Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 21:32:58
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 21:31:40
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:28:38
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:27:19
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Sander Fondse
Vandaag om 21:11:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 21:08:28
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door Reinout van Rees
Vandaag om 21:04:03
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 20:59:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:52:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door basjuh1981
Vandaag om 20:37:40
loc rijdt niet met multimaus. door Ronald69
Vandaag om 20:34:43
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Jeronimos
Vandaag om 20:13:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 20:09:45
No Poirot needed. door defender
Vandaag om 19:58:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:53
Trix DXI van DC naar AC door Ben
Vandaag om 18:58:23
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 18:42:26
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:29:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:12:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:52:29
Roco 2025 door hmmglaser
Vandaag om 17:30:38
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Josephes
Vandaag om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte door wob
Vandaag om 16:45:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:53:09
RTM in 0m door Sven
Vandaag om 15:48:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 15:36:13
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
  

Auteur Topic: 53 voeters  (gelezen 11239 keer)

okki

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
Re: 53 voeters
« Reactie #75 Gepost op: 25 December 2007, 09:00:42 »
hallo allemaal

ik denk dat vos samen met heisterkamp de 2 grootste weg vervoerders zijn in nederland met eigen trekkende voertuigen.
en als vrachtwagenchauffeur zijnde kan ik zeggen dat die snelheidsvertragende maatregelen als mini rotondes,
wegversmallingen drempels enz enz  >:(
soms een hele uitdaging zijn om door te komen zonder over de stoep te gaan.
maar het grootste probleem is haast niemand heeft nog tijd om even te wachten als je aan het rangeeren ben.

fijne kerst allemaal  trucker  arno

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 53 voeters
« Reactie #76 Gepost op: 25 December 2007, 19:53:45 »
Arno, ik werk zelf part-time (om gezondheidsredenen) voor Heisterkamp en "we" hebben zo'n 750 trekkers en 6 vestigingen. Vos Logistics heeft volgens hun site rond de 3000 auto's, en 45 vestigingen.
Je spreekt trouwens een goed punt aan: een beetje respect en geduld voor elkaar kan -ook op de weg- geen kwaad. Maar we blijven hopen, toch?  :)

Fijne dagen nog, Bart

Groetjes, Bart

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re: 53 voeters
« Reactie #77 Gepost op: 25 December 2007, 20:25:06 »
dit probleem hebben wij ook als je met 18 meter door Amsterdam rijdt ben buschauffeur in Amsterdam. groet Bram.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 53 voeters
« Reactie #78 Gepost op: 26 December 2007, 21:28:52 »
Peter, wat ik je vertel over het poolse kostenniveau heb ik van de poolse chauffeurs zelf. Ik heb geen idee hoe het in Malta is, maar ik weet wel dat in Polen het dagelijkse leven een heel stuk minder duur is als hier. De lonen van die chauffeurs liggen ook lager, de reden dat ze naast hun auto zitten te eten: het eten in wegrestaurants is voor ons al niet goedkoop, maar voor hun is het onbetaalbaar.

Tja, dan hebben wegrestaurants twee opties: of goedkoper worden, of failliet gaan. Die nivellering zal zich overal doorzetten.

Wat betreft weggedrag: het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat de Nederlanders een "assertieve rijstijl" hebben. Waar ik thuis (Malta) regelmatig voorrang krijg en geef als iemand rechtsaf moet (we rijden hier immers links) door een lang sliert auto's die rechtdoor gaan, in Nederland lijkt dit eerder een uitzondering. Of ze gaan vlak op je bumper hangen (terwijl je zelf 120 rijdt) en dan ook nog kwaad zijn als je niet meteen aan de kant gaat.

Maar goed, we raken nu wel erg off-topic...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: 53 voeters
« Reactie #79 Gepost op: 26 December 2007, 22:13:59 »
Ik kan zeggen dat die snelheidsvertragende maatregelen als mini rotondes,
wegversmallingen drempels enz enz  >:(
soms een hele uitdaging zijn om door te komen zonder over de stoep te gaan.
maar het grootste probleem is haast niemand heeft nog tijd om even te wachten als je aan het rangeeren ben.

[nog meer off topic]
Vertel mij wat,

Wij hebben 3 dubbeldekkers en wat Eco Combi's rondrijden...
Bij sommige klanten kunnen we nieteens komen met die dingen.
Dan zit je weer nood gedwongen vast aan de "berperkte" inhoud van een City trailer...
[/nog meer off topic]
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: 53 voeters
« Reactie #80 Gepost op: 08 January 2008, 11:13:30 »
Kwam net dit plaatje tegen (uit Canada, maart 2006):

http://tinyurl.com/25xpy2

Wat een lang ding zeg!
(Is overigens een leuke site met veeel truck-foto's!)
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: 53 voeters
« Reactie #81 Gepost op: 08 January 2008, 12:22:17 »
Mij mogen ze een jaartje minister maken, zeker de helft van de trucks mag hun lading op de rail zetten, of in een bootje.
Dan is er eindelijk rust en ruimte op de weg, en kan ik flink doorblazen met mijn moto.
Betuwelijn nog steeds leeg, wat een schande, daar kunnen mooi die
supercontainers vervoerd worden.
Sorry truckers, jullie collega,s maken er regelmatig een zooi van.
groenten van een treingebruiker , automobilist en superbike rijder op alle wegen van nl.
Wim

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: 53 voeters
« Reactie #82 Gepost op: 08 January 2008, 15:58:33 »
Betuwelijn  moet zijn Betuwe route
« Laatst bewerkt op: 08 January 2008, 19:00:52 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: 53 voeters
« Reactie #83 Gepost op: 08 January 2008, 16:21:28 »
dus?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re: 53 voeters
« Reactie #84 Gepost op: 08 January 2008, 16:53:30 »
Stukje frustratie denk ik.
Maar we gaan hier niet de boel uitvechten tussen spoor. weg,water en lucht.
Dit gaat en blijft gaan over containers.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12473
    • sleutelspoor
Re:53 voeters Grote proef met ecocombi in Duitsland
« Reactie #85 Gepost op: 27 May 2010, 16:06:07 »
Het heeft lang deduurd, maar we gaan verder. (eerst nog even het bovenstaande doornemen0 laatste bericht was uit 2008!))

Het ziet er naar uit dat Duitsland de langere en zwaardere vrachtautocombinatie, oftewel de ecocombi, op grote schaal gaat toelaten op zijn wegennet. Verkeersstaatssecretaris Andreas Scheuer (CSU) heeft op een beurs in Leipzig een landelijke proef met de combinaties van 25,25 meter lengte aangekondigd. Er zouden zeker driehonderd bedrijven, zowel verladers als vervoerders, staan te trappelen om aan de proef mee te doen.
De proef moet volgens Scheuer in 2011 beginnen en wel in heel Duitsland. Het maximale gewicht van de combinatie zou op 44 ton worden bepaald. Scheuer zegt al een aantal constructieve gesprekken met onder meer organisaties in het wegvervoer en andere betrokken partijen te hebben gevoerd. In september van dit jaar nog zou het Duitse bondsverkeersministerie met een actieplan komen.
Scheuer hoopt met de proef de 'zorgen bij de bevolking' over de lange en zware combinatie te kunnen wegnemen. Zijn uitlatingen in Leipzig zijn groot nieuws, want voorlopig worden in slechts enkele deelstaten zeer beperkte proeven met de ecocombi gehouden, terwijl andere deelstaten er afwijzend tegenover staan. Daarbij komt dat er veel maatschappelijke weerstand tegen de ecocombi bestaan. Zo is er een zware lobby tegen het voertuig van de zijde van de spoorwereld.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 471
Re:53 voeters
« Reactie #86 Gepost op: 27 May 2010, 16:43:55 »
ik weet niet of jullie die vrachtwagens van smiths/lays en duyvis wel is zien rijden?
Maar de meeste daarvan zijn ook 25,25 meter alleen dan met een standaard dak hoogte. En bij rotterdam hebben ze heel veel vrachtwagens met 3 kleine containers er op. die lopen ook allemaal tegen de 25 meter aan.

M.v.g erik

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:53 voeters
« Reactie #87 Gepost op: 27 May 2010, 18:13:13 »
Inderdaad, ik zag toen ik naar de middelbare ging (en fietste :P ;)) vaak genoeg 25 en halve meter zoutjes langskomen :D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de