Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Tirman
Vandaag
om 21:56:53
Minder wissels
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:22:15
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:17:03
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
jdk
Vandaag
om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
hervé
Vandaag
om 20:54:22
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
Edwin2121992
Vandaag
om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Martijn193
Vandaag
om 19:12:04
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Voske
Vandaag
om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Huup
Vandaag
om 17:50:50
NS 6100 van GM&S
door
Gerke
Vandaag
om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
Vandaag
om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:47:03
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omlaag
Auteur
Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) (gelezen 73180 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2517
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #210 Gepost op:
14 October 2017, 07:44:54 »
Bij het huidige materieel is dat gat veel kleiner.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Jeroen Vreeken
Offline
Berichten: 340
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #211 Gepost op:
14 October 2017, 15:44:28 »
Ik denk dat dat wel mee valt.
Bij de mockup zit er bijna niks achter en lijkt het al snel een gigantisch gat.
Als je plaatjes van echte coradias vergelijkt met het huidige materieel (b.v. virm en slt) dan is dit gat niet zo heel anders. Er past zeker geen auto in.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8604
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #212 Gepost op:
14 October 2017, 19:31:44 »
Nog wat data gevonden op de
Alstom site
en selecteer dan tab downloads:
Some key features
• Short to extra-long trains:
3 to 10 cars
• 1 or 2 doors per car & side
• Wide door opening: 1300 mm
• Access height: 620 or 800 mm
• Concentrated traction
• 1.5 KV DC, 3 KV DC, 15 KV 16 2/3
Hz and 25 KV 50 Hz networks
• Max. speed 160 km/h (Regional)
and 200 km/h (Intercity)
• ERTMS compliant
• Fully TSI Loc&Pas compliant
• Cantilever seats
• Static and dynamic passenger
information via large displays, video
monitoring, mobile radio repeater
(optional), WLAN (optional),
infotainment (optional)
plaatje:
Zie:
Klik
«
Laatst bewerkt op: 14 October 2017, 19:34:10 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
martijn v m
Offline
Berichten: 4535
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #213 Gepost op:
27 July 2019, 21:33:09 »
Gaat al ergens op lijken. Jammer dat de bestickering nog niet compleet is.
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=160870178#/topics/354959?page=850
https://twitter.com/TK_Wro/status/1152837638640021505
«
Laatst bewerkt op: 28 July 2019, 13:03:36 door martijn v m
»
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Falcon10
Offline
Berichten: 2700
Wel Belg, niet gek !
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #214 Gepost op:
27 July 2019, 22:56:13 »
Hoppaa, en alle Nederlanders die nu nog geen Railadventure treinen op hun baan hadden rijden, kunnen ze nu nog snel gaan aanschaffen, en dan wachten tot Piko de ICNG uitbrengt, en je hebt een leuke echte samenstelling op je baan
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
brutus1
Offline
Berichten: 623
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #215 Gepost op:
28 July 2019, 10:38:29 »
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4557
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #216 Gepost op:
28 July 2019, 10:55:13 »
Ja. Het vervangt in eerst instantie Traxx + ICRm in de binnenlandse dienst.
Gelogd
spoorzeven
Offline
Berichten: 5584
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #217 Gepost op:
28 July 2019, 11:37:54 »
En die rijden Den Haag - Eindhoven deels wel via de HSL (zuid).
Gelogd
Groet, Frank
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8525
Spoor N
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #218 Gepost op:
29 July 2019, 08:39:32 »
Dat zegt Daan toch ook?
Citaat van: brutus1 op 28 July 2019, 10:38:29
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Hi-la-risch, die moet ik onthouden, ik lig dubbel.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Daan!
Offline
Berichten: 4557
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #219 Gepost op:
29 July 2019, 09:12:33 »
Je moest eens weten hoeveel denkwerk erachter zit
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4535
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #220 Gepost op:
05 August 2019, 19:54:40 »
UTRECHT - De NS heeft bij Alstom achttien nieuwe treinstellen besteld voor de intercity naar Brussel. Daardoor kan het spoorwegbedrijf modernere en veel langere treinen inzetten op deze grensoverschrijdende verbinding.
Het gaat om zogeheten ICNG-B-stellen (Intercity Nieuwe Generatie - België) die zowel op het Nederlandse als het Belgische spoor kunnen rijden. Ze gaan in 2025 de huidige IC Brussel-stammen vervangen, die bestaan uit een locomotief met zeven rijtuigen.
Omdat de NS al eerder een proefset van twee van deze ICNG-B's bestelde voor de Beneluxtrein, zoals de IC Brussel nog vaak genoemd wordt, komen er in totaal twintig nieuwe stellen voor de verbinding beschikbaar.
“Dit aantal is nodig om ook in gekoppeld bedrijf met twee treinstellen te kunnen rijden en zo de reizigersgroei op te kunnen vangen”, zo laat een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen aan deze site weten.
Het gaat om achtdelige enkeldekstreinstellen van 165 meter lang, zodat er gekoppeld een trein van 330 meter gevormd kan worden. De huidige IC-Brussel-treinen zijn exclusief de locomotieven maar zo’n 185 meter lang.
De IC Brussel biedt een rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en Brussels Airport. De nieuwe treinstellen kunnen 200 kilometer per uur en moeten aanzienlijk betrouwbaarder zijn, waardoor de trein een interessanter alternatief voor het vliegtuig wordt.
Verschillen met andere ICNG's
De ICNG-B’s zijn grotendeels gelijk aan de treinen uit de eerdere order voor 79 ICNG-treinstellen voor binnenlands gebruik. De eerste exemplaren daarvan zijn inmiddels gebouwd en worden uitgebreid getest, zodat ze vanaf 2021 op de HSL kunnen rijden.
“De ICNG-B heeft ten opzichte van ICNG voor het binnenlands vervoer een aantal eigen kenmerken. Het gaat om technische aanpassingen (met name 3kV-bovenleidingsspanning en de Belgische beveiliging). Maar ook meer bagageruimte en een extra toilet”, aldus de woordvoerster.
Concessie
Overigens moet er nog wel een voorbehoud bij dit nieuws gemaakt worden. In 2025 gaat een nieuwe concessie in voor het hoofdrailnet en het is nog niet helemaal zeker dat de NS die krijgt, al achten deskundigen die kans wel groot.
De NS heeft echter de plicht om ervoor te zorgen dat er na afloop van de concessie voldoende materieel beschikbaar is. Mocht er dus toch een andere vervoerder op het hoofdrailnet komen, dan kan die met de ICNG-B’s rijden.
Bron
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Biesje
Offline
Berichten: 2271
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #221 Gepost op:
05 August 2019, 20:07:20 »
Ben benieuwd naar de kleurstelling. Het blauw vervangen door het bordeauxrood zou grappig zijn, maar het hele stel blauw met een gele band is ook een leuke knipoog naar het verleden
Mvg,
Robert
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11663
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #222 Gepost op:
05 August 2019, 20:09:40 »
Het zal wel iets hip ende trendy worden waar een stijlcommissie een half jaar brainstormen in diverse restaurants voor nodig heeft...
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3355
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #223 Gepost op:
05 August 2019, 20:13:23 »
Duidelijker artikel dan dat op
https://www.nu.nl/economie/5974880/ns-koopt-voor-200-miljoen-euro-achttien-treinen-die-de-fyra-vervangen.html
Daar gaat het over 'toestellen die elk uit 8 treinstellen bestaan'. Toch nieuwsgierig hoe dat er uitziet.
Gelogd
Reinier
Remunj
Offline
Berichten: 8109
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #224 Gepost op:
05 August 2019, 20:24:38 »
Nog hilarischer zijn de commentaren die onder dat artikel op nu.nl verschijnen.
Echt categorie klok en klepel.
B.v. waarom we geen producten van eigen bodem kopen. Blijkbaar zijn de reaguurders niet op de hoogte dat de Nederlandse treinindustrie al heel lang ter ziele is
Om maar niet te spreken over het feit dat er Europese aanbestedingsregels gelden.
«
Laatst bewerkt op: 05 August 2019, 20:26:12 door Remunj
»
Gelogd
Gr.
Eric
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)