Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 22:46:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:33:27
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
  

Auteur Topic: NS 2454 naar BSH  (gelezen 41890 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #150 Gepost op: 27 October 2016, 12:15:07 »
Er zijn er iets meer dan vijf die een logo dragen, maar zes daarvan hebben (ik vergat de Df) altijd in een uitvoering met logo gereden. Alleen voor die heb je de ontheffing nodig. ;)
Het hele rijtje wat ik opnoemde is momenteel voorzien van een NS logo ;)

En of het zijn hele leven met dat logo heeft gereden of later pas gekregen is niet relevant, het Spoorwegmuseum mag het NS-logo gewoon gebruiken en dat geldt niet alleen voor als het materieel wat nooit zonder gereden heeft zoals jij het stelt.

Daarnaast is het niet dat die ontheffing (wat overigens een zwaar woord is, toestemming is eigenlijk een beter woord) per materieeltype word afgegeven, maar de gewoon aan het Spoorwegmuseum is verleend in zijn totaliteit.

Citaat
terug naar de 2454: heeft die ooit ATB gehad? Zo niet, ik kan me voorstellen dat een toelating nodig is en dat dat best een tijd kan gaan duren.
Nope, de 2400'en waren alleen ATB voorbereid.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #151 Gepost op: 27 October 2016, 13:07:43 »
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt  ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:

nslogoalt by Gert Arkema, on Flickr

nslogoook by Gert Arkema, on Flickr

nslogovar by Gert Arkema, on Flickr

Welke is het best?

NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.

( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo  ontwikkelt? Deze is al zó oud...  ;) )
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #152 Gepost op: 27 October 2016, 13:13:33 »
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #153 Gepost op: 27 October 2016, 13:28:31 »
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.

Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1596
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #154 Gepost op: 27 October 2016, 13:41:55 »
Het gemis van een logo op de geelgrijze locs wordt duidelijk gevoeld. Ik denk inderdaad dat de NS er niet op zit te wachten dat terzijde gestelde en verkochte locs nog het NS beeldmerk dragen. Maar we willen eigenlijk wel wat op die grote gele of grijze oppervlakten om het idee van een logo terug te brengen.
Ik heb geen flauw idee welk van de onderdelen van de huidige NS huisstijl beschermd zijn, maar om maar eens een voorzetje te geven op een mogelijke invulling heb ik het huidige NS logo maar eens tactisch verminkt  ;) . Het is het NS logo niet meer, maar er zijn nog overeenkomsten:

nslogoalt by Gert Arkema, on Flickr

nslogoook by Gert Arkema, on Flickr

nslogovar by Gert Arkema, on Flickr

Welke is het best?

NB: plak m vooral niet op een museumloc, want ik freubel maar wat. Ik heb niet gekeken welk van de karakteristieken bepalend is voor een NS logo, het kan zelfs zijn dat elk afgeleide van het huidige logo tot problemen met NS zal leiden.

( Wordt het niet hoog tijd dat NS een nieuw logo  ontwikkelt? Deze is al zó oud...  ;) )



Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D



tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #155 Gepost op: 27 October 2016, 13:55:50 »
Dat laatste plaatje heeft wat weg van e.o.a. Zwitserse spoorweg maatschappij  ;D
Zou je als er i.d.d. nooit een 2400/2500 met ATb gereden heeft,er überhaupt een goedgekeurde installatie in krijgen ?
Meen me ergens te herinneren dat het hier dan zou gaan om een nieuw type toelating ofzo en dat dat wel is lang kan duren of gewoon onmogelijk word ivm de leeftijd van het type loc  ::)
« Laatst bewerkt op: 27 October 2016, 13:57:47 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #156 Gepost op: 27 October 2016, 15:19:50 »
Tuurlijk kun je een ATB installatie nieuw inbouwen en laten toelaten, bij nieuw materieel gebeurd immers hetzelfde.
Alleen kost het je wel een kapitaal aan inbouwen, engineering, apparatuur en keuren.

Daarnaast kent ILeT geen onderscheid in museum of commercieel materieel, niet anders dan dat het niet voldoen aan de eisen ten tijde van de bouw +  alle benodigde eisen als ATB en GSM-R ed.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #157 Gepost op: 27 October 2016, 15:25:52 »
Als er met die loc commerciële ritten gemaakt gaan worden kan ik me voorstellen dan NS niet wil dat hun logo op de loc zit. Maar wordt de loc alleen voor museum ritten ingezet kan ik me niet voorstellen dat de loc in de laatste uitvoering wordt terug gebracht van het moment van buitendienststelling. Dus met het originele logo.
NS maakt geen onderscheid in museale en commerciële inzet, ze staan simpelweg niet toe dat een ander hun logo gebruikt.
Wat ik al zei, bij een ontsporing staan zij vervolgens in de kop van de krant geboend als 'NS trein is ontspoord' en op dat soort imago schade zit NS niet te wachten.

Hoe je het ook wend of keert, je bent geen NS dus hoor je hun logo niet te gebruiken.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #158 Gepost op: 27 October 2016, 16:02:14 »
Duitse stomers hebben ook ATB dus waarom niet in een oude NS diesel?



verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #159 Gepost op: 27 October 2016, 16:23:17 »
Kosten...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #160 Gepost op: 27 October 2016, 16:42:01 »
Hmm sterk punt ja.

Grootste probleem met Museum materieel

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #161 Gepost op: 27 October 2016, 16:48:55 »

Deze vind ik wel mooi, beetje een variant op voorbeeld 1 ;D



Dat is mooi; als je de eerste variant toepast kan NS in elk geval niet roepen dat het teveel op hun logo lijkt  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #162 Gepost op: 27 October 2016, 17:11:19 »
Euh, dat ze een logo mogen hebben op de lok misschien?  ::)
;D

Ik ging er vanuit dat er dan een aantal voorwaarden aanzitten. Dus jullie mogen een logo, mits zus en zo. Naar dat laatste ben ik benieuwd.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1444
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #163 Gepost op: 27 October 2016, 18:36:12 »
Hier wat ideeen en info over het NS logo.
Reactie 37 van Fermon Bosman lijkt me nog niet eens zo verkeerd  ???
http://forum.beneluxspoor.net/?topic=23054.30
Mvg jamie
« Laatst bewerkt op: 27 October 2016, 18:37:57 door Jamie »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3621
    • Flickr
Re: NS 2454 naar BSH
« Reactie #164 Gepost op: 27 October 2016, 18:39:36 »
Het idee is om magnetische NS-vignetten te maken, die bij museale doeleinden aangebracht kunnen worden, en er bij commerciële ritten af blijven.

Zaterdag werd er ook geklust, nog een foto met een mooie rookpluim (y):

Nice  8)