Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS jubileum door Jan-Peter
Vandaag om 20:14:38
Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
KADEE Digitale koppeling door Met een sik
Vandaag om 20:07:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 20:00:43
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:55:04
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
Vandaag om 19:50:56
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 19:15:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:12:15
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:57:19
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door VictorPM
Vandaag om 18:41:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:35:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 17:52:07
Led schakeling ed. door bellejt
Vandaag om 17:42:03
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:29:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:19:29
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 17:13:36
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Arjen52
Vandaag om 17:02:08
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door phdirk
Vandaag om 16:53:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Jeroen Water
Vandaag om 16:29:26
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:44
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijnstein
Vandaag om 15:43:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:29:54
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 15:24:18
  

Auteur Topic: NS 2454 naar BSH  (gelezen 42584 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #150 Gepost op: 27 October 2016, 12:15:07 »
Er zijn er iets meer dan vijf die een logo dragen, maar zes daarvan hebben (ik vergat de Df) altijd in een uitvoering met logo gereden. Alleen voor die heb je de ontheffing nodig. ;)
Het hele rijtje wat ik opnoemde is momenteel voorzien van een NS logo ;)

En of het zijn hele leven met dat logo heeft gereden of later pas gekregen is niet relevant, het Spoorwegmuseum mag het NS-logo gewoon gebruiken en dat geldt niet alleen voor als het materieel wat nooit zonder gereden heeft zoals jij het stelt.

Daarnaast is het niet dat die ontheffing (wat overigens een zwaar woord is, toestemming is eigenlijk een beter woord) per materieeltype word afgegeven, maar de gewoon aan het Spoorwegmuseum is verleend in zijn totaliteit.

Citaat
terug naar de 2454: heeft die ooit ATB gehad? Zo niet, ik kan me voorstellen dat een toelating nodig is en dat dat best een tijd kan gaan duren.
Nope, de 2400'en waren alleen ATB voorbereid.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #151 Gepost op: 27 October 2016, 13:07:43 »
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt  ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:

nslogoalt by Gert Arkema, on Flickr

nslogoook by Gert Arkema, on Flickr

nslogovar by Gert Arkema, on Flickr

Welke is het best?

NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.

( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo  ontwikkelt? Deze is al zó oud...  ;) )
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #152 Gepost op: 27 October 2016, 13:13:33 »
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #153 Gepost op: 27 October 2016, 13:28:31 »
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.

Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):

Luc2000

  • Online Online
  • Berichten: 1659
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #154 Gepost op: 27 October 2016, 13:41:55 »
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt  ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:

nslogoalt by Gert Arkema, on Flickr

nslogoook by Gert Arkema, on Flickr

nslogovar by Gert Arkema, on Flickr

Welke is het best?

NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.

( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo  ontwikkelt? Deze is al zó oud...  ;) )



Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D



tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #155 Gepost op: 27 October 2016, 13:55:50 »
Dat laatste plaatje heeft wat weg van e.o.a. Zwitserse spoorweg maatschappij  ;D
Zou je als er i.d.d. nooit een 2400/2500 met ATb gereden heeft,er überhaupt een goedgekeurde installatie in krijgen ?
Meen me ergens te herinneren dat het hier dan zou gaan om een nieuw type toelating ofzo en dat dat wel is lang kan duren of gewoon onmogelijk word ivm de leeftijd van het type loc  ::)
« Laatst bewerkt op: 27 October 2016, 13:57:47 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #156 Gepost op: 27 October 2016, 15:19:50 »
Tuurlijk kun je een ATB installatie nieuw inbouwen en laten toelaten, bij nieuw materieel gebeurd immers hetzelfde.
Alleen kost het je wel een kapitaal aan inbouwen, engineering, apparatuur en keuren.

Daarnaast kent ILeT geen onderscheid in museum of commercieel materieel, niet anders dan dat het niet voldoen aan de eisen ten tijde van de bouw +  alle benodigde eisen als ATB en GSM-R ed.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #157 Gepost op: 27 October 2016, 15:25:52 »
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
NS maakt geen onderscheid in museale en commerciële inzet, ze staan simpelweg niet toe dat een ander hun logo gebruikt.
Wat ik al zei, bij een ontsporing staan zij vervolgens in de kop van de krant geboend als 'NS trein is ontspoord' en op dat soort imago schade zit NS niet te wachten.

Hoe je het ook wend of keert, je bent geen NS dus hoor je hun logo niet te gebruiken.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #158 Gepost op: 27 October 2016, 16:02:14 »
Duitse stomers hebben ook ATB dus waarom niet in een oude NS diesel?



verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #159 Gepost op: 27 October 2016, 16:23:17 »
Kosten...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #160 Gepost op: 27 October 2016, 16:42:01 »
Hmm sterk punt ja.

Grootste probleem met Museum materieel

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #161 Gepost op: 27 October 2016, 16:48:55 »

Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D



Dat is mooi; als je de eerste variant toepast kan NS in elk geval niet roepen dat het teveel op hun logo lijkt  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4572
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #162 Gepost op: 27 October 2016, 17:11:19 »
Euh, dat ze een logo mogen hebben op de lok misschien?  ::)
;D

Ik ging er vanuit dat er dan een aantal voorwaarden aanzitten. Dus jullie mogen een logo, mits zus en zo. Naar dat laatste ben ik benieuwd.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #163 Gepost op: 27 October 2016, 18:36:12 »
Hier wat ideeen en info over het NS logo.
Reactie 37 van Fermon Bosman lijkt me nog niet eens zo verkeerd  ???
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=23054.30
Mvg jamie
« Laatst bewerkt op: 27 October 2016, 18:37:57 door Jamie »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #164 Gepost op: 27 October 2016, 18:39:36 »
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.

Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):

Nice  8)