Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 22:19:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door 741230
Vandaag om 22:02:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
Vandaag om 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:35:22
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:29:44
Rocky Rail 6400 door W. Dagevos
Vandaag om 20:23:54
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:23:43
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
Vandaag om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
  

Auteur Topic: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land  (gelezen 6509 keer)

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #30 Gepost op: 16 May 2016, 11:25:41 »
Als het een pendelbaan moet blijven dan hoort dit gedeelte van het schaduwstation geen keerlus te zijn natuurlijk, maar een eindstation aan de andere kant van de lijn.

Volgens mij passen er nog wel wat meer sporen in het linker deel van het schaduwstation, en als je ruimte hebt kan het idd nog een verdieping dieper. Gewoon het rondje nog een keer maken, niks keerlus. Kan je zels dat niveau gebruiken voor je tussenstation. Voor alles geldt uiteraard, 't is maar net wat je wil. "Nog een verdieping is sneller getikt dan gedaan" en vanaf de andere kant van wifi heb ik makkelijk praten...

Groet, Sicco Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #31 Gepost op: 16 May 2016, 13:43:40 »
Hoi,

Getuige dat ik zelf nog steeds met 1 poot bezig ben en de rest nog ver weg is.
Voorlopig heb je bouwjaren genoeg. :D

Gr. Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1638
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #32 Gepost op: 16 May 2016, 14:30:06 »
Goeie, of bouw je complete baan op als klimspiraal, werkt ook heel fijn😊
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #33 Gepost op: 16 May 2016, 15:43:35 »
Nouja, de hele baan is al een klimspiraal. Die eindigt aan de ene kant bij de draaischijf, en aan de andere kant bij de keerlus. Het hele stuk er tussen krijgt een helling van 2% omdat ik heb begrepen dat dat een hoek is die het Engelse materieel nog aan kan. 1:30, dus 3%, schijnt ook te kunnen maar dat heb ik niet nodig. Zoals het sporenplan nu ligt stijgt de trein 12 cm op een rondje, en het omgrenzingsprofiel van 00 is 6cm hoog.
Mvg, Bjorn.

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #34 Gepost op: 16 May 2016, 16:48:01 »
Als het een pendelbaan moet blijven dan hoort dit gedeelte van het schaduwstation geen keerlus te zijn natuurlijk, maar een eindstation aan de andere kant van de lijn.

Klopt natuurlijk! Ik had een pendelbaan gepland ivm de beschikbare ruimte. Ik ging er van uit dat ik geen keerlus kwijt zou kunnen. Maar bij het indelen van de ruimte zoals die straks gebruikt wordt, blijkt dat toch te kunnen. Ook mede doordat ik een brug kan maken tussen de beide poten van de U.

Volgens mij passen er nog wel wat meer sporen in het linker deel van het schaduwstation, en als je ruimte hebt kan het idd nog een verdieping dieper. Gewoon het rondje nog een keer maken, niks keerlus. Kan je zels dat niveau gebruiken voor je tussenstation. Voor alles geldt uiteraard, 't is maar net wat je wil. "Nog een verdieping is sneller getikt dan gedaan" en vanaf de andere kant van wifi heb ik makkelijk praten...

Groet, Sicco Jan

 ;D Van deze kant heb ik ook nog makkelijk praten hoor! Het wordt pas moeilijk als er een bankpas bij komt kijken. Ik heb in de ondergrondse erg mijn best gedaan om de sporen zo vloeiend mogelijk te leggen om zo ontsporingen te voorkomen. Ik ben bang dat als ik het schaduwstation vol leg met sporen, dat ik daar later problemen mee krijg. Bovendien wil ik graag ruimte overhouden voor scenery.

Nog een verdieping kan natuurlijk - en ergens vind ik het ook wel een heel gaaf idee. Maarja, ik heb al een hele tijd niets met modelbouw gedaan en laat ik eerst eens beginnen met het plan wat ik nu heb. Daar zit al erg veel in om goed te krijgen, en genoeg om urenlang naar rijdende treinen te staren ;).

Mvg, Bjorn.

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Nog eens starten dan, een pendelbaan in het Engelse land
« Reactie #35 Gepost op: 16 May 2016, 19:21:08 »
Ik heb vandaag eens een bezem gehaald door de extra kamer. Als ik de computer nog kan verstoppen dan kan ik aan de onderste niveaus gaan werken :):



Eerst maar eens het bureau wit verven, zodat de ondergrond op dezelfde hoogte staat en mooi dezelfde kleur heeft.
Mvg, Bjorn.