Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 14:35:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
Vandaag
om 14:20:18
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 12:55:31
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee (gelezen 15090 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Gepost op:
02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.
Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.
De slachtbank
Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.
«
Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #1 Gepost op:
02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #2 Gepost op:
02 April 2016, 19:21:05 »
Beetje snijen en plakken
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #3 Gepost op:
03 April 2016, 17:52:02 »
Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.
Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Pauldg
Online
Berichten: 7483
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #4 Gepost op:
03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #5 Gepost op:
04 April 2016, 21:24:22 »
Inbouwen van een kortkoppeling
Zo die zit.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5389
Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #6 Gepost op:
05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw...
Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes.
Grtn,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #7 Gepost op:
05 April 2016, 19:16:58 »
Hoe vast te zetten??
Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8
Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen
de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet
De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt
Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.
De glazenzetter is ook nog even langs geweest
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #8 Gepost op:
05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #9 Gepost op:
06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #10 Gepost op:
06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8
De gang- of looppadzijde
De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #11 Gepost op:
06 April 2016, 17:20:44 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #12 Gepost op:
11 April 2016, 12:16:58 »
Interieur van de Sr8
Is op de rails niet veel van te zien
Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #13 Gepost op:
11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #14 Gepost op:
12 April 2016, 22:28:45 »
Strakke lijntjes
Ook vanuit een ander perspectief
Statiefoto van de Sr8
Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee