Er zijn er iets meer dan vijf die een logo dragen, maar zes daarvan hebben (ik vergat de Df) altijd in een uitvoering met logo gereden. Alleen voor die heb je de ontheffing nodig.
terug naar de 2454: heeft die ooit ATB gehad? Zo niet, ik kan me voorstellen dat een toelating nodig is en dat dat best een tijd kan gaan duren.
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen. Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:nslogoalt by Gert Arkema, on Flickrnslogoook by Gert Arkema, on Flickrnslogovar by Gert Arkema, on FlickrWelke is het best?NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo ontwikkelt? Deze is al zó oud... )
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1
Euh, dat ze een logo mogen hebben op de lok misschien?
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim :