Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 72567 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4381
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #120 Gepost op: 03 October 2017, 20:47:17 »
Ik vind m stoer!
Mooi dat de zwarte streep overgaat in blauw.
Stoere “ogen” en een karakteristiek neusje.

Juist dat ‘ie anders is, vind ik super!
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #121 Gepost op: 03 October 2017, 20:58:32 »
Moderne mat. 64 Apekop, daar hadden ze bij plan T ook een zwarte band rond de ramen alleen is die hier verder doorgetrokken.

Stephan.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #122 Gepost op: 03 October 2017, 21:08:12 »
Als je de zwarte baan alleen bij de kop laat, zoals de plan T (viertje 64)  en de blauwe baan stopt bij het einde van de zij kant op 50 cm na, denk ik dat het een betere NS look krijgt, Fotosoepje maken?  ;D

Vind de deuren wel erg smal, ze zijn wel breder dan de bekende ICK klapdeurtjes maar weer smaller dan de ICM / DDZ/DD-AR.

Trouwens, dit gaat wel heel ver een petitie en ervoor proberen zorgen dat deze trein niet komt  :-\

« Laatst bewerkt op: 03 October 2017, 21:18:52 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #123 Gepost op: 03 October 2017, 21:14:56 »
DDZ is geen eerlijke vergelijking. Waren oorspronkelijk stoptreinen met extra brede deuren.

Maar wel smaller dan ICMm ICRm en V-IRM.

Vermoed dat de deuren beter verspreid over de trein zullen zijn.

Zou mooi zijn als er een tekening van een complete trein van de zijkant komt. Geeft een veel beter beeld dan deze halve kopbak.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #124 Gepost op: 03 October 2017, 21:21:44 »
Ziet er uit als een hogesnelheidsstoptrein. Eigenlijk best wel van toepassing op Nederland. ;D

Heeft dat ding wel wc's aan boord ?

Zie het als een gemiste kans om aantrekkelijk te zijn voor reizigers. Denk dat de meeste mensen toch een ander idee hebben over hoe een hogesnelheidstrein eruit moet zien.

Groeten, Alexander

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #125 Gepost op: 03 October 2017, 21:41:07 »
Is gelukkig ook geen hogesnelheidstrein.
Gaat wel op de HSL rijden. Maar met een gangetje van max 200KM/U.

Meer heb je in NL toch niet nodig. Eer je op snelheid bent kan je weer gaan remmen.

Al mag de snelheid tussen Apeldoorn en Amersfoort wel omhoog.

Ziet er niet uit dat er heel wat auto's op de A1 sneller rijden dan de IC.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #126 Gepost op: 03 October 2017, 21:50:19 »
Volgens mij is het maar goed dat zoiets als een internetforum nog niet bestond toen de Hondekop op de rails kwam.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Gast
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #127 Gepost op: 03 October 2017, 21:58:33 »
Als je het model vergelijkt met de FS-uitvoering is voor mij de rommelige indeling met kleine en grote ramen plus het deurtje voor de machinist niet gelukt, de hoogten zijn allemaal verschillend. Kennelijk heeft de grafisch ontwerper in een wanhoopspoging er meer eenheid in proberen aan te brengen door zo'n rare streep er overheen te leggen als camouflage. Waarom deze aan de voorzijde dan zonodig zwart moet zijn is voor mij een raadsel. Zwart en blauw vormen geen fraaie combinatie.

Aan het interieur is best wel aandacht besteed maar NS-treinen en ook deze hebben steevast een wat sober wegrestaurant-uiterlijk omdat alles vandalismebestendig moet zijn en in 5 minuten moet zijn schoongemaakt. Het valt me op dat treinen in het buitenland en ook bussen vaak een veel luxere uitstraling hebben. Zal wel iets te maken hebben met de heersende mentaliteit dat Nederlanders slordig omgaan met iets wat niet van henzelf is. Dat is overigens al heel lang zo.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #128 Gepost op: 03 October 2017, 22:05:35 »
Om in NS traditie van treinennamen verder te gaan lijkt mij hier
"Boevenkop'
wel op zijn plaats.
is dit de revanche van de Fyra?
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
145* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

N-Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • Puf!
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #129 Gepost op: 03 October 2017, 22:07:36 »
De Smart For200?

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1357
  • Southern....de oude dan
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #130 Gepost op: 03 October 2017, 22:09:08 »
Boevenkop.......ik zeg Bul Super! En anders de zware jongen(s)

ReneN

  • Gast
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #131 Gepost op: 03 October 2017, 22:18:17 »
Citaat
Zal wel iets te maken hebben met de heersende mentaliteit dat Nederlanders slordig omgaan met iets wat niet van henzelf is. Dat is overigens al heel lang zo.

We hebben enige collega's op fok.nl met een eigen treinenportal. Dat je in Nederland alleen treininterieurs met de degelijkheid van een arrestantencel kunt ontwerpen werd daar zojuist nog onderschreven: http://i63.tinypic.com/2qnsk6a.jpg  :-X

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #132 Gepost op: 03 October 2017, 22:42:47 »
Leuk,

Na de Hondekop, Apekop en muisekop, nu dus een (Was)Berekop, alleen daarom is hij al leuk.  ;D

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #133 Gepost op: 03 October 2017, 23:00:09 »
ReneN (een paar draadjes terug)  het is heel onrustug op de kop. Het is m.i. niet de vormgeving van de kop, maar veel meer hoe hij "beschilderd "is. Het NS logo zou beter midden boven de koppeling kunnen staan.,zoals bij de DB ICE's
 Die zwarte plek onder de voorruit is wss tegen verblinding van de mcn als hij tegen de zon inrijdt. Zoiets hadden de twaalf honderden ook. Ook een bekend Marine vliegtuig had een zwarte bovenkant van de neus.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6485
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #134 Gepost op: 03 October 2017, 23:04:45 »
Het is heel onrustig op de kop. Het is m.i. niet de vormgeving van de kop, maar veel meer hoe hij "beschilderd" is.

Helemaal mee eens. Ik denk dat het een heel stuk scheelt als die rare verfkronkel op de kop niet wordt gebruikt. Alleen jammer dan van de beste bijnaam die ik vandaag heb gehoord: Boevenkop! ;D

Gr, Hans