Ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gehad met die DR4024. Ik ga maar eens op zoek naar een goede alternatieve decoder. Iemand enig advies?
Als je de 4024 met een (DCC) wisselspanning voed dan zal de capaciteit van de condensator waarschijnlijk wel voldoende zijn.
De voeding is ontworpen voor het voeden vanuit een DCC wisselspanning (zie de weerstand en de diode na de gelijkrichter)
Moet wel, DCC is na gelijkrichting (zonder filter) al 100% DC,
Moet wel, DCC is na gelijkrichting (zonder filter) al 100% DC, is er geen enkel AC component. (Uitgaande van ideale DCC)
citaat spock: Voeding is ontworpen voor DCC voedingHoezo leid jij dat er aan af?
Of de voedingscondensator te klein bemeten is durf ik ook niet zo te zeggen. Als het de enige buffer was dan wel. 100uF met één servo op AC is te weinig om netjes 5V te krijgen voor een uC. Maar in dit geval is de uC voorzien van eigen 47uF die de uC (mits deze geen ledjes sourced) wel up en running moet houden. Maar 220uF op 4 opstartende servo's gevoed door AC zou best wel eens de nodige rimpel op de voedingsspanning kunnen geven, zeker als de peak-to-peak van de inkomende AC niet zo hoog is. Maar dat zou dan een gevalletje "meten is weten" zijn.
In normale voedingschema's zie ik weinig (lees:geen) weerstand-diode schakeling. In een voeding die zijn bron uit het DCC signaal houd daarintegen wel. De weerstand-diode schakeling is nodig om de inschakelstroom te beperken zodat de booster niet denkt dat er kortsluiting is. Vandaar de conclusie. Ik had dit bedacht en las daarna pas de handleiding, en ja, daar staat dat er gevoed kan worden met een DCC signaal.