Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
hielke1501
Vandaag
om 14:33:25
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
wob
Vandaag
om 14:22:30
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:20:43
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 14:16:00
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
Vandaag
om 14:08:15
Bauarbeiten im gange
door
wob
Vandaag
om 14:01:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 13:57:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Charles_
Vandaag
om 13:43:47
Werkplaats Wael en Bosch
door
ruudns
Vandaag
om 13:38:57
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen.
door
BillWisselWizard
Vandaag
om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Eric B
Vandaag
om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 12:25:26
Bahnstrecke 5867
door
741230
Vandaag
om 12:20:38
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder
door
Bahn-AG
Vandaag
om 11:45:25
Geïsoleerd motorschild.
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:24:45
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 10:59:43
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Bert55
Vandaag
om 10:56:51
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:52:21
Welke wielreiniger
door
Carl
Vandaag
om 10:46:00
Beekdaelen in H0
door
NS264
Vandaag
om 08:53:48
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Frank 123
Vandaag
om 07:18:08
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
27 December 2025, 22:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
johanw
27 December 2025, 21:18:01
Yamorc 7001 dood
door
ruudns
27 December 2025, 20:51:36
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Pauldg
27 December 2025, 19:40:30
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
27 December 2025, 17:55:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee (gelezen 15783 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Gepost op:
02 April 2016, 14:50:41 »
In het eerste deel heb ik de ombouw van deze rijtuigen vanuit een plan D beschreven. Het leek er wel op maar was, zeker voor het dak, niet erg overtuigend. Nu ik in het bezit ben van enkele "slacht" CIWL-rijtuigen gaan we eens kijken of dat er een beter product uit kan komen.
Uit deze drie Jouef rijtuigen moeten de Sr8 (Prins Gemaal en Prinsessen) en de Sr9 (Koningin) ontstaan.
De slachtbank
Het dak voor de 8 is al glad net zoals de zijwand van het voormalige CIWL rijtuig.
«
Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 23:06:50 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11778
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #1 Gepost op:
02 April 2016, 15:02:14 »
Interessant, ik had verwacht dat je de Sr7 zou gaan bouwen.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #2 Gepost op:
02 April 2016, 19:21:05 »
Beetje snijen en plakken
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #3 Gepost op:
03 April 2016, 17:52:02 »
Nog even en PB heeft ook zijn eigen rijtuig. Wel een probleem om er een kortkoppeling onder te krijgen.
Het verschil in dakvorm is nu wel te zien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Pauldg
Offline
Berichten: 7800
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #4 Gepost op:
03 April 2016, 20:00:18 »
Veel overtuigender. Daar heb je goed aan gedaan!
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #5 Gepost op:
04 April 2016, 21:24:22 »
Inbouwen van een kortkoppeling
Zo die zit.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5525
Modelspoor is emotie...
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #6 Gepost op:
05 April 2016, 11:10:47 »
Altijd handig die Roco dingen. Is trouwens onder-, niet inbouw...
Om te voorkomen dat ie evt aan de wandel gaat zou je 'm nog extra kunnen vastzetten met twee zelftappertjes.
Grtn,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #7 Gepost op:
05 April 2016, 19:16:58 »
Hoe vast te zetten??
Dank zij enkele foto's en een paar goede tekeningen van een mede forumlid, begonnen aan het interieur van de 8
Niet alleen het interieur maar ook het dak onderhanden genomen
de communicatieleiding volgens de beproefde methode vast gezet
De overtollige gaatjes worden later dicht gemaakt
Het complete dak met leiding, ontluchters en antenne isolatoren. Die laatste moeten nog afgewerkt worden.
De glazenzetter is ook nog even langs geweest
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9898
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #8 Gepost op:
05 April 2016, 23:04:37 »
railhobby-plan U
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #9 Gepost op:
06 April 2016, 09:16:28 »
Nee, Sleutelspoor
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #10 Gepost op:
06 April 2016, 13:01:03 »
Verder gegaan met de SR8
De gang- of looppadzijde
De compartimentzijde. rechts tot het midden is voor de prinsessen en het linker gedeelte is voor Prins Bernhard met geheel links de cabine voor de treinbegeleider en de verwarmingsketel.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #11 Gepost op:
06 April 2016, 17:20:44 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #12 Gepost op:
11 April 2016, 12:16:58 »
Interieur van de Sr8
Is op de rails niet veel van te zien
Hier gekoppeld aan de "oude" Sr7
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11778
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #13 Gepost op:
11 April 2016, 12:20:34 »
Tot 1958 of 1959 inderdaad samen inzetbaar
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee
«
Reactie #14 Gepost op:
12 April 2016, 22:28:45 »
Strakke lijntjes
Ook vanuit een ander perspectief
Statiefoto van de Sr8
Nu met vouwbalgen. De buisbalgen zijn van een latere datum!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
De bouw van de Sr8 en de Sr9 deel twee