Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 17:27:05
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
  

Auteur Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee  (gelezen 15102 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Gepost op: 02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.

Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.


De slachtbank


Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.

« Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2016, 19:21:05 »

Beetje snijen en plakken :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #3 Gepost op: 03 April 2016, 17:52:02 »

Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.


Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 7483
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #4 Gepost op: 03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!  (y)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #5 Gepost op: 04 April 2016, 21:24:22 »

Inbouwen van een kortkoppeling


Zo die zit.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #6 Gepost op: 05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw... ;D Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes. ;)

Grtn,
Rob
Tbinnebarretije…

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #7 Gepost op: 05 April 2016, 19:16:58 »

Hoe vast te zetten?? ???


Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8


Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen


de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet


De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt


Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.


De glazenzetter is ook nog even langs geweest ;D


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #8 Gepost op: 05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U  ???

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #9 Gepost op: 06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor ;D ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #10 Gepost op: 06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8


De gang- of looppadzijde



De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #11 Gepost op: 06 April 2016, 17:20:44 »



 ;D ;D :angel:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #12 Gepost op: 11 April 2016, 12:16:58 »



Interieur van de Sr8


Is op de rails niet veel van te zien :-\


Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #13 Gepost op: 11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar  ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #14 Gepost op: 12 April 2016, 22:28:45 »

Strakke lijntjes


Ook vanuit een ander perspectief


Statiefoto van de Sr8


Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.