Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 19:37:23
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:22:02
W.V. Kalender 2026
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:18:38
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:17:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:16:54
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 19:09:37
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:52
Rail away
door
Huup
Vandaag
om 19:02:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
1200blauw
Vandaag
om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:47:00
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
g-j
Vandaag
om 16:21:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:08:21
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Karben
Vandaag
om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:17:40
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:16:23
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
008200
Vandaag
om 11:53:09
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
bellejt
Vandaag
om 11:04:01
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 10:05:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn193
Vandaag
om 09:58:58
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:43:08
Nahmertaler Kleinbahn
door
Lucien
Vandaag
om 07:58:41
Zee. Land.
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:56:30
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:32:09
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 December 2025, 23:31:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee (gelezen 15716 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Gepost op:
02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.
Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.
De slachtbank
Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.
«
Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11763
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #1 Gepost op:
02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #2 Gepost op:
02 April 2016, 19:21:05 »
Beetje snijen en plakken
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #3 Gepost op:
03 April 2016, 17:52:02 »
Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.
Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Pauldg
Offline
Berichten: 7748
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #4 Gepost op:
03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #5 Gepost op:
04 April 2016, 21:24:22 »
Inbouwen van een kortkoppeling
Zo die zit.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Rob Ellerman
Online
Berichten: 5512
Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #6 Gepost op:
05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw...
Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes.
Grtn,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #7 Gepost op:
05 April 2016, 19:16:58 »
Hoe vast te zetten??
Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8
Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen
de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet
De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt
Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.
De glazenzetter is ook nog even langs geweest
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #8 Gepost op:
05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #9 Gepost op:
06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #10 Gepost op:
06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8
De gang- of looppadzijde
De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #11 Gepost op:
06 April 2016, 17:20:44 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #12 Gepost op:
11 April 2016, 12:16:58 »
Interieur van de Sr8
Is op de rails niet veel van te zien
Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11763
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #13 Gepost op:
11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #14 Gepost op:
12 April 2016, 22:28:45 »
Strakke lijntjes
Ook vanuit een ander perspectief
Statiefoto van de Sr8
Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee