmoot.

jantrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #802 Gepost op: 30 August 2008, 08:14:05 »
Hallo mede hobbyisten,

Ik heb in Houten een nieuw Artitec postrijtuig gekocht. Nu heb ik gezien dat er een hoekje mist in het gaas achter enkele raampjes. Hoort dat zo of is dit een unieke productiemisser? :-)

Mvrg,
Jantrein
Samen maken we er wat moois van ;-) Kijk maar op www.miniatuura.nl

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #803 Gepost op: 30 August 2008, 11:34:29 »
Als je deze hoekjes bedoelt, dan hoort het zo.



Ton

jantrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #804 Gepost op: 30 August 2008, 21:59:11 »
@ Ton

Ja precies die bedoel ik. Ok, da's dan weer een geruststelling.
Bedankt Ton.

Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Mvrg,
jantrein
Samen maken we er wat moois van ;-) Kijk maar op www.miniatuura.nl

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #805 Gepost op: 30 August 2008, 22:00:19 »
[offtopic]

Zodat de postmeneer naar buiten kan kijken ?

[/offtopic]

Nee serieus geen idee, wel apart zeg.


TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #806 Gepost op: 30 August 2008, 22:54:40 »
Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Volgens mij was dat gewoon de vorm van de sorteerkasten.

Ton

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #807 Gepost op: 30 August 2008, 23:32:07 »


Heeft iemand enig idee waarom die hoeken eruit zijn?

Mvrg,
jantrein

De vorm van de sorteerkasten. De roosters tegen de achterwand van de kasten voorkwamen dat poststukken tussen kast en rijtuigwand/raam vielen en dus niet vlug, veilig en voordelig werden bezorgd door het Staatsbedrijf der P.T.T.  ;)


Trouwens de horziontale draaisteldempers moeten er toch af bij de tijdperk 3-uitvoering?

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #808 Gepost op: 30 August 2008, 23:49:44 »
Trouwens de horziontale draaisteldempers moeten er toch af bij de tijdperk 3-uitvoering?

Waarom?

Ton

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #809 Gepost op: 30 August 2008, 23:58:51 »
Die dempers zijn pas aan het eind jaren zestig/ begin zeventig geplaatst om te voorkomen dat onrustige draaistelbewegingen de bak en daarmee het comfort van de reizigers beïnvloeden. Ter demping van de  slingerbeweging van de draaistellen (vetergang) werden deze Koni-schokdempers aangebracht.

Ze horen dus wel degelijk op het tijdperk 4 model maar niet op de 'oeruitvoering'.

Het Spoorwegmuseum heeft ze overigens rustig laten zitten op hun C6703 die weer in de uitvoering van 1955 is gebracht  >:( ...

groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie