Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
viessmann 4500
door
Kees van der knijff
Vandaag
om 21:46:44
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 21:44:08
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:32:50
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 21:21:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0
door
cor_b
Vandaag
om 20:42:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bask185
Vandaag
om 20:27:24
TAMS PZS-2.2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
orientexpress
Vandaag
om 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:58:42
Eurostar in brand
door
Arjan6511
Vandaag
om 19:29:41
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:26:57
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
GerardvV
Vandaag
om 18:58:42
Roco modellen op aliexpress
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:30:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:13:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:19:21
sein decoder Z21 10837 programeren
door
kar
Vandaag
om 16:15:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:50:54
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
Vandaag
om 14:40:38
Duits transport, waar in NL?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omlaag
Auteur
Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) (gelezen 74909 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2512
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #210 Gepost op:
14 October 2017, 07:44:54 »
Bij het huidige materieel is dat gat veel kleiner.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Jeroen Vreeken
Offline
Berichten: 340
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #211 Gepost op:
14 October 2017, 15:44:28 »
Ik denk dat dat wel mee valt.
Bij de mockup zit er bijna niks achter en lijkt het al snel een gigantisch gat.
Als je plaatjes van echte coradias vergelijkt met het huidige materieel (b.v. virm en slt) dan is dit gat niet zo heel anders. Er past zeker geen auto in.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8614
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #212 Gepost op:
14 October 2017, 19:31:44 »
Nog wat data gevonden op de
Alstom site
en selecteer dan tab downloads:
Some key features
• Short to extra-long trains:
3 to 10 cars
• 1 or 2 doors per car & side
• Wide door opening: 1300 mm
• Access height: 620 or 800 mm
• Concentrated traction
• 1.5 KV DC, 3 KV DC, 15 KV 16 2/3
Hz and 25 KV 50 Hz networks
• Max. speed 160 km/h (Regional)
and 200 km/h (Intercity)
• ERTMS compliant
• Fully TSI Loc&Pas compliant
• Cantilever seats
• Static and dynamic passenger
information via large displays, video
monitoring, mobile radio repeater
(optional), WLAN (optional),
infotainment (optional)
plaatje:
Zie:
Klik
«
Laatst bewerkt op: 14 October 2017, 19:34:10 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #213 Gepost op:
27 July 2019, 21:33:09 »
Gaat al ergens op lijken. Jammer dat de bestickering nog niet compleet is.
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=160870178#/topics/354959?page=850
https://twitter.com/TK_Wro/status/1152837638640021505
«
Laatst bewerkt op: 28 July 2019, 13:03:36 door martijn v m
»
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Falcon10
Online
Berichten: 2702
Wel Belg, niet gek !
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #214 Gepost op:
27 July 2019, 22:56:13 »
Hoppaa, en alle Nederlanders die nu nog geen Railadventure treinen op hun baan hadden rijden, kunnen ze nu nog snel gaan aanschaffen, en dan wachten tot Piko de ICNG uitbrengt, en je hebt een leuke echte samenstelling op je baan
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
brutus1
Offline
Berichten: 623
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #215 Gepost op:
28 July 2019, 10:38:29 »
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4566
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #216 Gepost op:
28 July 2019, 10:55:13 »
Ja. Het vervangt in eerst instantie Traxx + ICRm in de binnenlandse dienst.
Gelogd
spoorzeven
Offline
Berichten: 5628
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #217 Gepost op:
28 July 2019, 11:37:54 »
En die rijden Den Haag - Eindhoven deels wel via de HSL (zuid).
Gelogd
Groet, Frank
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8569
Spoor N
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #218 Gepost op:
29 July 2019, 08:39:32 »
Dat zegt Daan toch ook?
Citaat van: brutus1 op 28 July 2019, 10:38:29
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Hi-la-risch, die moet ik onthouden, ik lig dubbel.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Daan!
Offline
Berichten: 4566
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #219 Gepost op:
29 July 2019, 09:12:33 »
Je moest eens weten hoeveel denkwerk erachter zit
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #220 Gepost op:
05 August 2019, 19:54:40 »
UTRECHT - De NS heeft bij Alstom achttien nieuwe treinstellen besteld voor de intercity naar Brussel. Daardoor kan het spoorwegbedrijf modernere en veel langere treinen inzetten op deze grensoverschrijdende verbinding.
Het gaat om zogeheten ICNG-B-stellen (Intercity Nieuwe Generatie - België) die zowel op het Nederlandse als het Belgische spoor kunnen rijden. Ze gaan in 2025 de huidige IC Brussel-stammen vervangen, die bestaan uit een locomotief met zeven rijtuigen.
Omdat de NS al eerder een proefset van twee van deze ICNG-B's bestelde voor de Beneluxtrein, zoals de IC Brussel nog vaak genoemd wordt, komen er in totaal twintig nieuwe stellen voor de verbinding beschikbaar.
“Dit aantal is nodig om ook in gekoppeld bedrijf met twee treinstellen te kunnen rijden en zo de reizigersgroei op te kunnen vangen”, zo laat een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen aan deze site weten.
Het gaat om achtdelige enkeldekstreinstellen van 165 meter lang, zodat er gekoppeld een trein van 330 meter gevormd kan worden. De huidige IC-Brussel-treinen zijn exclusief de locomotieven maar zo’n 185 meter lang.
De IC Brussel biedt een rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en Brussels Airport. De nieuwe treinstellen kunnen 200 kilometer per uur en moeten aanzienlijk betrouwbaarder zijn, waardoor de trein een interessanter alternatief voor het vliegtuig wordt.
Verschillen met andere ICNG's
De ICNG-B’s zijn grotendeels gelijk aan de treinen uit de eerdere order voor 79 ICNG-treinstellen voor binnenlands gebruik. De eerste exemplaren daarvan zijn inmiddels gebouwd en worden uitgebreid getest, zodat ze vanaf 2021 op de HSL kunnen rijden.
“De ICNG-B heeft ten opzichte van ICNG voor het binnenlands vervoer een aantal eigen kenmerken. Het gaat om technische aanpassingen (met name 3kV-bovenleidingsspanning en de Belgische beveiliging). Maar ook meer bagageruimte en een extra toilet”, aldus de woordvoerster.
Concessie
Overigens moet er nog wel een voorbehoud bij dit nieuws gemaakt worden. In 2025 gaat een nieuwe concessie in voor het hoofdrailnet en het is nog niet helemaal zeker dat de NS die krijgt, al achten deskundigen die kans wel groot.
De NS heeft echter de plicht om ervoor te zorgen dat er na afloop van de concessie voldoende materieel beschikbaar is. Mocht er dus toch een andere vervoerder op het hoofdrailnet komen, dan kan die met de ICNG-B’s rijden.
Bron
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Biesje
Offline
Berichten: 2287
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #221 Gepost op:
05 August 2019, 20:07:20 »
Ben benieuwd naar de kleurstelling. Het blauw vervangen door het bordeauxrood zou grappig zijn, maar het hele stel blauw met een gele band is ook een leuke knipoog naar het verleden
Mvg,
Robert
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11728
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #222 Gepost op:
05 August 2019, 20:09:40 »
Het zal wel iets hip ende trendy worden waar een stijlcommissie een half jaar brainstormen in diverse restaurants voor nodig heeft...
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #223 Gepost op:
05 August 2019, 20:13:23 »
Duidelijker artikel dan dat op
https://www.nu.nl/economie/5974880/ns-koopt-voor-200-miljoen-euro-achttien-treinen-die-de-fyra-vervangen.html
Daar gaat het over 'toestellen die elk uit 8 treinstellen bestaan'. Toch nieuwsgierig hoe dat er uitziet.
Gelogd
Reinier
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #224 Gepost op:
05 August 2019, 20:24:38 »
Nog hilarischer zijn de commentaren die onder dat artikel op nu.nl verschijnen.
Echt categorie klok en klepel.
B.v. waarom we geen producten van eigen bodem kopen. Blijkbaar zijn de reaguurders niet op de hoogte dat de Nederlandse treinindustrie al heel lang ter ziele is
Om maar niet te spreken over het feit dat er Europese aanbestedingsregels gelden.
«
Laatst bewerkt op: 05 August 2019, 20:26:12 door Remunj
»
Gelogd
Gr.
Eric
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)