Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hielke1501
Vandaag om 14:33:25
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:20:43
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Miniature Holland
Vandaag om 14:16:00
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 14:08:15
Bauarbeiten im gange door wob
Vandaag om 14:01:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 13:57:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Charles_
Vandaag om 13:43:47
Werkplaats Wael en Bosch door ruudns
Vandaag om 13:38:57
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:26
Bahnstrecke 5867 door 741230
Vandaag om 12:20:38
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door Bahn-AG
Vandaag om 11:45:25
Geïsoleerd motorschild. door maartenvdb
Vandaag om 11:24:45
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 10:59:43
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 10:56:51
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Ronald Halma
Vandaag om 10:52:21
Welke wielreiniger door Carl
Vandaag om 10:46:00
Beekdaelen in H0 door NS264
Vandaag om 08:53:48
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Frank 123
Vandaag om 07:18:08
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
27 December 2025, 22:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
27 December 2025, 21:18:01
Yamorc 7001 dood door ruudns
27 December 2025, 20:51:36
Spelregels 'Raadplaatje' door Pauldg
27 December 2025, 19:40:30
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
27 December 2025, 17:55:35
  

Auteur Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee  (gelezen 15783 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Gepost op: 02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.

Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.


De slachtbank


Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.

« Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11778
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2016, 19:21:05 »

Beetje snijen en plakken :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #3 Gepost op: 03 April 2016, 17:52:02 »

Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.


Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7800
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #4 Gepost op: 03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!  (y)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #5 Gepost op: 04 April 2016, 21:24:22 »

Inbouwen van een kortkoppeling


Zo die zit.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5525
  • Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #6 Gepost op: 05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw... ;D Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes. ;)

Grtn,
Rob
Tbinnebarretije…

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #7 Gepost op: 05 April 2016, 19:16:58 »

Hoe vast te zetten?? ???


Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8


Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen


de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet


De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt


Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.


De glazenzetter is ook nog even langs geweest ;D


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #8 Gepost op: 05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U  ???

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #9 Gepost op: 06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor ;D ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #10 Gepost op: 06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8


De gang- of looppadzijde



De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #11 Gepost op: 06 April 2016, 17:20:44 »



 ;D ;D :angel:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #12 Gepost op: 11 April 2016, 12:16:58 »



Interieur van de Sr8


Is op de rails niet veel van te zien :-\


Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11778
    • Mijn fotoarchief
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #13 Gepost op: 11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar  ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12573
    • sleutelspoor
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« Reactie #14 Gepost op: 12 April 2016, 22:28:45 »

Strakke lijntjes


Ook vanuit een ander perspectief


Statiefoto van de Sr8


Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.