Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door GerardH
Vandaag om 02:43:43
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 02:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 00:48:20
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 November 2025, 23:32:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door JeanR
21 November 2025, 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
21 November 2025, 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
21 November 2025, 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
21 November 2025, 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia door GerardvV
21 November 2025, 22:32:47
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
21 November 2025, 22:26:57
lange adressen met esu decoders. door NS2408
21 November 2025, 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
21 November 2025, 21:45:24
Bahnstrecke 5867 door gdh
21 November 2025, 21:05:21
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
21 November 2025, 20:57:00
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
21 November 2025, 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
21 November 2025, 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
21 November 2025, 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
21 November 2025, 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
21 November 2025, 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
21 November 2025, 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
21 November 2025, 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
21 November 2025, 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
21 November 2025, 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
21 November 2025, 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
21 November 2025, 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
21 November 2025, 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
21 November 2025, 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
21 November 2025, 16:26:27
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
21 November 2025, 15:38:25
  

Auteur Topic: 53 voeters  (gelezen 11667 keer)

okki

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
Re: 53 voeters
« Reactie #75 Gepost op: 25 December 2007, 09:00:42 »
hallo allemaal

ik denk dat vos samen met heisterkamp de 2 grootste weg vervoerders zijn in nederland met eigen trekkende voertuigen.
en als vrachtwagenchauffeur zijnde kan ik zeggen dat die snelheidsvertragende maatregelen als mini rotondes,
wegversmallingen drempels enz enz  >:(
soms een hele uitdaging zijn om door te komen zonder over de stoep te gaan.
maar het grootste probleem is haast niemand heeft nog tijd om even te wachten als je aan het rangeeren ben.

fijne kerst allemaal  trucker  arno

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 53 voeters
« Reactie #76 Gepost op: 25 December 2007, 19:53:45 »
Arno, ik werk zelf part-time (om gezondheidsredenen) voor Heisterkamp en "we" hebben zo'n 750 trekkers en 6 vestigingen. Vos Logistics heeft volgens hun site rond de 3000 auto's, en 45 vestigingen.
Je spreekt trouwens een goed punt aan: een beetje respect en geduld voor elkaar kan -ook op de weg- geen kwaad. Maar we blijven hopen, toch?  :)

Fijne dagen nog, Bart

Groetjes, Bart

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re: 53 voeters
« Reactie #77 Gepost op: 25 December 2007, 20:25:06 »
dit probleem hebben wij ook als je met 18 meter door Amsterdam rijdt ben buschauffeur in Amsterdam. groet Bram.
Bram is in 2025 overleden

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: 53 voeters
« Reactie #78 Gepost op: 26 December 2007, 21:28:52 »
Peter, wat ik je vertel over het poolse kostenniveau heb ik van de poolse chauffeurs zelf. Ik heb geen idee hoe het in Malta is, maar ik weet wel dat in Polen het dagelijkse leven een heel stuk minder duur is als hier. De lonen van die chauffeurs liggen ook lager, de reden dat ze naast hun auto zitten te eten: het eten in wegrestaurants is voor ons al niet goedkoop, maar voor hun is het onbetaalbaar.

Tja, dan hebben wegrestaurants twee opties: of goedkoper worden, of failliet gaan. Die nivellering zal zich overal doorzetten.

Wat betreft weggedrag: het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat de Nederlanders een "assertieve rijstijl" hebben. Waar ik thuis (Malta) regelmatig voorrang krijg en geef als iemand rechtsaf moet (we rijden hier immers links) door een lang sliert auto's die rechtdoor gaan, in Nederland lijkt dit eerder een uitzondering. Of ze gaan vlak op je bumper hangen (terwijl je zelf 120 rijdt) en dan ook nog kwaad zijn als je niet meteen aan de kant gaat.

Maar goed, we raken nu wel erg off-topic...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: 53 voeters
« Reactie #79 Gepost op: 26 December 2007, 22:13:59 »
Ik kan zeggen dat die snelheidsvertragende maatregelen als mini rotondes,
wegversmallingen drempels enz enz  >:(
soms een hele uitdaging zijn om door te komen zonder over de stoep te gaan.
maar het grootste probleem is haast niemand heeft nog tijd om even te wachten als je aan het rangeeren ben.

[nog meer off topic]
Vertel mij wat,

Wij hebben 3 dubbeldekkers en wat Eco Combi's rondrijden...
Bij sommige klanten kunnen we nieteens komen met die dingen.
Dan zit je weer nood gedwongen vast aan de "berperkte" inhoud van een City trailer...
[/nog meer off topic]
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: 53 voeters
« Reactie #80 Gepost op: 08 January 2008, 11:13:30 »
Kwam net dit plaatje tegen (uit Canada, maart 2006):

http://tinyurl.com/25xpy2

Wat een lang ding zeg!
(Is overigens een leuke site met veeel truck-foto's!)
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re: 53 voeters
« Reactie #81 Gepost op: 08 January 2008, 12:22:17 »
Mij mogen ze een jaartje minister maken, zeker de helft van de trucks mag hun lading op de rail zetten, of in een bootje.
Dan is er eindelijk rust en ruimte op de weg, en kan ik flink doorblazen met mijn moto.
Betuwelijn nog steeds leeg, wat een schande, daar kunnen mooi die
supercontainers vervoerd worden.
Sorry truckers, jullie collega,s maken er regelmatig een zooi van.
groenten van een treingebruiker , automobilist en superbike rijder op alle wegen van nl.
Wim

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: 53 voeters
« Reactie #82 Gepost op: 08 January 2008, 15:58:33 »
Betuwelijn  moet zijn Betuwe route
« Laatst bewerkt op: 08 January 2008, 19:00:52 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: 53 voeters
« Reactie #83 Gepost op: 08 January 2008, 16:21:28 »
dus?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: 53 voeters
« Reactie #84 Gepost op: 08 January 2008, 16:53:30 »
Stukje frustratie denk ik.
Maar we gaan hier niet de boel uitvechten tussen spoor. weg,water en lucht.
Dit gaat en blijft gaan over containers.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12546
    • sleutelspoor
Re:53 voeters Grote proef met ecocombi in Duitsland
« Reactie #85 Gepost op: 27 May 2010, 16:06:07 »
Het heeft lang deduurd, maar we gaan verder. (eerst nog even het bovenstaande doornemen0 laatste bericht was uit 2008!))

Het ziet er naar uit dat Duitsland de langere en zwaardere vrachtautocombinatie, oftewel de ecocombi, op grote schaal gaat toelaten op zijn wegennet. Verkeersstaatssecretaris Andreas Scheuer (CSU) heeft op een beurs in Leipzig een landelijke proef met de combinaties van 25,25 meter lengte aangekondigd. Er zouden zeker driehonderd bedrijven, zowel verladers als vervoerders, staan te trappelen om aan de proef mee te doen.
De proef moet volgens Scheuer in 2011 beginnen en wel in heel Duitsland. Het maximale gewicht van de combinatie zou op 44 ton worden bepaald. Scheuer zegt al een aantal constructieve gesprekken met onder meer organisaties in het wegvervoer en andere betrokken partijen te hebben gevoerd. In september van dit jaar nog zou het Duitse bondsverkeersministerie met een actieplan komen.
Scheuer hoopt met de proef de 'zorgen bij de bevolking' over de lange en zware combinatie te kunnen wegnemen. Zijn uitlatingen in Leipzig zijn groot nieuws, want voorlopig worden in slechts enkele deelstaten zeer beperkte proeven met de ecocombi gehouden, terwijl andere deelstaten er afwijzend tegenover staan. Daarbij komt dat er veel maatschappelijke weerstand tegen de ecocombi bestaan. Zo is er een zware lobby tegen het voertuig van de zijde van de spoorwereld.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:53 voeters
« Reactie #86 Gepost op: 27 May 2010, 16:43:55 »
ik weet niet of jullie die vrachtwagens van smiths/lays en duyvis wel is zien rijden?
Maar de meeste daarvan zijn ook 25,25 meter alleen dan met een standaard dak hoogte. En bij rotterdam hebben ze heel veel vrachtwagens met 3 kleine containers er op. die lopen ook allemaal tegen de 25 meter aan.

M.v.g erik

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:53 voeters
« Reactie #87 Gepost op: 27 May 2010, 18:13:13 »
Inderdaad, ik zag toen ik naar de middelbare ging (en fietste :P ;)) vaak genoeg 25 en halve meter zoutjes langskomen :D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de