Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 431377 keer)

Lokpaint

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #510 Gepost op: 30 November 2007, 00:17:38 »
Hoi,

waren deze wagens ook in het buitenland toegelaten?

Bart

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #511 Gepost op: 30 November 2007, 00:21:11 »
Alleen de postrijtuigen hadden de eerste jaren een RIC teken voor Duitsland en België, maar dat is op deze uitvoering al niet meer aanwezig :-|
(ik loop hier eigenlijk wel een beetje van te balen, nou ja wacht ik wel een jaartje)

Gr. Stephan.

Lokpaint

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #512 Gepost op: 30 November 2007, 00:22:36 »
Geen plan E voor mij dus :(

Bart

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #513 Gepost op: 30 November 2007, 03:02:34 »
Met vishaak en (hopelijk) daarna met blauwe reclame banen? Wel plan E voor mij dus  ;D.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #514 Gepost op: 30 November 2007, 08:14:50 »
Met vishaak en blauwe banen zal er waarschijnlijk eerder komen dat met vishaak maar zonder blauwe banen, tenminste, als ze de volgorde op hun site aanhouden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #515 Gepost op: 30 November 2007, 19:13:50 »
yes, ik heb ze binnen ;D ;D ;D 6 van de mooiste rijtuigen die ik tot nu toe heb gezien ;D ze zijn nog mooier dan ik gedacht had :o zo hee als iemand nog twijfelt ofzo, niet doen hoor gewoon kopen ze zijn geweldig! ;D

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

ReesCees

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #516 Gepost op: 30 November 2007, 19:24:15 »
Nou ik heb ze gezien net toen ik even wat schroefjes ging halen en vond ze erg mooi, heel erg mooi zelfs.

Het is dat ik geen NS rij maar met bijv een Electrotren 1300 er voor zou je toch een heel mooi stammetje er bij hebben.

Chapeau voor Artitec!

Voor de kortkoppelingen schijnt een oplossing te komen zonder lijm bergeep ik (sorry als dat al eerder geplaatst is hier).

Kees-Jan

modelspotter

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #517 Gepost op: 30 November 2007, 19:34:52 »
Hoi,

waren deze wagens ook in het buitenland toegelaten?

Bart
Jazeker, in de zomer van 1966 reed een plan E 2e klasser van Amsterdam cs naar Koblenz. Dat was tr. 780, v uit Ah om 16.15u., Köln a 18.29u. en Koblenz a 20.08 u. De rest van de trein bestond uit Silberlingen, de E liep vooraan.
Hoe ik dat weet? Ik zat er zelf in, eruit in Keulen om de dag erop 01-en, 23-ers, 38-ers maar vooral 39-ers te bekijken, die laatste reden op de Eifelbahn.
Modelspotter

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #518 Gepost op: 30 November 2007, 19:36:18 »
@ Kees-Jan, ja er zit een boekje in het doosje waar dat op staat, maar ze zitten zowieso al redelijk kort gekoppelt :) echt kwaliteit werk van Artitec.

Wesley
« Laatst bewerkt op: 30 November 2007, 19:38:05 door Wesley »
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Egbert

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #519 Gepost op: 30 November 2007, 20:06:35 »
De serie schijnt heel hard te gaan en extra bestellingen door de detaillisten worden slecht beperkt gehonoreerd. Ik zag gisteren een plan E op Marktplaats in de PTT-uitvoering te koop staan en gereserveerd voor € 90. Wie is nou gek?

Egbert
« Laatst bewerkt op: 30 November 2007, 21:28:34 door Egbert. Reden: ik zal beter opletten, ik was aan de vrijdag toe! »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #520 Gepost op: 30 November 2007, 21:23:16 »
Kijk nou eens ff 1 pagina terug...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #521 Gepost op: 30 November 2007, 22:49:12 »
Jazeker, in de zomer van 1966 reed een plan E 2e klasser van Amsterdam cs naar Koblenz. Dat was tr. 780, v uit Ah om 16.15u., Köln a 18.29u. en Koblenz a 20.08 u. De rest van de trein bestond uit Silberlingen, de E liep vooraan.
Hoe ik dat weet? Ik zat er zelf in, eruit in Keulen om de dag erop 01-en, 23-ers, 38-ers maar vooral 39-ers te bekijken, die laatste reden op de Eifelbahn.
Modelspotter


Zu welchem Anlass war diese Zusammenstellung unterwegs? Welche Lok hat den Zug gezogen?

Ich bin selbst aus der Nähe von Koblenz, daher sehr interessant!
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #522 Gepost op: 01 December 2007, 01:33:30 »
De plan E's hadden waren niet toegelaten in het buurlandverkeer. Wanneer het een reguliere trein betreft is dat dus een onmogelijkheid, de Duitse regelgrondigheid kennende.
Ben je niet in de war met een D? Die hadden een uitgebreide toelating.

Groet,

Huibert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #523 Gepost op: 01 December 2007, 09:05:51 »
Ik wil mij niet al te honds opstellen maar ik denk dat Modelspotter het verschil tussen plan D en E wel weet.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

modelspotter

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #524 Gepost op: 01 December 2007, 10:02:28 »
De plan E's hadden waren niet toegelaten in het buurlandverkeer. Wanneer het een reguliere trein betreft is dat dus een onmogelijkheid, de Duitse regelgrondigheid kennende.
Ben je niet in de war met een D? Die hadden een uitgebreide toelating.

Groet,

Huibert

Tja, helaas kan / kon ik er niets aan doen dat NS die plan E inzette.  ;)
Hopelijk loop ik es tegen het vrm van die tijd aan. Maar dan nog, als daarin staat dat het een "Bums" of "Bnrz" of een plan "Deeee" moet zijn, verandert dat niets aan mijn waarneming. 

Ik vond het in ieder geval toen dermate vreemd dat ik juist in dat rijtuig ging zitten.
Kennelijk werd plan E gesteld ipv. nog af te leveren Willem een's.

Tractie tot Emmerich NS 1100 daarna DB E10.

Modelspotter



« Laatst bewerkt op: 01 December 2007, 10:32:38 door modelspotter »