Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
KADEE Digitale koppeling door Met een sik
Vandaag om 20:07:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 20:00:43
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:55:04
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
Vandaag om 19:50:56
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 19:15:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:12:15
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:57:19
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door VictorPM
Vandaag om 18:41:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:35:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 17:52:07
Led schakeling ed. door bellejt
Vandaag om 17:42:03
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:29:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:19:29
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 17:13:36
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Arjen52
Vandaag om 17:02:08
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door phdirk
Vandaag om 16:53:54
20 jaar BNLS jubileum door Zoedelaar
Vandaag om 16:36:32
Spoor- en tramweg parafernalia door Jeroen Water
Vandaag om 16:29:26
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:44
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijnstein
Vandaag om 15:43:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:29:54
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 15:24:18
  

Auteur Topic: NS 2454 naar BSH  (gelezen 42568 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #75 Gepost op: 01 June 2016, 10:40:18 »
2454, geen 2425.  ;D
Grtz!
Tedo

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #76 Gepost op: 01 June 2016, 10:45:26 »
 Oh nee, niet weer dezelfde fout. :-\

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #77 Gepost op: 01 June 2016, 10:55:36 »
 ;D

Ik kan me voorstellen dat meerdere personen een stichting hebben opgericht om aanschaf en evt exploitaie van de 115 te regelen. Vervolgens is er een deel van die club evt met anderen die een nieuwe stichting opzetten voor de 2454. Zelfde doel, andere loc en andere poppetjes. Dat verandert niet per se veel voor de onderlinge verhoudingen, voor onderhoud en inzet, nou ja dezelfde hoeveelheid tijd aan meer voertuigen te besteden.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #78 Gepost op: 01 June 2016, 11:03:21 »
De oprichting van een stichting kost geld (notariskosten, inschrijving Kamer van Koophandel dacht ik) en dan is het gemakkelijker om een bestaande stichting te gebruiken. Maar misschien was de doelstelling van de eerste stichting erg gericht op de 115 waardoor die 2400 (dat is in ieder geval niet fout) er niet onder te brengen viel. Maar hoe veel trekt men zich nu aan van een doelstelling? Mogelijk is het gegaan zoals jij beschrijft. Er ontstaat wel een onoverzichtelijk geheel van stichtinkjes op het gebied van spoormusea. Wellicht typerend voor het individualisme van onze tijd. Elk project zijn eigen stichting.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2016, 11:07:34 door MR »

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #79 Gepost op: 01 June 2016, 11:56:07 »
is de de 2454 niet gewoon bij een bestaande organisatie ondergebracht?
« Laatst bewerkt op: 01 June 2016, 14:41:32 door matthijs-spoor3 »

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #80 Gepost op: 01 June 2016, 14:24:45 »
Klopt. BSH bestond al voordat de 2454 aangekocht werd.
Gr. Dieuwe

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #81 Gepost op: 01 June 2016, 14:27:04 »
Aha dan zit ik wat dat betreft fout. De BSH was nieuw voor mij, vandaar dat ik dat dacht. Maar dat het onoverzichtelijk geheel is va allerlei stichtinkjes blijf ik vinden.

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #82 Gepost op: 01 June 2016, 14:30:43 »
Valt wel mee hoor.  ;D

http://www.nmld.nl/nl/home
« Laatst bewerkt op: 01 June 2016, 14:34:03 door Railbouw Leerdam »
Gr. Dieuwe

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26957
    • Pagina van klaas
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #83 Gepost op: 01 June 2016, 14:33:05 »
Alleen is de BSH geen stichting, maar een vereniging. Volgens hun eigen website
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #84 Gepost op: 01 June 2016, 14:42:26 »
Die website is verhelderend.De BSH is inderdaad de opvolger van WIJS De vereniging is eigenaar van de Sik 232, DE 180 en een stalen D. En daar komt dus ook de 2400 bij. 

Valt wel mee hoor.  ;D

http://www.nmld.nl/nl/home

Maar daar staat BSH toch niet bij? Of ik zie ik hem over het hoofd?
« Laatst bewerkt op: 01 June 2016, 14:44:57 door MR »

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #85 Gepost op: 01 June 2016, 14:49:17 »
Staat nog onder WIJS
Gr. Dieuwe

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #86 Gepost op: 01 June 2016, 23:28:31 »
De BSH is de vereniging die het materieel van de WIJS beheert, als ik me goed heb laten voorlichten. Alleen de 2454 is niet van de WIJS maar privé.

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #87 Gepost op: 02 June 2016, 01:21:07 »
Klopt  (y)
Gr. Dieuwe

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #88 Gepost op: 02 June 2016, 07:48:20 »
Maar het materieel van de Stoomtram Hoorn-Medemblik (SHM) is ook niet van de SHM maar van een andere stichting. Toch staat het als materieel van de SHM in de database van www.nmld.nl. En soms is bepaald materieel bij sommige museumlijnen  niet van de lijn zelf, maar is het in bruikleen gegeven door een particulier. In al deze gevallen staat bij nmld.nl gewoon onder het betreffende spoormuseum. Maar de relatie tussen BSH en de WIJS is natuurlijk hier weer niet mee te vergelijken omdat die anders is. En ik heb het idee dat bij 2454 (nu goed getikt?) de relatie met de BSH weer anders is. Of zijn dat ook vrijwilligers van deze vereniging die deze locomotief restaureren? Of zijn vanwege dit project lid geworden van de BSH. Ik heb werkelijk geen idee.

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #89 Gepost op: 02 June 2016, 11:02:16 »
Ik wel  ;D Maar ik kan niet alles op een forum vermelden, dat moeten de eigenaars zelf doen. Om begrijpelijke redenen natuurlijk  :angel:
« Laatst bewerkt op: 02 June 2016, 11:07:40 door Railbouw Leerdam »
Gr. Dieuwe